تعداد بازدید: 3118

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 6 شهريور 1393-7:33

وارش در تعلیق/فرماندار بابل: ارشاد بودجه اختصاص نداده است

فرماندار بابل: دولت یازدهم انجام کارها را بر مبنای برنامه ریزی صحیح و به دور از هر گونه اقدامات عجولانه، سطحی و مقطعی و احیانا عوام فریبانه و به ظاهر موثر و در باطن مخرب پیش می برد.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، بابک ابهرزاد: رجب ملایی رئیسی -فرماندار بابل- در نشست خبری ويژه هفته دولت گفت: دولت یازدهم که دولت تدبیر و امید است، انجام کارها را بر مبنای برنامه ریزی صحیح و به دور از هر گونه اقدامات عجولانه، سطحی و مقطعی و احیانا عوام فریبانه و به ظاهر موثر و در باطن مخرب پیش می برد.

وی تحریم های ناجوانمردانه دولتهای غربی در شرایط کنونی را سد راهی برای پیشرفت دولت ندانست و تصریح کرد: ایران با اقتدار از پرونده هسته ای خود در عرصه های بین المللی دفاع می کند و در برقراری روابط حسنه با کشورهای اطراف از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

این مسئول از بازگشت آرامش سیاسی در کشور استقبال کرد و افزود: از اهداف دولت ایجاد فضای کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری است که به خوبی در حال بررسی و انجام است .

فرماندار بابل نرخ تورم در خرداد 93 را که پایان دوره کاری ریاست جمهوری قبلی بود، 45درصد دانست و افزود: این میزان در متوسط سال 92 به 40 درصد و در مدت مشابه امسال یعنی خرداد 93 به 26.2 درصد رسید.

ملایی رئیسی با اشاره به برنامه چهارم و پنجم توسعه از چشم انداز رشد اقتصادی 8 درصدی گفت و ادامه داد: ما شاهد این بودیم که نرخ رشد اقتصادی در خرداد سال 92 به منفی 8 درصد رسید و نرخ رشد متوسط سال 92 به منفی 6 درصد و در خرداد سال 93 به مثبت 1.5 درصد رسید که در مجموع حدودا به 10 واحد رشد رسیدیم .

این مسئول از کارهای بزرگ و مثبت دولت تدبیر و امید به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: به موجب قانون دولت از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی قرار شد 50 درصد را به پرداخت یارانه اختصاص دهد و 50 درصد دیگر را صرف ایجاد زیرساختهای صنعت، کشاورزی و ... کند.

وی در ادامه به پروژه های مهم شهرستان اشاره و تاکید کرد: ما به جد دنبال برخی پروژه های مهم شهرستان بودیم که انتقال آب از محل سد البرز به شهرهای گروه الف یکی از آنهاست که این میزان به 270 تا 300 لیتر در ثانیه می رسد.

فرماندار بابل میزان بودجه سال 93 را 39.7 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اولویت اول ما بحث تصفیه خانه اصلی است که همین روزها بازگشایی پاکت های پیمانکار است .

وی به پروژه کنارگذر جنوبی شهرستان برای احداث یک باند عبوری تا سال آینده اشاره و تصریح کرد: این پروژه به اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان نیاز دارد .

ملایی رییسی در پایان از افتتاح 38 پروژه عمرانی با اعتبار 209 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد .

در ادامه نشست بعضی از خبرنگاران از گرانی قیمت نان انتقاد کردند که در این باره فرماندار گفت: هر گونه گرانی نان باید با مجوز شورای شهر و فرمانداری انجام شود و گرانی خودسرانه نانوایی ها توسط تعزیرات پیگیری و شناسایی و واحد مربوطه پملپ خواهد شد .

* زمان بیشتری نیاز داریم

وی در پاسخ به سوال مازندنومه نسبت به عملکرد فرمانداری و مسئولان بابل در رابطه با جشنواره فیلم وارش که شایعه شده این جشنواره به خاطر مسایل بودجه ای به ساری انتقال می یابد، بیان داشت: متاسفانه این بودجه از سوی ارشاد استان اختصاص نیافته و به خاطر نبود بودجه لازم این جشنواره بزرگ در حالت تعلیق به سر می برد .

فرماندار بابل در پاسخ به سوال دیگر ما درباره به پاکسازی محیط زیست و مخصوصا رودخانه بابلرود که مستقیما به دریای خزر ریخته می شود، تاکید کرد: ما در حال گذر از یک دوره زمانی هستیم. در اروپا که رودخانه راین وجود دارد نیز همچین مشکلاتی در گذشته وجود داشت که آنها از این دوره به سرعت عبور کردند اما ما به زمان بیشتری نیاز داریم!

 


  • شنبه 8 شهريور 1393-9:12

    درود بر شما. آقا یا خانم قربانی . عن قریب مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد لباس رویین تنی خود را از تن بدر آورده و به دیگری خواهند داد!! میگید نه؟!!
    آینده نزدیک خواهید دید!!

    • عزیز زادهپاسخ به این دیدگاه 1 1
      شنبه 8 شهريور 1393-6:56

      سلام. دوستان به من ارتباطی ندارد که چرا مدیر کل ارشاد مانده ولی بهتر است به وزارت ارشاد بگویید این پول را به استان اختصاص بدهد بعد قضاوت کنید . وزارت ارشاد این بودجه را نداد . هر مدیر کل دیگری هم باشد نمی تواند از سهم الارث خود جشنواره راه بیاندازد . هزینه جشنواره وارش بالاست نمی شود با 10 یا 20 میلیون اعتبار استانی آن را برگزار کرد لطفا دین خود را به دنیا واگذار نکنید آقای فرماندار انسان فرهیخته و با تجربه ایست بعید است نداند که اعتبار را در استان برای جشنواره ملی تعیین نمی کنند . چرا چنین سخنی از طرف ایشان اینجا منتشر شد والله اعلم .

      • بابلی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 0
        شنبه 8 شهريور 1393-0:34

        اقای مولایی زمانی که شهردار بابل بود با پیمانکاران شهرداری خیلی خیلی تعامل خوبی داشت !!!!!!!!!!!!...

        • جمعه 7 شهريور 1393-22:24

          1- مديركل فعلي ارشاد هيچ ارتباطي با دولت و هيچ انگيزه اي براي فعاليت مخصوصا در بابل يا هر شهر ديگر ندارد.
          2- چرا مديركل عوض نمي شود؟


          ©2013 APG.ir