تعداد بازدید: 3795

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 30 شهريور 1393-8:52

فشارها بسيار زياد است- رسولی

در گفت و گو با امام جمعه میاندورود مطرح شد: اگر بنده نقطه ضعف، مطالعه كم، حرف سخيف و موضع ضعف داشته باشم به رهبري بر مي گردد/امام جمعه اي كه دائما مسلح نباشد، حرفهاي منظم، شسته و رفته، صاف و زلال نداشته باشد، مجرم است/يک عده از دوستان و جناح ها مي خواهند كه ما را در چنگ خودشان بگيرند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري بيش از 8 سال است که امام جمعه مياندورود است.

وي از معدود ائمه جمعه استان است كه موضع گيري هاي بسيار صريح و دقيقي در خصوص مسايل مختلف منطقه، استان و كشور دارد.

سخنان او همواره مورد توجه رسانه ها و مردم بوده است و در طي اين سال ها نيز ضمن حركت ولایت مدارانه، بارها نسبت به تصميمات نادرست در دولت قبل اعتراض و بارها نيز مورد هجمه عده اي خاص قرار گرفته است.

او معتقد است ابزار اول روحانيت مطالعه و پس از آن شجاعت در ابراز عقيده و تحليل درست از وقايع است.

امام جمعه مياندورود موشكافانه اخبار رسانه هاي استان را رصد می کند و اعتقاد دارد كه حتي خواندن كامنت ها نيز برايش اهميت دارد.

نگاه او به مسايل خبري و سخنانش در نشست خبري سال گذشته به حدي عميق و تحسين برانگيز بود كه ما در همين رسانه يادداشتي با عنوان "پديده جمعه ها" منتشر كرديم.

حجت الاسلام رسولي تنها امام جمعه اي بود كه مردادماه امسال در نمايشگاه مطبوعات و رسانه هاي مجازي استان حضور يافت. همچنين تنها امام جمعه ای بود كه چندی پیش در كنفرانس گردشگري سلامت در رامسر شرکت کرد، اما متاسفانه اهميت اين حضور به چشم مسئولان گردشگري و سلامت نيامد.

او در ايام انتخابات با اعتقاد از رد صلاحيت آيت الله هاشمي رفسنجاني انتقاد و در ادامه نيز از شخصيت انديشمند دكتر روحاني حمايت كرد. رسولی حتي در سخنان خود از دكتر روحاني با عنوان آيت الله دكتر حسن روحاني ياد مي كند و معتقد است طبق بند(ب)ماده سوم قانون انتخابات خبرگان رهبری نامزد انتخابات خبرگان باید دارای درجه اجتهاد باشد، در حدی که قدرت استنباط برخی مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.

علاوه بر اين در سايت دكتر روحاني نيز در قسمت تحصیلات حوزوی، ایشان دوره خارج فقه و اصول را با موفقیت سپری کرده اند كه به نظر مي رسد اطلاق کلمه آیت الله به ایشان بی دلیل نیست.

با این امام جمعه آگاه و به روز و اهل فضل گفت و گو کردیم.

مازندنومه: با توجه به اينكه رويكرد و عملكرد شما همسويي خوبي با دولت دارد و همانطوري كه رهبري از دولت، به خصوص از تيم مذاكره كننده در سياست خارجي دفاع كردند، شما هم اين روش را در پيش گرفته و علي رغم جوان بودن، اهل مطالعه اید وهمواره در زمينه هاي مختلف حرف و سخن شما مورد توجه رسانه ها بوده است. با اين وجود اشكال تراشي هايي صورت مي گيرد و زمانی زمزمه تغيير شما بود. تغییر شما حداقل خبر خوشي در اين دولت براي ما نبوده و نيست. بفرماييد كه آخرين وضعيت مياندورود و حضور شما در اين شهرستان چگونه است؟

حجت الاسلام رسولي: از نگاه مثبت شما تشكر مي كنم، اما آنچه كه ما انجام مي دهيم، جز وظيفه و تكليف چيز ديگري نيست. وظيفه امام جمعه مطالعه و به روز بودن است. اگر امام جمعه اي به روز نباشد، جاي ايراد و اشكال دارد، لذا اگه بنده براي خطبه هر هفته 10تا12 ساعت مطالعه كنم وظيفه بنده است. من نمي تونم به مردم اعلام كنم كه ايهاالناس بنده براي هر خطبه 12 ساعت مطالعه مي كنم، بايد اينكار را انجام دهم.

