تعداد بازدید: 3493

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 2 مهر 1393-18:46

محمد محمد پور عمران خبر داد:

بندر نوشهر دروازه مازندران به روسیه

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران: بندر نوشهر برای مبادلات با روسیه تجهیز می شود/صادرکنندگان باید روی بسته بندی به عنوان الزام بازار سرمایه گذاری کنند.


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، مینامحسن پور: محمد محمدپور عمران- مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران – ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش سفر هفته گذشته هیئت مازندرانی به روسیه پرداخت.

وی سفر روسیه را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: بخشی از سفر هیئت به شرکت در نمایشگاه غذای جهانی و بخش دیگر به دیدارهای دوستانه و انجام مذاکرات اقتصادی اختصاص یافت.

محمدپور با بیان اینکه 20 شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند، افزود: غرفه شرکت کاله و پشتیبانی امور دام مازندران، از جمله غرفه های مازندران در این نمایشگاه بود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور 60 کشور، با تعداد 1600 غرفه و در 11گروه غذایی در مسکو برپا شد.

محمدپور با بیان اینکه مهمترین رقبای مازندران، کشور مصر و ترکیه است، ادامه داد: قیمت صادرات هر کیلو پرتقال، انار و سیب درجه یک، خارج از مرز کشور مبدا به ترتیب 1250، 1600 و1300 تومان است که این قیمت برای ما نگران کننده است و توجه ویژه به بهره وری و کاهش قیمت را می طلبد.

وی با بیان اینکه در میدان بار مسکو شاهد محصولاتی با کیفیت، یکدست و در بسته بندی های بسیار شکیل و مناسب بودیم، افزود: متاسفانه محصولات ما فاقد این موارد است و تجار و صادرکنندگان باید روی بسته بندی به عنوان الزام بازار سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: در کشور ما همه تکنولوژی ها و دستگاه های مدرن بسته بندی وجود دارد و ما تجار را به استفاده از این ابزارها دعوت می کنیم.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه خط کشتیرانی ما باید به کمک بیاید تا حمل و نقل بهتری را برای صادرات ارائه دهیم، از توافقات بر سر تجهیز بندر نوشهر خبر داد و افزود: اکنون بندر نوشهر به همت کارگروه توسعه صادرات مازندران در حال تجهیز است که این باعث کاهش زیاد هزینه حمل و نقل محصولات صادراتی خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه همه توان دولت آماده کردن زمینه ها است، افزود: این بخش خصوصی است که باید با رعایت اصول حاکم بر روابط تجاری از زفرصت پیش آمده استفاده کند تا رابطه برنده-برنده برقرار شود.

این مسئول از دیدار با سفیر و دستاورد مهم آن گفت و ادامه داد: برای حل مشکل نداشتن سهمیه لبنیات و مرغ در بازار روسیه و کسب مجوز آن، تنها راه حلی که به نظر جمع رسید این بود که این پیشنهاد کسب مجوز وارد دستور مذاکرات دکتر روحانی و ولادمیر پوتین در اجلاس کشورهای حوزه دریای خزر در آستاراخان شود و ما به آن امیدواریم.

وی همچنین گفت: نداشتن مجوز و سهمیه عرضه مرغ و لبنیات ایرانی در بازار روسیه نشان از این است که کارهای انجام نشده زیادی داریم و باید تمام تلاش مان را در استاندارد سازی محصولات به کار ببندیم.

محمدپور در بخش دیگری از سخنانش به مذاکره با برند حلال مسکو، فروشگاه های زنجیره ای مگنیت، شرکت دول و فروشگاه های زنجیره ای آشان که محصولات غذایی کشور دنیا را با پرچم همان کشور عرضه می کند، اشاره کرد و افزود: این شرکت ها وفروشگاه ها همگی آماده همکاری با ایران هستند و هم اکنون مذاکرات ما به شکل جدی در دست بررسی است.

وی از توافق با شرکت "روس آگرو" که تولید کننده بزرگ انواع غلات و روغن در دنیا است خبر داد و اضافه کرد: قرار است همکاری با این شرکت به شکل دوطرفه صورت گیرد و این شرکت شرط ما را برای تجارت با خودش که همانا سرمایه گذاری در ایران و ایجاد ارتباط بین ما وشرکت های بزرگ روسی است، پذیرفته و قرار است برای بازدید به ایران سفر کنند.

 


  • جمعه 4 مهر 1393-23:8

    ان شاالله شاهد روز به روز بندر نوشهر و رونق اقتصادی مازند
    ران خواهیم بود.


    ©2013 APG.ir