تعداد بازدید: 3964

توصیه به دیگران 3

شنبه 12 مهر 1393-11:51

فرمانده نیروی انتظامی مازندران:

قدرت کشف پلیس چند برابر شده است

سردار جعفری نسب: بخشی از امنیت و آرامش امروز استان را مدیون قلم زدن به موقع خبرنگاران هستیم/ آنچه را سردار احمدی مقدم درباره گروه انصار حزب الله اعلام کرده، در استان اجرایی می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: سردار مسعودجعفری نسب-فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران- در نشست مطبوعاتی که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با تاکید بر همکاری تنگاتنگ خبرنگاران و نیروی انتظامی، گفت: بخشی از امنیت و آرامش امروز استان را مدیون قلم زدن به موقع خبرنگاران هستیم.

وی ادامه داد: به تحریر و تصویر کشیدن مطالبات مردم و همچنین پیگیری آن منتج به نتایج خوبی در زمینه برقراری آرامش اکنون استان شده است.

  فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه جایگاه کنونی نیروی انتظامی به واسطه رسانه ها کسب شده است، افزود: در 6 ماهه اول سال مشکل امنیتی خاصی که باعث خدشه دار شدن آرامش مردم و رسانه ای شدن آن شود، نداشتیم.

جعفری نسب با اشاره به آزادی قلم و کلام خبرنگاران گفت: حس مسئولیت خبرنگار حکم می کند که موجب التیام مردم و نه موجب آزار آن ها باشد.

وی در خصوص مناطقی که در گذشته مرکز فساد بودند، گفت: به علت تغییر بافت فرهنگی و پاکسازی این مناطق، آمار زندانیان بسیار کمتر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران از وقوع 30 قتل در 6 ماهه نخست سال در استان خبر داد و افزود: تمام این پرونده ها کشف شده اند.

وی با اشاره به کاهش 16 درصدی وقوع جرم در حوزه سرقت، تاکید کرد: حدود 6هزار مفسد اخلاقی، معتاد و... نیز از شهرهای نکا، جویبار و قائم شهر جمع آوری شده اند.

این مسئول با بیان اینکه قدرت کشف پلیس چند برابر شده است، گفت: در نزدیک به 95 درصد جرایم، سارقان در کمترین زمان ممکن کشف می شوند و نزدیک به 30 درصد افزایش دستگیری سارقان داشته ایم.

وی از کاهش 18 درصدی تصادفات منجر به فوت خبر داد و افزود: با وجود وضعیت جاده های استان این آمار خوبی نسبت به نرم کشوری است.

جعفری نسب با اشاره به انفعالی نبودن پلیس در مقابل مجرمان، ابراز داشت: در زمینه کشف مواد مخدر رشد 50 درصدی داشته ایم و دستگیری مجرمان این حوزه تا 2 برابر افزایش یافته است.

وی از پاکسازی نقاط آلوده کلان در استان تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان سال مناطق آلوده باقی مانده را نیز پاک سازی خواهیم کرد.

 جعفری نسب با بیان اینکه امسال امن ترین دوران برای حاشیه دریا بوده است، افزود: حضور دائمی نیروهای ما این امنیت را برای خانواده ها ایجاد کرد.

وی پوشش زنان و مردان جامعه را مناسب خواند و تصریح کرد: بیشتر افراد عرف جامعه را رعایت می کنند و تنها عده ای هستند که با آن ها برخورد می شود که البته دلیل آن هم مسئله پوشش نیست، بلکه موضوع فساد اخلاقی به میان می آید.

سردار برنامه امسال را استفاده از مشارکت مردم در موضوعات امنیتی اعلام کرد و افزود: این اقدام، مدیریت انتظامی جامعی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به لزوم استفاده از فناوری در موضوعات امنیتی جامعه، از اجرای یک طرح امنیتی 21 میلیارد تومانی خبر داد که در شورای تامین استان و با مشارکت پلیس و معاونت امنیتی و اجتماعی صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: برای اولین بار بیش از 370 دوربین امنیتی و کنترل ترافیک در سطح استان نصب خواهد شد و دوربین های نظارتی جاده هراز و فیروزکوه تقریبا کامل شده است و تبدیل 28 هزار کشته به 16 هزار، گواه مثبت بودن این اقدامات است.

جعفری نسب از همکاری مردم عادی در قالب پلیس افتخاری خبر داد و گفت: با این عمل میزان زیادی از جرایم سرقتی حتی در زمینه سرقت محصولات باغی و کشاورزی در روستاها کاهش یافته است.

وی تعالی رفتار کارکنان، تغییر فضای کلانتری ها و اجرای طرح آداب پلیسی را از دیگر برنامه های امسال برشمرد.

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه در یک سال گذشته نه نیرویی اضافه کرده ایم و نه بودجه اضافه داشته ایم، گفت: 3 کلانتری در 3 منطقه سوادکوه شمالی، سیمرغ و کلاردشت در سال گذشته راه اندازی کردیم.

وی از کاهش 18 درصدی سرقت لوازم خودرو خبر داد و علت آن را سرمایه گذاری برای کشف جرم در این بخش عنوان کرد.

جعفری نسب با تاکید بر لزوم استفاده از مشاورین اجتماعی، تصریح کرد: عقب ماندگی هایی نسبت به موضوعات اجتماعی در جامعه داریم که نیازی به دخالت پلیس ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که با توجه به اظهارات گروه موسوم به انصار حزب الله درباره رسیدگی به وضعیت حجاب و واکنش سردار احمدی مقدم مبنی بر اینکه با تحرکات غیرقانونی برخورد می کنند، آیا در استان از این گروه تحرکاتی دیده شده و موضع فرماندهی انتظامی استان در مقابل این تحرکات چه خواهد بود، بیان داشت: در استان چیزی مشاهده نشده و سیاست ما همان سیاست کلان نیروی انتظامی در سطح کشور است و آنچه را سردار احمدی مقدم اعلام کرده اجرایی می کنیم.

وی گفت: رییس جمهور هم معتقد است در مسایل این چنینی، برنامه های فرهنگی کارگشا است.


  • سه شنبه 15 مهر 1393-14:45

    تشکر از مازندنومه گرامی گرچه تقطیع بود ولی ما اسم نبردیم ... حالا همین قدر هم ممنون که منعکس کردید
    خواستم خدمت آقای جعفری نسب گرامی
    ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل صادق و خدوم و مردم دوست و حرمت گذار به حق و حقوق مردم ( منهای تعدادی که همیشه اندکند و همیشه هم موجب بدمعرفی کردن تشکیلات را دارند ) خواستم تقاضا کنم که به بعضی از مسئولین انتظامی که مسئولیت ارتباط تنگاتنگ با مردم بخصوص نوامیس مردم را دارند با دقت بیشتری توجه شود که آنها با سوء استفاده از موقعیت سازمانی خویش خدای ناکرده موجبات مزاحمت مردم را فراهم نکنند . ... لطفا دستور فرمایید تا به شکایت و گزارشات مردمی بر علیه آن تعداد اندک توجه شود تا مساله در همین مرکز استان حل شود نه در جایی دیگر !

    • سه شنبه 15 مهر 1393-5:22

      آقای فرمانده را بفرمایید که جلوی بعضی از مامورین انگشت شمار نیروی انتظامی ساری را بگیرند. بخصوص نیرویی از یگان امداد ساری آقای ...


      ©2013 APG.ir