تعداد بازدید: 4094

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 3 مهر 1393-19:21

ابوترابی فرد در یادواره شهدای میاندورود:

معادلات جهانی عوض شده است

نايب رئيس مجلس: غرب و امريكا تنها يك راه براي حل مشكل خود، پيش رو دارند و آن نيز مذاكره است/ملت و مرجعيت عراق و نظام مقدس جمهوري اسلامي نقشه آمریکا را نقش بر آب کردند+عکس


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: ظهر امروز يادواره سرداران و 222 شهيد شهرستان مياندورود با حضور نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در روستاي وركلا از توابع بخش گهرباران اين شهرستان برگزار شد.

در اين مراسم ارسطو قادي-فرماندار مياندورود-ضمن خوشامد به همه ميهمانان شهدا، اظهار داشت:مادران و پدران اين سرزمين با دستان خود لباس رزم بر تن فرزندان شان کرده، با دستان خود نيز عزيزترين فرزندان و همرزمان خود را كفن کردند و به خاك سپردند تا پرچم آزادگي و حريت سيدالشهدا زنده بماند و در اين راه جز به عظمت اسلام به چيز ديگري فكر نكردند.

وي با بيان اينكه جنگ براي ملت و كشور ما يك نعمت بود، افزود: ما به گفته رهبر كبير انقلاب اسلامي انقلاب مان را در جنگ به جهان صادر كرديم و در اين راه در برابر قدرت هاي شرق و غرب ايستاديم.

نماينده دولت تدبير اميد، خالقان اين حماسه بزرگ را نوجوانان و جوانان همين روستاهاي دور افتاده و از اقشار ضعيف جامعه عنوان كرد و گفت: آنها با اراده اي قوي در برابر رژيم تا بن دندان مسلح بعثي ايستادند، سينه هاشان سپر و سرها از بدن ها جدا شد تا سر‍ آزادمردي و آزادگي جدا نشود.

وي با بيان اينكه شهدا با خداوند معامله كردند و در اين راه ، از جان خود گذشتند تا رمز بقاي اين نظام باشند، افزود: آنچه كه امروز مشهود است بيان اين مطلب است كه گرچه جنگِ ظاهري پايان يافته است، اما تقابل بين دو جبهه كفر و حق كماكان پابرجاست و مناديان حق طلبي همواره در برابر سياه جامه گان زشتي و پليدي صف آرايي مي كنند.

قادري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيام تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در قبول قطعنامه 598 اظهار داشت: امام در فرازي از سخنان خود حساب افرادي كه از اداي تكليف بزرگ طفره رفته و خودشان، جان، مال و فرزندان شان را از آتش حادثه دور كرده اند، از حساب مجاهدان در راه خداوند جدا مي كند.

وي ابراز داشت : امام تاكيد مي كند كه نگذاريد اين مدعيان بي هنر امروز و قاعدين كوته نظر ديروز به صحنه ها برگردند و اجازه ندهيد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد و پيشكسوتان شهادت و خون، در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود با بيان اينكه امروز خوشحاليم كه پس از 25 سال از پايان جنگ همچنان شهدا ستارگان فروزان اين كشورند، افزود: امروز رهبري عزيز سكاندار اين انقلاب است و هر جا كه فرمان دهد همه مسئولان و دستگاه ها مامور به اطاعت و فرمانبرداري هستند، آنچنان كه در طوفان هاي سخت مرزهاي فرهنگي و ارزشي اين انقلاب و نظام حفظ شده است.

وي ادامه داد: مفتخريم كه امروز نيروهاي ريشه دار و انقلابي و السابقون نظام، سكان مديريت اجرايي كشور را در دست گرفته اند و آرامش و تدبير و عقلانيت بر فضاي جامعه حاكم شده است و دستگاه هاي مختلف اجرايي، نظارتي و قضايي با حفظ شان و جايگاه، در راستاي پيشبرد اهداف انقلاب تلاش مي كنند.

قادري ابراز داشت: امروز بنا به گفته رهبري همه وظيفه دارند از دولت حمايت كنند، چرا كه موفقيت در ميدان فعاليت اقتصادي با عزم ملي و مديريت جهادي مستلزم وفاق و همدلي همه مردم و مسئولان است.

*هر چه داریم از برکت دفاع مقدس است

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد-نايب ريئس مجلس شوراي اسلامي- نيز در اين مراسم با بيان اينكه شهدا درس آموخته مكتب توحيد بودند، افزود: پرهيز از كمترين ظلم، ايمان به خداوند، عمل صالح و آراسته شدن به عدالت از نتايج مكتب توحيدي است.

