تعداد بازدید: 3484

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 9 مهر 1393-14:20

عکس و خبر

مجمعی کردند مرغان جهان

عکس های خبری مازندنومه/ 7 عکس از افتتاح نمایشگاه مفهومی الهام نوری در نوشهر


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمدحسین ملایی کندلوسی: به همت موسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج و مشارکت کانون بسیج هنرمندان نوشهر، نمایشگاه هنر مفهومی و تصویرسازی با عنوان "مجمعی کردند مرغان جهان" از آثار الهام نوری -هنرمند جوان نوشهری- افتتاح شد.

این نمایشگاه که از روز دوشنبه 7 مهرماه آغاز به کار کرده، تا پنج شنبه 15 مهرماه 93 از ساعت17 تا 19 در گالری مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر پذیرای علاقه مندان است.

الهام نوری، عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری نیما یوشیج، کارشناس و مدرس هنرهای تجسمی، گرافیست، عکاس، طراح لباس و گریم در تئاتر از هنرمندان فعال و خلاق نوشهری است.

الهام نوری در ادامه این نمایشگاه، مجموعه آثار هنرجویان کارگاه خود را در سنین کودک و نوجوان و همچنین نمایشگاه تایپوگرافی با مضامین اسلامی در ماه محرم و صفر را به معرض عموم مردم و مخاطبان خود قرار خواهد داد.


در این نمایشگاه مفهومی از شیوه های چیدمان (Installation)، مینی‌مالیسم (Minimalism)، هنر اجرایی (Performance Art)، هنر روایتی (Narrative Art)، هنر و زبان (Art And Language)، هنر ویدیو (Video Art)، هنر بدن (Body Art)، هنر اتفاقی (Happening Art)، هنر فرآیندی (Process Art) و... با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری استفاده شده است

*یادداشت الهام نوری درباره نمایشگاه

مرغان و پرندگان از دیرباز در زندگی بشر دارای ارزش و مفاهیم و رموز مختلف بوده اند. در این نمایشگاه تکیه و تمرکز من بر این مرغان و پرندگان بوده که از دوران کودکی تا به امروز به اشکال و معانی گونه گون از دغدغه های پیوسته و مستمر اینجانب محسوب شده و همیشه انتزاع و مجردی از آنها را بر گوشه های کاغذپاره ها، دفتر مشق یا کتب درسی ترسیم نموده ام و این منبعث از باورهای کهن جامعه ما و دریافت ها و ادراکات حسی من از جهان پیرامونم بوده است.

جلوه هاي پرنده و مرغ در هنر ايراني پيشينه اي دراز دارد، پيشينه اي که به گونه اي بنيادي از فرهنگ ايراني مايه گرفته است.

سيمرغ برجسته ترين نمونه ي پرنده ي نمادين در فرهنگ و هنر ايراني است. جايگاه نمادين پرندگان به سيمرغ منحصر نمي شود بلکه در منطق الطير عطار، به خوبي صفات و شخصيت هاي متفاوتي را که هر پرنده نمادي از آن است بيان کرده است. در واقع هر مرغ به عنوان نماد دسته خاصی از انسان ها تصویر می شود.

حضور نمادین مرغان در ادبیات عرفانی ما نیز جلوه ای از کوشش هنرمندانه است.




 



    ©2013 APG.ir