اگر براي جلسات نيز بدون مطالعه صحبت نمي كنم به اين دليل است كه توقعي كه مردم از امام جمعه دارند، با توقع شان از يك انسان معمولي يا حتي يك روحاني فرق دارد. چون به اعتقاد نظام، امام راحل، رهبري و مردم، امام جمعه حلقه وصل بين رهبري نظام و مردم است، لذا مردم امام جمعه را به چشم رهبر و نماينده او مي بينند.

اگر بنده نقطه ضعف، مطالعه كم، حرف سخيف و موضع ضعف داشته باشم به رهبري بر مي گردد. در مواضعم اعم از مواضع اجتماعي، سياسي، ديني و هر حرفي كه بنده بخواهم بزنم به نظام و رهبري بر مي گردد.

خطبه ما هم خطبه حكومت ديني است، يعني مواضع دين و حكومت ديني و ولايت فقيه در آن بيان مي شود. نبايد خطبه تبديل به منبر شود. نبايد سخنراني يا حرف و صحبت شود. بلكه بايد سنجيده، كارشناسي شده و در وقت منظم و معين انجام شود. به همين دليل بنده كار شاذي انجام نمي دهم، جزو وظيفه بنده است، لذا دائما مسلح هستم.

اگر سربازي يک روزي اسلحه اش را روی زمين بگذارد، اگر دشمن حمله كند، اولين متهم خودش است. امام جمعه اي كه دائما مسلح نباشد، حرفهاي منظم، شسته و رفته، صاف و زلال نداشته باشد، اولين متهم خودش است، اصلا مجرم است . ما بايد مسلح به مطالعه باشيم تا در مواقع خاص از موضع رهبري، نظام و دين دفاع كنيم.

*مازندنومه: عده ای اما روش شما را نمی پسندند.

حجت الاسلام رسولي: در طول اين 12 سالي كه بنده امام جمعه ام ، هشت سالش رو در مياندورود هستم . در طول اين 12 سال منش و روش بنده همين بوده است و تا آخرين لحظه اي كه اين بار بر دوش بنده است همين روش را دنبال مي كنم، اما اين نكته براي بعضي از آقاياني كه ادعا مي كنند كسي هستند، ادعا مي كنند كه سري از سرها جدا دارند، فكر مي كنند كه همه كاره خودشان هستند و ادعا مي كنند كه مواضعي كه آنها دارند مواضع برتر است، براي آنها سخت است. چون بنده و امثال بنده بر اساس تكليف ديني آنچه كه بر اساس معيارهايي از دين، قرآن، ولي فقيه، نظام و احكام تشخيص مي ديم مواضع مشخصي اتخاذ مي كنيم.

زماني كه تشخيص دادم، بدون تعارف، تشخيص خودم را بيان مي كنم. اما اين براي كساني كه نمي خواهند حرف بهتر را بشنوند يا موضع برتر را ببينند و يا اينكه نمي خواهند يك قدرت قالب ديني را بشوند و نمي خواهند كسي روی حرف شان حرف بزنند، هميشه تحمل براي شان سخت است.

بعضي از دوستان –آقاياني كه ادعا دارند- وابسته به احزاب، جناح ها، گروه ها و بعضا قدرت ها هستند، اما چون امام جمعه فراجناحي حرف مي زند و توجه به هيچ جناح سياسي ندارد و تحليل ها هم بر اساس واقعيت است، آقايان تاب نمي آورند. اين سر و صداهايي كه اخيراً يعني دو سالي است كه شروع شده از همين جا نشات مي گيرد. يک عده از دوستان و جناح ها مي خواهند كه ما را در چنگ خودشان بگيرند. دوست دارند حرف آنها را بزنيم، تحليل آن ها را داشته باشيم، از آن ها دفاع و حمايت كنيم و مواضع آنها را بيان كنيم كه ما اينكاره نيستيم. لذا به خاطر اينكه اين صولت و حقيقت را بشكنند، متوسل به دروغ و تهمت مي شوند، حتي كار را به جايي رساندند كه ما را به دروغ و تهمت و افترا و كذب، وارد مسايل اخلاقي هم كردند كه استفاده ابرازي كنند و ما را پايين بكشانند.

