تعداد بازدید: 3529

توصیه به دیگران 0

شنبه 8 شهريور 1393-16:54

فلاح: بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار می گیریم

گزارش افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه در قائم شهر/ استاندار مازندران: گاه می بینیم شهرهایی که تراکم بهار نارنج چندانی هم ندارند از ما می خواهند آنها را به عنوان نارنجستان بنامیم که من چنین چیزی را تایید نمی کنم.


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضاشریعتی: صبح روز شنبه آخرین روز از هفته دولت، با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران، سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، بخش سنگ شکن بیمارستان ولی عصر قائم شهر افتتاح و مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر هم سطح شهید مهدوی اجرا شد.


هاشم هاشمی -رییس بیمارستان ولی عصر- در آیین افتتاحیه سنگ شکن این بیمارستان در خصوص بسته سلامت دولت اظهار داشت: تا قبل از اجرای این طرح، خدمات و هزینه های مربوط به بیمار توسط تامین اجتماعی در این بیمارستان پرداخت می شد.

وی با بیان اینکه سنگ شکنی به دو صورت درون اندامی و برون اندامی انجام می شود که طرح برون اندامی به بستری شدن نیاز ندارد، افزود: برای طرح سنگ شکن برون اندامی، یک میلیارد و700میلیون تومان جهت خرید و تجهیز دستگاه هزینه شده است.

رییس بیمارستان ولی عصر در خصوص تعداد بیماران بستری شده در این بیمارستان در سال گذشته گفت: در سال 1392 بالغ بر 500هزار نفر به صورت سرپایی ،14 هزار و 500 نفر به صورت بستری و10 هزار نفر به صورت عمل جراحی پذیرش شدند.

*امسال بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار می گیریم

ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی است تا به گزارش عملکرد یک سال گذشته بپردازیم، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت، طرح تحول سلامت است که مقام معظم رهبری هم از آن به نیکی یاد کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای اقشار کم در آمد متوسط به پایین جامعه است، ادامه داد: چنانچه یک طرح به خوبی مدیریت شود، رضایت مندی عمومی را به همراه خواهد داشت.

استاندار مازندران با اشاره به کنفرانس گردشگری سلامت گفت: کشورهای عضو اکو که ده کشور حاشیه دریای مازندران را شامل می شوند، با توجه به ظرفیت های استان علاقه مندی خود را برای انعقاد قرارداد در این زمینه اعلام داشته اند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران 42 بیمارستان خصوصی و دولتی دارد، ابراز امیدواری کرد: به دلیل نزدیکی استان مازندران با تهران، از پزشکان مازندرانی مقیم تهران بهره کافی گرفته شود وبخش خصوصی نیز چون سایر بخش ها در زمینه سرمایه گذاری در طرح های بیمارستانی سر آمد باشد.

ربیع فلاح جلودار در خصوص طرح پزشک خانواده اظهار داشت: این طرح دارای مشکلاتی است و امیداوریم با توجه به اینکه ما به عنوان استان پایلوت انتخاب شدیم، کامل اجرا شود تا بتوان از آن در سایر استان ها بهره برد.

استاندار مازندران در خصوص طرح های افتتاح شده در هفته دولت هم گفت: در هفته دولت بیش از 541 طرح که دوستان ما در گذشته آن را آغاز کرده بودند، افتتاح و کلنگ زنی شد که هزینه آن بالغ بر هزار وپنجاه وهشت میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود:برای امسال بیش از 1200 میلیارد تومان فقط از ردیف های بودجه ملی و منطقه ای اعتبار می گیریم که امیدواریم بتوانیم بسیاری از طرح های نیمه تمام را با آن به اتمام برسانیم.

* مراقب چگونگی اجرای طرح باشیم

آیت الله معلمی -امام جمعه شهرستان قائمشهر و نماینده مجلس خبرگان رهبری- در این مراسم گفت: یکی از طرح های بسیار خوب دولت، طرح بیمه سلامت است که رهبر معظم انقلاب در خصوص آن فرموده است در انجام آن مراقبت شود.

