تعداد بازدید: 5214

توصیه به دیگران 1

جمعه 28 شهريور 1393-22:49

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران:

دهیاران از خودروها عوارض می گیرند

تاکنون مالکان خودروها موظف بودند به شهرداری ها پرداخت کنند و به زودی ابلاغیه آن برای دهیاران خواهد آمد/صدور بی رویه پروانه های غیر مجاز در روستاها و ویلاسازی های خوش نشین ها که کمترین سودی برای روستاییان ندارد یکی از مهمترین دلایل کمبود منابع آب، برق، گازو... است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، الیاس حقیقی: در پی بازدید مدیر کل امور روستایی از روستاهای بخش سرخ رود، سيداحمد هاشمی -بخشدار سرخ رود- با اشاره به مشکلات فراوانی که به علت نداشتن دانش کافی در زمینه صدور پروانه در سال های گذشته به وجود آمد، گفت: اين موضوع امروز گریبانگیر شوراها و دهیاران شده است.

هاشمی گفت: صدور بی رویه پروانه های غیر مجاز در روستاها و ویلاسازی های خوش نشین ها که کمترین سودی برای روستاییان ندارد یکی از مهمترین دلایل کمبود منابع آب، برق، گازو... است.

وی در ادامه به جایگاه دهیاران در روستا ها اشاره کرد و ابراز داشت: دهیاران همکاران اجرایی ما و مدیران ارشد روستا هستند و هیچکس هم مخالف پیشرفت روستا نیست، لذا اگر تذکری داده می شود یا برخوردی با شخصی می شود صرفاً جهت تقویت این مدیران است.

اين مسئول گفت: ما نمی توانیم معجزه کنیم و مشکلات به وجود آمده را یک شبه حل کنیم، ولی با تمام قوا در حال بررسی، شناسایی و حل مشکلات مردم هستیم که در این راستا به همکاری و کمک شوراها و دهیاران نیاز داریم.

بخشدار سرخ رود با بيان اينكه شوراها منتخب و ولی نعمت مردم اند و مسوولیت خطیری بر عهده آنهاست، افزود: در آینده برای فرزندان خود در قبال صدور این همه پروانه های غیر مجاز، تخریب زمین های کشاورزی و حضور این همه خوش نشین که هیچ دردی از روستا را درک نمی کنند چه جوابی خواهيم داشت؟

* ما ماندیم و یک مشت برنج

ایرج قربانی -عضو شورای اسلامی روستای معلم کلا- نیز در این نشست با انتقاد شدید نسبت به خرید برنج از کشاورزان گفت: موقع کشت که کشاورز هیچ حمایتی نمی شود و با مشکلات فراوان موفق به تولید برنج می شود، موقع فروش هم که دولت هیچ حمایتی از کشاورزان نمی کند و با ورود بی موقع و بی برنامه برنج، آسیب سنگینی به کشاورز می زند و گاه کشاورز علی رغم میل باطنی خود فقط جهت حفظ آبرو مجبور به فروش زمین های کشاورزی خود می شود.

وی ابراز داشت: امروز که فصل شروع مدارس شده برای تامین وسایل دانش آموزان مان، ما ماندیم و یک مشت برنج که حاصل یکسال زحمت ماست و کسی آن را نمی خرد.

این عضو شورای روستایی این مشکل را بازی های تاجران دانست که تلاش می کنند در دراز مدت و با چک های تاریخ دار برنج را خریداری کنند.

 

 بخشدار سرخ رود در پاسخ به وی گفت: دولت طرح خرید تضمینی برنج مخصوصاً تارم محلی را از کیلویی 5700 تومان تا 6100 تومان مطرح کرده که به زودی اجرا می شود.

*دهیاران از خودرو عوارض می گیرند

جان‌الله عبدی ولیک چالی- مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران- نيز در این نشست گفت: از بدو تشکیل شورا ها و دهیاران همه دست به دست هم دادند تا با مدیریت صحیح ، کارآمد و ایدئولوژیک، روستایی آباد و سالم ساخته تا رفاه مردم را افزایش دهند.