* مازندنومه: گزارش های زیادی هم علیه شما به جاهای مختلف فرستادند. درسته؟

حجت الاسلام رسولي: بله، گزارش هایی در سطح شهرستان، استان و كشور نوشتند و منتشر كردند بعضي جاها هم، ما را خواستند، رفتيم توضيح داديم اما بعضي از مسايل حقيقتاً براي ما مهم نيست، چون آنچه كه به آن معتقدم اين است كه (ان الله يدافع علي الذين آمنوا...)لذا هر كس كه خدايي باشد و كارهايش خدايي باشد، خداوند از او حمايت خواهد كرد.

ما دو معيار بيشتر نداريم يك معيار حق، حقيقت، خدا و اسلام كه يكي است و دومي هم معيار ولايت فقيه. تمام قدم هاي ما از روز اول تا اكنون به همين روش بوده است و هيچ ضرر هم نخواهيم كرد، چرا كه خداوند دفاع خواهد كرد.

بنده به خوبي اين موضوع را لمس كرده ام كه در اين 12 سال از گردنه هاي سختي عبور كردم، چرا كه معتقدم هر كسي براي خدا كار كند، خدا پشتيبان اوست و حمايت خواهد كرد.

*مازندنومه: كامنت هايي نوشته مي شود كه مي گويند نماز جمعه مياندورود خلوت است و از طرفی عكسي هم از نماز جمعه منتشر نمي شود که ما ببینیم. آيا اين گونه است يا خير؟

حجت الاسلام رسولي: خبر اشكال ندارد، هر كسي مي تواند بگويد نمازجمعه فلان جا خيلي شلوغ است و مياندورود خيلي خلوت است. گفتنش راحت است اما اين آقايان بيايند آرشيو درست كنند. از روز اولي كه ما آمديم تا حالا. بعد بيايند جمعيت شهري و روستايي را حساب كنند، اگر به اين نتيجه رسيدند كه نمازجمعه مياندورود به نسبت درصد جمعيت از نمازجمعه شهر ايكس كمتر است، بنده قبول مي كنم.

جمعيت شهري ما 9 هزار نفر است و كل مجموعه شهرستان 58 هزار نفر است، هيچ گاه تعداد مهم نبوده است بلكه درصد مهم است. آقايان درصد بگيرند، حتي درصد مشاركت جوانان در نمازجمعه را بگيرند، اگر اثبات كردند كه نمازجمعه مياندورود خلوت است و كم شده است ما قبول داريم و آن را اصلاح خواهيم كرد.

*مازندنومه: حرف ديگري اگر هست ، مي شنويم.

حجت الاسلام رسولي: در مجموع بايد عرض كنم كه فشارها بسيار زياد است و به لطف الهي بنده در آرامشم ، چرا كه اين موضوع ريشه در دين ما دارد. اجداد ما از پيامبر تا امام زمان(عج) انسان هاي آرام و مهرباني بوده اند و به لطف الهي از اين مسايل گذر خواهيم كرد.


  • رضا اسرمی پاسخ به این دیدگاه 0 1
    جمعه 4 مهر 1393-20:19

    چرا سانسور میکنی

    • سه شنبه 1 مهر 1393-19:1

      . اجداد ما از پيامبر تا امام زمان(عج) انسان هاي آرام و مهرباني بوده اند و به لطف الهي از اين مسايل گذر خواهيم كرد.!!!!!!!
      ...
      خواهش ميكنم شعاري حرف نزنيد
      خدادر جاي حقي است
      ...

      • سه شنبه 1 مهر 1393-17:18

        آقا من یک روز دیدیم خبرنگاری در مراسم فوت پدر یک شهید از رسولی خواست مصاحبه بده گفت نه من ایشان را تا بحال از نزدیک نشناخته ام و اگر چیزی بگویم کلی گویی است / ضمنا معمولا 99/9درصد مطالب وی سخنرانی یا خطبه است تازه بسیاری از خطبه های ایشون رسانه ای هم نمیشود جون مادرت سر جات بشین حرف حقیقت حاجی را با پاشیدن خاک به آسمان نمی توانی تغییر بدهی مطمئن باش خدتونو خسته می کنید

        • دوشنبه 31 شهريور 1393-23:50

          جای استاندار بودم حکم مشاور در امورروحانیت رو براش میزدم.

