تعداد بازدید: 2741

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 6 مهر 1393-7:44

ردپاي کردان در توليد بنزين در پتروشيمي‌ها

تلاش براي توليد بنزين در پتروشيمي‌ها با حمايت هاي اوليه مرحوم علي کردان آغاز شد که البته اين امر هيچگاه بازگو نشد.


 

مازندنومه، سرویس سیاسی: مرحوم علي کردان يکي از مردان حاشيه ساز عرصه سياست بود؛ چه زماني که معاون مالي اداري صدا‌وسيما در دوره رياست علي لاريجاني بود و در موضوع تحقيق و تفحص از عملکرد مالي صداوسيما در دوره مجلس ششم در زمان اصلاحات عملکرد او زير سوال رفت؛ و چه در زماني که به يکي از ياران نزديک محمود احمدي‌نژاد تبديل شده بود و در دولت قبل حضوري موثر و تاثيرگذار در برخي امور دولت داشت.

اين امر به ويژه در زماني که به عنوان قائم مقام وزير نفت در مقطعي از دولت دهم مسووليت داشت بارزتر به نظر مي‌رسيد.

گويي وزيري هامانه اولين وزير نفت دولت محمود احمدي‌نژاد وقتي با حضور علي کردان در منصب قائم مقام وزير نفت مخالفت کرد جاي خود را به نوذري داد که پس از پذيرفتن سمت وزارت نفت، علي کردان را در طبقه دوازدهم ساختمان مرکزي وزارتخانه مستقر کرد تا به دستور احمدي‌نژاد تمکين کرده باشد.

کردان در مقطع زماني تقريبا کوتاهي که در وزارت نفت حضور داشت تلاش کرد پرونده کرسنت را به سرانجام برساند اما افشاگري روزنامه کيهان از اين اقدام او که با همراهي محمدرضا رحيمي قصد داشت آن را به سرانجام برساند موجب شد او در اين مسير موفق نباشد.

نکته جالبي که تاکنون در جايي مطرح نشده نقش علي کردان در توليد بنزين در مجتمع‌هاي پتروشيمي بود. توليد بنزين در پتروشيمي‌ها در زمان دولت دهم و وزارت مسعود ميرکاظمي آغاز شد اما نخستين تلاش‌هاي غير رسمي براي توليد بنزين در پتروشيمي‌ها در زمان دولت نهم و قائم مقامي کردان در وزارت نفت در پتروشيمي برزويه يا نوري صورت گرفت.

آن زمان امکان پذير بودن توليد بنزين در برج آروماتيک پتروشيمي برزويه توسط يکي از کارمندان اين پتروشيمي بررسي و تاييد شد و تلاش هاي او با جديت توسط علي کردان حمايت مي‌شد.

سرانجام فردي که به محمود احمدي‌نژاد اعلام کرد توليد بنزين در پتروشيمي‌ها امکان پذير است شخص علي کردان بود. توليد بنزين در پتروشيمي‌ها از آنجا که هنوز تحريم ها شدت نگرفته بود و اجباري هم در توليد بنزين در جايي غير از پالايشگاه‌ها نبود در دوره نوذري و کردان آغاز نشد و به دولت بعد و دوره وزارت ميرکاظمي موکول شد. اما تلاش براي توليد بنزين در پتروشيمي‌ها با حمايت هاي اوليه مرحوم علي کردان آغاز شد که البته اين امر هيچگاه بازگو نشد.