وي با اشاره به حضور پررنگ مردم در يادواره شهدا ابراز داشت: اين حضور خود، امر به معروف و نهي از منكر است چرا كه رفتار ايماني شما، مردم را به سوي خداوند دعوت مي كند و از گناه دور مي دارد.

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي رمز موفقيت و پيروزي را استقامت در راه خداوند عنوان كرد و گفت: شهدا تا مرز شهادت استقامت كردند كه امروز عزيز شده اند.

وي ابراز داشت:عظمت امروز ما دستاورد استقامت همراه با ايمان و عقلانيت رزمندگان بوده است، چرا كه هر چه داريم از بركت گنج گران بهاي دفاع مقدس است.

ابوترابي فرد به مشكلات سال هاي قبل كشور در عرصه داخلي و نقشه استكبار در تفرقه افكني در بين نيروهاي خودي اشاره كرد و گفت: در عرصه منطقه اي نيز كشورهاي منطقه در نابساماني و ناامني جنگ و ترور به سر مي بردند، اما علي رغم همه فشارها ايران منطقه اي امن و با ثبات بوده است.

وي گفت:چالش هاي بين دولت و مجلس ناشي از همان توطئه استكبار براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده است، به طوري كه هر روز در انتظار يك حادثه و رويداد بوديم.

نائب ريئس مجلس شوراي اسلامي به تجهيز نيروهاي تكفيري و داعشي توسط كشورهاي غربي و امريكايي در سوريه اشاره كرد و گفت: همه اين فشارها كه با هدف فشار بر ملت ايران طراحي شده بود، با درايت و تدبير رهبري و حضور در صحنه ملت ايران در انتخابات سال گذشته نقش بر آب شد.

وي رويكرد مجلس و دولت در حال حاضر را تعامل دانست و ابراز داشت: در صحنه خارجي نيز معادلات عوض شد و اوباما كه بر طبل تحريم مي كوبيد از اواخر سال 91 پيام هايش براي مذاكره شروع شد.

ابوترابي فرد با بيان اينكه غرب و امريكا تنها يك راه براي حل مشكل خود، پيش رو دارند و آن نيز مذاكره است، افزود: تحريم نتيجه اش همبستگي ملي و اصلاح راهبردها بود و تنش هاي سياسي نيز به وحدت سياسي منجر شد و امروز اروپا و امريكا پاي ميز مذاكره با ايران نشسته اند.

وي گفت: بايد در مذاكرات با اقتدار از حقوق هسته اي كشور دفاع شود و دستگاه ديپلماسي كشور نيز در همين مسير حركت مي كند.

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي به نقشه آمريكا و غرب در موضوع  داعش و عراق اشاره كرد و گفت: نقشه آنها اين بود كه داعش تا بغداد بيايد و عراق سقوط كند و آن گاه امريكا با علم سركوب داعش و افراطي گري پا به عرصه بگذارد و به عراق لشکر كشي كند.

وي ادامه داد: امريكا بر اين گمان بود كه اينكار انجام خواهد شد و نيروهاي امريكايي نيز با سركوب داعش و تخريب زيرساخت هاي اقتصادي بغداد، دست نشانده ي ديكتاتور ديگري در عراق خواهند كاشت و به سلطه خود در منطقه ادامه خواهند داد، ولی ملت و مرجعيت عراق و نظام مقدس جمهوري اسلامي نقشه آنها را نقش برآب كرد.

در پايان اين مراسم نيز پرچم متبرك به ضريح حضرت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) مطابق رسم هر ساله به يكي ديگر از فرزندان شاهد(فرزند شهيد بابازاده) از روستاي زيدعليا تقديم شد تا سال آينده اين مراسم در اين روستا برگزار شود.

 


  • دوشنبه 7 مهر 1393-10:14

    بسیار عالی بود مخصوصا کار فرهنگی که از توان داخلی روستا بود به ویزه بچه های پایگاه

    • يکشنبه 6 مهر 1393-9:7

      مازند نومه عزیز جا داشت از مردم و بسیجیان روستای ورکلا بخاطر برگزاری این چنین یادو.اره ای تشکر بعمل می اوردی...
      واقعا عالی بود
      بنده که وارد روستای ورکلا شدم حال و هوای جبهه بسرم افتاد
      درود بر خادمان شهدا

      • يکشنبه 6 مهر 1393-7:11

        درود وخسته نباشید به مردم فهیم روستای ورکلاء


        ©2013 APG.ir