وی با بیان اینکه ما باید مراقب چگونگی اجرای طرح باشیم ادامه داد: در هر طرح و روزنه ای که باز می شود، انسان های شیطان صفت می خواهند از آن بهره ببرند وسودجویی کنند که ما باید مراقب باشیم.

 سید هادی حسینی -نماینده مردم شهرستان قائمشهر- هم در این مراسم با بیان اینکه از اول قرار بود تنها 5 دقیقه از وقت مراسم برای آیین استقبال در نظر گرفته شود، اظهار داشت: کسانی نظیر حاج آقا معلمی که سابقه حضور در مجلس را دارند می دانند، ما در مجلس سالی دو بار و آن هم به میزان هفت دقیقه حق نطق کردن داریم.

این مسئول ادامه داد: از آنجا که مردم در بیرون معطل هستند، قرار شده بود تا 5 دقیقه برای آیین استقبال وسخنرانی در نظر گرفته شود ، ولی وقتی که من گرفتم، خود مجری جلسه در هر بخش 4 دقیقه صحبت کرده است.

*کمبود فضای سبز در مازندران

در برنامه دوم و مراسم کلنگ زنی تقاطع هم سطح شهید مهدوی، سید جعفر حسینی -شهردار شهرستان قائم شهر-  با بیان اینکه مهم ترین مشکل شهرستان طرح جامع شهری است، ادامه داد: طرح جامع شهرستان قائمشهر در سال 68 به تصویب رسید و افق های این طرح در سال90 تکمیل شد.

این مسئول با بیان اینکه طرح تفضیلی شهرستان قائمشهر هم در سال 75 تصویب و در سال 85 تجدید نظر شد، گفت: در این طرح ها بحث رینگ داخلی شهرستان مهم ترین معضل شهروندان است.

ربیع فلاح جلودار در این کلنگ زنی پس از اطلاع از طرح های بعدی شهرداری یعنی 4 پارک کشاورز، شاهد، آزادگان و معلم  که قرار بود به مناسبت هفته دولت افتتاح و یا کلنگ زنی شود، فضای سبز موجود در مازندران را با توجه به پیشنه حضور خود در جهاد کشاورزی نامطلوب دانست.

وی اظهار داشت: گاه می بینیم شهرهایی که تراکم بهار نارنج چندانی هم ندارند از ما می خواهند آنها را به عنوان نارنجستان بنامیم که من چنین چیزی را تایید نمی کنم.


گفتنی است پس از این مراسم کلنگ زنی، ربیع فلاح مراسم را ترک کرد اما خبرنگاران با اتوبوسی که برای شان در نظر گرفته شد، به مراسم کلنگ زنی و افتتاح چند طرح دیگر برده شدند.

 


  • برای آگاهی خبرنگار مازند نومهپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 9 شهريور 1393-11:30

    حادثه بسیار بد رانندگی برای کارگران شهرک شماره یک ساری .
    دیشب تعدادی کارگر به هنگام بازگشت از کار شبانه در سه راهی منتهی به شهرک، آنجا که علائم لازم توسط پلیس راه نصب نشده بود، دچار حادثه شدند . یک نفر کشته و سه نفر هم به شدت زخمی . لطفاً خبر را تعقیب نمایید .

    • يکشنبه 9 شهريور 1393-9:10

      اميدواريم تا پايان سال كه شش ماه بيشترنمانده حداكثر اين مبلغ گفته شده جذب وخرج پروژه هاي عمراني نيمه تمام گردد واز انجام هرگونه كلنگ زني تا اتمام پروژه نيمه تمام پرهيزشود!!
      ضمنا
      قابل توجه نگارنده محترم
      شهردارشهرستان !!؟

      • يکشنبه 9 شهريور 1393-7:54

        از جناب استاندار که با درایت و تدبیر اعلام کردند گه طرح های افتتاح شده توسط دوستان در گذشته شروع شده و الان به بهره برداری رسید، قدردانی میکنم و امیدوارم بارقه های امید همواره درخشان باشد برای مازندرانی

        • دوشنبه 10 شهريور 1393-9:24

          از استاندار سوال نداري كه چه كردين درعرض يكسال !!؟


        ©2013 APG.ir