          • حاج محمدباقر علیزادهپاسخ به این دیدگاه 8 3
            دوشنبه 31 شهريور 1393-21:39

            امام جمعه اندیشمند از طرف یک کهنه سوار نظام :
            از سخن پر در مکن همچون صدف هر گوش را
            قفل گوهر ساز یاقوت زمرد پوش را
            در جواب هر سوالی حاجت گفتار نیست
            چشم بینا عذر میخواهد لب خاموش را
            ان الله مع الصابرین - خدا یارو یاورتان باد

            • دوشنبه 31 شهريور 1393-10:49

              من نمی دونم این حجم مصاحبه ها و اصرار ایشان بر اعلام موضع های جانبدارانه از یک جریان سیاسی چیست؟ خدا عاقبت ما رو بخیر کند

              • دوشنبه 31 شهريور 1393-16:23

                ...برو بچه جان بعد كه بزرگ شدي و در حد زير سوال بردن يه شخصيت بزرگ رسيدي بيا اينجا با هم حرف مي زنيم برو آفرين

              • علی رستمیپاسخ به این دیدگاه 4 4
                دوشنبه 31 شهريور 1393-1:25

                ...من این سخنان آقای رسولی را یک مقداری شعار و یک مقداری احساسی دیدم چیزی از نظر محتوا ندیدم چرا که فقط گفت عده ای می خواهند آنها می خواهند آنها می کویند و الی آخر ... من به خاطر روحانی بودن برایش احترام قایلم او امام جمعه شهرم است به او اقتدا می کنم ولی این سخنان را فقط از جنبه وابستگی جناحی گفته و من نمی پسندم

                • دوشنبه 31 شهريور 1393-9:22

                  با سلام حاج علی آقا بالاخره بعضی وقتا نمیشه مشخصا اسم نهاد یا سازمان و یا فرد خاصی رو آورد تقلای ایشونم برای اسم نیوردن مشهوده به همین علت مجبوره خیلی با طعنه و کنایه حرف بزنه میدونید که الان قدرت فقط دست دولت یا جناح و نهاد خاصی نیست متاسفانه عناصر قدرت در کشور تعدد دارند و بالاخره باید بعضی کنایه ها رو اینگونه مطرح کرد تا اونهایی که باید قضیه رو متوجه شن، بفهمن و دست از مخالفت و تعارض بردارند.....

                • مردی از دیار سورکپاسخ به این دیدگاه 7 6
                  يکشنبه 30 شهريور 1393-12:21

                  درود بر امام جمعه فاضل و اندیشمند شهرستان میاندورود که با دیدگاه ها و نگاههای تیز خود اجازه ورود هیچگونه دخالت و طرفیت رابه دیگران و نهادی نمی دهد.
                  درود درود و باز هم درود

                  • يکشنبه 30 شهريور 1393-11:29

                    بدترين مشكل شما همين است كه زياد مياي مصاحبه ميكني!؟
                    ....

                    • عرشيا نوكر شهرداپاسخ به این دیدگاه 4 2
                      يکشنبه 30 شهريور 1393-18:9

                      آقاي پاسبان!ايشون مصاحبه ميخواد بكنه بايد از شما اجازه بگيره؟شما چيكاره اي؟ رئيست كه هنوز آداب مديريت نمي دونه مياد تو هر جلسه حرفاشو مي زنه بلند ميشه ميره احترام بقيه رم نگه نميداره حتي استاندار رو تو كه ديگه جاي خود داري .بالاخره از دوست يه چيزايي بهت ميرسه ديگه.....در ضمن ثدرت استدلال و ارايه پاسخ منطقي در برابر اين امام جمعه فاضل رو نداريد رو به تخريب مياريد البته اين روش همه شماها به اصطلاح سينه زنان زير علم اصول هست

                      • يکشنبه 30 شهريور 1393-14:46

                        دوست شهردار عرشیا که بهش مواجب میده راه به راه مصاحبه و کار تبلیغاتی تو شهر میکنه اشکالی نداره. بقیه نباید اینکار رو بکنن. جالبه!! تمام شهر رو بنربارون کرده، به تمام نشریات رپرتاژ میده شهرداری، حالا امام جمعه یک شهر مصاحبه میکنه آقا مدعی شده! امام جمعه سورک غیر از تریبون نماز جمعه کجا مصاحبه کرده؟ به ندرت ازش مصاحبه چاپ شده. اغلب ما گزارش سخنرانیهاش رو در رسانه ها می بینیم که مصاحبه نیست. عرشیا برو به تبیلغات شهرداری ات برس که نونت اونجاست.

                        • دوشنبه 31 شهريور 1393-8:5

                          عزيزم تو كه از همه چي خبر داري عبوري به تو كه بد نكرد تام مزاياتو ميگيري پس چرا از حقيقت فرار ميكني ...


                    ©2013 APG.ir