* منبع: روزنامه مردم سالاری 6 مهرماه 93

 


  • دوشنبه 7 مهر 1393-17:16

    آقا من اصلاح طلبم ولی فقط در مسائل مهم مملکتی ولی وقتی پای خدمت رسانی به شهرم و استانم وسط میوفته نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا چون چه تاثیری میتونه روی شهرم داشته باشه.س

    • دوشنبه 7 مهر 1393-12:54

      عرشیا محترم،صرف همشهری بودن دلیل حمایته!!ما اگر نخواییم یه آدم دروغگو که...حمایت کنیم باید چه کنیم؟این مورد را به عینه دیدم که یکی از بستگان نزدیکش که ...چگونه در این فضا به فرزندانمان بیاموزیم راستگو باشید و از دروغ بپرهیزید. اگر ربا خوار در کلام خداوند در قران کریم محارب با خدا تلقی می شود چون مخل اقتصاد و معیشت و امنیت روانی مردم است. حال فردی که فساد اداری دارد از پاسخگویی می گریزد و براحتی دروغ می گوید و بابتش عذرخواهی نمی کند و اعتماد مردم را به نظام جمهوری اسلامی خدشه دار می کند به نظر شما چه حکمی دارد. چون همشهری است ناز شصتش!!!اخلاق برای شما تا این درجه نسبیست.!!!وا اسفا!!!!

      • يکشنبه 6 مهر 1393-12:57

        خودزني ساروي ها
        هرچي شما بگين موردقبول نيست چراكه درهيچ جاي دنيا همشهريان هواي همو دارند الان بعدفوت فرد هم ناجوانمردانه ميكوبندش چرا چرا آيا سياست ايهنمه بايد انصاف را از آدم بگيره اين مرحوم كردان در دوران خدمتش چهارتا كارمثبت كه كرد
        درصداوسيماي سراسر كشورچقدرمازندراني وساروي هستند وپست دارند چندنفر دروزارت نفت مشغول بكارشدند اونهايي كه كارگرفتن ميدانند ولي قدرشناس كيست !؟؟

        • يکشنبه 6 مهر 1393-13:46

          عرشیا از پرچم آمریکا چه خبر؟ شنیدم شهردار ساری پرچم آمریکا رو تو پارک تجن نصب کرده؟! فیلم و عکسش هم موجوده. این هم خودزنیه؟

          • يکشنبه 6 مهر 1393-14:49

            اگه الان یه شهردار اصلاح طلب پرچم آمریکا رو در ساری به اهتزاز در می آورد همین عرشیا و هم پالگیهایش چه چیزها که نمی نوشتند. کفن می پوشیدند.الان چون شهردار اصولگرا این کار رو کرده هزار تا توجیه میارن که کارمون درست بوده. پس شعار مرگ بر آمریکای این اصولگراها کجا رفت؟! همه شون همینن. فقط شعارهای توخالی. باز اصلاح طلبها شعار الکی نمیدن. یه روز مرگ بر آمریکا، روز بعد پرچم امریکا بالا!! خیلی مسخره است

            • دوشنبه 7 مهر 1393-7:38

              تابحال ازعبوري نشنيديم كه بگه اصولگراست يا اصلاح طلب ياكارگزارويا.....
              اتفاقا شهردار نميتونه جناحي كاركنه چون كارشهردارمشخصه

              • دوشنبه 7 مهر 1393-8:19

                کمتر کسی میاد علنی بگه من اصولگرام یا اصلاح طلب، کارکردها و حرفها و ادعاها و رفقاش نشون میدن اون چه جوری فکر میکنه. مهمترین دوست شهردار یک نماینده اصولگرای مجلس است و برخی مسئولان دولت سابق. او در این دولت دوست مهمی ندارد و هر چه دارد از گذشته اش دارد. برخی شیوه های پوپولیستی او هم نشان می دهد که وابسته به طیف فکری اصولگراست. اگر غیر از این است بیاید بگوید به چه فکر میکند. الان نگوید شب انتخابات مجلس که باید به مردم بگوید

            • يکشنبه 6 مهر 1393-13:57

              شما ها چي شد از اون طرف بوم افتادين براي اون ور آبي ها له له ميزدين چيشد الان دايه مهربانتراز مادر شدين ؟
              اگر نصب شد!؟ در يك فضاي توريستي كل پرچمهاي كشورهايي كه مورد رسميت ايران بود ضمنا شهرداريها حق ندارند درسياست كشورها دخالت كنند چون يه نهاد غيردولتي مردمي هستند


          ©2013 APG.ir