تعداد بازدید: 2899

توصیه به دیگران 1

جمعه 4 مهر 1393-15:44

امام جمعه میاندورود:

سخنان رئيس جمهوری با قدرت، صولت و ادبيات فاخر بيان شد

حجت الاسلام رسولی: انصافا سخنان رئيس جمهوری با قدرت، اقتدار، صولت و شكوت و ادبيات فاخر اسلامي-ايراني بيان و موضوعات خوبي نيز مطرح شد/به جوان ها ياد بدهيم كه حرف ها را از چه كسي بپذيرند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندورود با اشاره به سخنراني رئيس جمهوری در مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: انصافا سخنان رئيس جمهوری با قدرت، اقتدار، صولت و شكوت و ادبيات فاخر اسلامي ايراني بيان و موضوعات خوبي نيز مطرح شد.

وي با اشاره به محورهاي سخنان رئيس جمهوری در خصوص تندروي و افراطي گري در منطقه، جهاني شدن تروريسم و اشتباهات راهبردي غرب در مسايل خاورميانه اظهار داشت: اگر دقت كرده باشيد مطالب با شجاعت و منطق صحيح بيان و هوشمندانه توپ به زمين طرف مقابل انداخته شد.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه ريشه همه مشكلات دنياي غرب است، افزود: اسلام هراسي، تروريسم و پرورش آن ها و ائتلاف عليه تروريست ها هم به خاطر ورود به منطقه و مداخله در كشورها، توسط غرب طراحي شد.

وي ابراز داشت: همه اين مطالب به صراحت توسط رئيس جمهوری مطرح و راه حل موضوع نيز كه به رسمت شناختن باورها و خواست مردم منطقه از طريق نظام هاي مردم سالار است توسط ايشان مطرح شد كه اگر اين اتفاق بيفتد نيازي به ائتلاف و مداخله نيست.

خطيب جمعه سورك با اشاره به بخش ديگري از سخنان رئيس جمهوری اظهار داشت: در موضوع مذاكرات هسته اي هم به خوبي مسايل مطرح شد چرا كه ظالمانه بودن تحريم ها و استفاده از اين ابزارها يك اشتباه راهبري بوده است.

وي با بيان اينكه بحث هسته اي يك راه حل بيشتر ندارد و آن مذاكرات است، افزود: آيت الله دكتر روحاني دستيابي به توافق هسته اي را يك فرصت تاريخي براي غرب دانستند كه خود حرف هاي زيادي دارد.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه اين فرصت براي غربي ها به اين معنا است كه ثابت كنند به دنبال مداخله و دشمني با كشورها نيستند، گفت: اين فرصت تاريخي براي غرب وجود دارد

*ريشه بسياري از مشكلات ،بالارفتن سن ازدواج است

وي در بخش ديگري از سخنان خود به اول ذي الحجه و سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علي(ع) اشاره كرد و افزود: اسلام بر تشكيل خانواده و آرامش فرد تاكيد دارد چرا كه آرامش خانواده آرامش جامعه را در پي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه مشكل كشور متاسفانه به همين بر مي گردد كه متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است گفت: خانواده دير تشكيل مي شود و همين مطلب صدها مشكل را به همراه خواهد داشت.

خطيب جمعه سورك ريشه عمده مشكلات جامعه از فساد، بي بندباري و فحشا را در ازدواج نکردن جوانان دانست و گفت: تاخير ازدواج و تشكيل خانواده زنگ خطر جدي براي جامعه و خانواده ها است.

وي با بيان اينكه دشمن هم بر روي اين قضيه كار كرده است افزود: روابط، احساس نياز و عاطفه شياطين امروزي در قالب هاي ديگر تعريف كرده و در اختيار جوانان ما قرار داده اند تا آنها به ازدواج و تشكيل خانواده فكر نكنند.

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت: آن ها به دنبال اين هستندكه جوانان نياز به ازدواج و تشكيل خانواده را احساس نكنند و متاسفانه در روابط ضربدري و مثلثي با كمترين تشريفات نياز جوان ارضا شود.

وي ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما اين گونه روابط زياد شده است و نياز است كه خانواده ها وارد شوند و دولت هم با تمام توان وارد شود.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه طوري زندگي كرده ايم كه جوان ما جرات ازدواج ندارد، افزود: دشمنان از تمام ابزارها استفاده مي كند تا جوان به دنبال تشكيل خانواده نرود.

*دفاع از اعتقادات مهم تر از دفاع از سرزمين/بر اساس تكليف عمل مي كرديم

خطيب جمعه سورك در بخش پاياني سخنان خود به هفته دفاع مقدس هم اشاره كرد و گفت: دشمن نه به خاطر خاك كشور بلكه براي ساقط كردن انقلاب اسلامي به ايران حمله كرد.