وی افزود: جمعیت روستایی کشورمان نسبت به جمعیت شهری آن کمتر است، البته رغبت مردم به حضور در روستاها افزایش پیدا کرده که باید تلاش بیشتری کرد تا این رشد جمعیت روستایی بیشتر شود و در این راستا راهکارهای بسیاری در دست بررسی یا در حال اجراست.

اين مسئول توسعه پایدار روستایی، شناسایی منابع و افزایش رفاه روستائیان را يكي از اين برنامه ها عنوان كرد و گفت: افزایش درآمد خانوار نيز از مهمترین بهانه های افزایش جمعیت روستایی است.

وی در خصوص افزایش درآمد دهیاری ها نيز ابراز داشت: برنامه های زیادی در این راستا در نظر گرفته شده و یکی از راهکارهایی که دولت برای افزایش درآمد دهیاران در نظر گرفته دریافت عوارض سالیانه خودروها است که تاکنون مالکان خودروها موظف بودند به شهرداری ها پرداخت کنند و به زودی ابلاغیه آن برای دهیاران خواهد آمد.

مدیر کل امور روستایی افزود: در هفته دولت 250 پروژه مهم در سطح روستا ها اجرا شده که نشانگر زحمات شبانه روزی دهیاران و شورا های اسلامی است.

عبدی در خصوص نصب تابلوهای پروژه های در حال اجرا که در آن پیمانکار، حجم پروژه و ... مشخص شده باشد نيز گفت: اين موضوع یکی از فعالیت های مهمی است که دهیاران باید انجام دهند تا از این طریق پروژه های خود را شفاف سازی کرده، اطمینان خاطر و احساس پیشرفت را در دل روستاییان افزایش دهند.

در ادامه مدیر کل امور روستایی استانداری مازندارن و هیئت همراه از روستا های اورطشت، تازه آباد، افراسرا، عزت آباد، علمده، دریاسر و ... بازدید کرده و در پایان نیز از مادر شهید در روستای علمده غربی عیادت کردند.


  • دوشنبه 31 شهريور 1393-0:55

    سلام.
    فعلا که توی سرخ رود استارت زمین مبارزه با زمینخواری و صدور پروانه های غیر مجاز زده شد. امیدواریم مسوولین همچنان به کار خودشون ادامه بدن

    • گوش مجی کیجا قلهپاسخ به این دیدگاه 1 0
      يکشنبه 30 شهريور 1393-21:58

      با سلام به آقای عبدی مردی از بنافت جانا سخن از درد ما میگویی اما آقای مدیر کل مرجع صدور پروانه کیست غیر از دهیاری بنیاد مسکن و عناوین دهن پر کن ؟؟؟؟ وقتی به هر طریقی دنبال کسب ذرآمد هستید دیگر فکر افراد ندار نباید بود ؟؟؟؟ چند بار محدوده روستا سنگده برای خوش خدمتی به صاحبان زر وزور تغیر کرد ؟؟؟ جقدر هز ینه برای احداث جاده برای پر کردن جیب زمین خوران دلال ها شده ؟؟؟ اینها تمام از محل پول ناچیز اختصاصی به دهیاری بوده ؟؟؟؟

      • يکشنبه 30 شهريور 1393-11:32

        دهياري صفرآباد چند سالي است كاري نميكنند چون فاميلي شده و دورهميه و بجز يكي دوتا بنر تبريك مناسبتها وپرچم تكراري در داخل بلوارچيزي نديديم
        تمامي كوچه ها خاكي است
        اصلا هدايت آب سطحي نيست
        دريغ از يه عدد سطل زباله
        دريغ از كاشت يه اصله نهال
        دريغ از پيگيري آب شرب روستا كه هميشه قطعه
        و.....

        وجدانا كانال آب دم درب ورودي دهياري چند سالي است همونجور مونده ورودي دهياري رانتونستند درست كنند ؟!!


        ©2013 APG.ir