وي با بيان اينكه اگر بحث خاك و سرزمين و جغرافيا بود جنگ ميان ايران و عراق بود، افزود: وقتي بيش از 40 كشور جهان در اين جنگ عليه ما حضور داشتند يعني آنها با باور، اعتقاد و ايمان مردم كار داشتند.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه براي همين هشت سال جنگ، دفاع مقدس شد، افزود:جوانان ما به خاطر اعتقاد و انقلاب برآمده از متن مردم به جبهه رفتند و شهيد شدند نه به خاطر سرزمين.

وي گفت:ما جان باختگان جنگ را كشته نمي پنداريم به اين دليل كه به گفته قرآن به خاطر اعتقاد و باورشان جنگ كردند كه البته در اين ميان دفاع از سرزمين هم اتفاق مي افتد اما اصل اين موضوع نبوده است.

حجت الاسلام رسولي با اشاره به مسايلي در خصوص پايان جنگ و پذيرفتن قطعنامه و شبهاتي كه مطرح مي شود، افزود: امام بارها فرمودند كه ما مامور به انجام وظيفه هستيم .

وي ابراز داشت: ما به دنبال نتيجه نبوديم و الان هم نيستيم اين به معناي اين نيست كه تمايلي به نتيجه نداشته باشيم بلكه ما مامور به تكليف بوده ايم و بر اساس تكليف عمل مي كرديم.

امام جمعه مياندورود ادامه داد: اگر به نتيجه رسيديم كه هيچ و اگر هم به نتيجه نرسيديم هيچ گاه احساس شكست و پشيماني نمي كرديم.

*عاقلانه ترين و منطقي ترين تصميم پذيرش قطعنامه بود

وي با بيان اينكه خوشبختانه ما تا آخرين لحظه جنگ با غيرت جنگيديم گفت: در پايان جنگ عاقلانه ترين و منطقي ترين تصميم پذيرش قطعنامه بود و حضرت امام شخصا آن را پذيرفت.

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت: حضرت امام از پذيرش قطعنامه به نوشيدن جام زهر ياد كردند چرا كه چاره اي جز صلح نداشتند نه اينكه فردي يا كسي يا كساني اين قطعنامه و صلح را به امام تحميل كرده باشند و امام به اجبار يا اختيار آن را پذيرفته باشند و گفته باشند كه جام زهر نوشيده ام، بلكه چاره اي جز پذيرش قطعنامه وجود نداشت.

وي ادامه داد:آيت الله هاشمي به عنوان مسئول جنگ وقتي اين اتفاق رخ داد به امام عرض كرد من از طرف شما مسئول جنگ بودم و الان مسئوليت پذيرش قطعنامه را مي پذيريم و بعد شما بنده را محاكمه كنيد، اما امام فرمود بنده خودم مسئول جنگ هستم و خودم هم مسئوليت پذيرش قطعنامه را مي پذيرم و خودم هم اعلام مي كنم.

امام جمعه مياندورود علت پذيرش قطعنامه از ديدگاه امام را اظهارات مسئولان اقتصادي كشور و اظهار نظر فرماندهان نظامي جنگ عنوان كرد و گفت: پذيرش قطعنامه تصميم يك فرد يا اجبار عده خاص و فشار بر امام نبود بلكه بر اساس بيانيه و سخن امام، علت پذيرش مجموعه شرايط و اوضاع و احوال اقتصاد و جنگ بوده است.

وي ادامه داد: متاسفانه تحليل هاي غلطي در اين زمينه انجام مي شود، اتهامات به افراد و شخصيت ها زده مي شود كه جاي تعجب دارد.

حجت الاسلام رسولي گفت: به جوان ها ياد بدهيم كه حرف ها را از چه كسي بپذيرند، تحليل ها را از چه كسي قبول كنند و صرفا به دليل حضور عده اي در جنگ حرف هاي شان را نپذيرند.


  • دوشنبه 7 مهر 1393-21:9

    شما به جزء خبرهاي رسولي خبر ديگه اي نداريد
    كاملا واضع است كه داريد حمايتش ميكنيد
    بيطرف باشيد لطفا

    • شنبه 5 مهر 1393-9:11

      حجت الاسلام رسولی تنها امام جمعه اصلاح طلب دوآتیشه استان و شاید کشور می باشد که نظرات خود را به صراحت بیان می کنند . خدا حافظ ایشان باشد

      • شنبه 5 مهر 1393-8:6

        حتی یک جمله به سخنان احمدی نژاد پس و پیش نداشت . اداره کردن جهان را هم آقای رییس جمهور بیان فرمودند . این سیاست مقتدرانه جمهوری اسلامی است که به آن افتخار می نماییم نه شخص

        • شنبه 5 مهر 1393-7:45

          چه جالب
          آقايان از هر فرصتي براي حمايت از خواص استفاده ميكنند

          • جیره خور شهردارپاسخ به این دیدگاه 1 0
            شنبه 5 مهر 1393-9:49

            پس به قول رئیس جمهورت بریز آب رو اونجا که می سوزه....


          ©2013 APG.ir