تعداد بازدید: 3116

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 مهر 1393-17:30

استاندار مازندران:

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی خط قرمز ماست

ربیع فلاح جلودار: پذیرفته نیست که اعتبار به استان وارد شده اما جذب نشود/هیئتی 25 نفره از کشور عمان برای سرمایه‌گذاری به مازندران سفر می‌کنند/در مدت مدیریتی که در مازندران هستم مسئله فضای سبز را حل می‌کنم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح در جلسه شورای برنامه‌ریزی، برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران را اقدامی بی‌نظیرعنوان کرد و گفت: ما می‌خواهیم بخش خصوصی روحیه طلبکارانه داشته باشد.

فلاح با بیان اینکه آشنایی سرمایه‌گذاران با فضای استان، اقدام نخست این همایش بود، یادآورشد: بعد از این همایش هم پیگیری‌های جدی در جهت رفع مشکلات سرمایه‌گذاران داریم و پنجره واحد باید اجرایی شود.

فلاح ادامه‌داد: اعتقاد داریم اگر موانع دست و پاگیر که در استان وجود دارد را رفع کنیم نیازی به بودجه مرکزی نداریم.

استاندار مازندران یادآورشد: منابعی که در استان وجود دارد اعم از مواهب الهی و نیروهای متخصص باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: خرید برنج تضمینی از اقداماتی است که تاکنون انجام شده و با وجود مشکلاتی که وجود داشته برای نخستین بار دولت برنج‌های کم محصول که با کیفیت بالا بوده را خریداری کرده و نزدیک به11 هزار تن برنج خریداری شده است.

فلاح با بیان اینکه باید روی بازار خصوصی هم کار کنیم، گفت: تلاش دولت در این زمینه کفایت نمی‌کند و بخش خصوصی هم باید ورود یابد و بتوانیم همزان با خرید، توزیع را هم انجام دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مشکلات کیوی و مرکبات در سال گذشته را فراموش نمی‌کنیم، یادآورشد: اقداماتی درباره صادرات انجام شده اما هنوز نتیجه مشخص نشده و البته هنوز زمان وجود دارد.

وی گفت: برای نگهداری میوه توسط خود کشاورزان و تولیدکنندگان باید راه حل‌های کوتاه مدت داشته باشیم تا عرضه به صورت یک باره در بازار صورت نگیرد.

فلاح با اشاره به برگزاری نشست با اتاق ایران، اظهارداشت: نیازمند هستیم نسبت به توانمندی اتاق بازرگانی استان، اقدامات بایسته انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کمیته مرکبات و کیوی و مرغ و آبزیان را تقاضا کردیم، افزود: تقاضا کردیم مازندران پیگیر این مسئله در تهران باشد.

فلاح با تاکید بر صیانت از جنگل‌ها، گفت: وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران بهتر از استان‌های دیگر است و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور 35 میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل‌ها اختصاص داده و پیگیر مطالبات استان هستیم.

*ورزشکاران خوبی داریم

وی ادامه‌داد: ورزشکاران خوبی در استان داریم اما به درستی مدیریت نمی‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه جوانان به ورزش نیاز دارند، گفت: فضای ورزش را باید همه‌گیر کنیم و با امکانات حداقلی می‌توان فضای نشاط و شادی را به جوانان برگرداند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ورزشکاران مازندران در اینچئون افتخار آفریدند، یادآورشد: کسب 16 مدال ورزشکاران مازندرانی را به افتخارآفرینان تبریک می‌گوییم و جوایز خوبی برای این افراد درنظرگرفته می‌شود.

  وی خاطرنشان‌کرد: برای معیشت ورزشکاران و استمرار مدال‌آوری‌های آنها باید اقدامات موثر صورت گیرد.

*دقت در سرشماری کشاورزی

وی با اشاره به حضور اعضای کمیته مبارزه به مفاسد اقتصادی در استان، یادآورشد: از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری می‌کنیم و این مسئله به عنوان خط قرمز ما است و نسبت به حفظ اراضی اقدام می‌کنیم.

فلاح گفت: نباید بگذاریم ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده و زمین از بین برود و سپس به دنبال تخریب برویم.

استاندار مازندران خاطرنشان‌کرد: استفاده از بخش خصوصی برای تامین آب آشامیدنی و زراعی و ساماندهی پسماندها و فاضلاب‌ها از اقدامات مهم دولت است.

وی گفت: هر دستگاهی که تلاش و برنامه‌ها را مشخص کند بر اساس آن برنامه‌ها بودجه 94 تخصیص می‌یابد.

فلاح یادآورشد: سرشماری کشاورزی با دقت بیشتری ادامه یابد.

* پذیرفته نیست که اعتبار به استان وارد شده اما جذب نشود

وی افزود: 900 میلیون دلار فاینانس برای سرمایه‌گذاری در مازندران لحاظ شده است.

فلاح با اشاره به اینکه برای همه طرح‌های مازندران در بودجه 93 تخصیص اعتبار صد درصدی داریم، ادامه‌داد: پذیرفته نیست که اعتبار به استان وارد شده اما جذب نشود در آن مدیریت تجدید نظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده هیئتی 25 نفره از کشور عمان برای سرمایه‌گذاری به مازندران سفر می‌کنند، گفت: دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار مازندران خاطرنشان‌کرد: همه راه‌هایی که به تولید و برون رفت از رکود اقتصادی منجر می‌شود را باید طی کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران از میزان تورم جزو استان‌های پایین است، گفت: تورم در کشور 26 درصد و در مازندران 19 درصد است.

*درباره فضای سبز شهری وضعیت مناسبی نداریم

فلاح در ادامه سخنان خود اظهارداشت: فضای عمومی استان، در زمینه فضای سبز، غمبار است و درباره فضای سبز شهری وضعیت مناسبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه با وجود نامهربانی‌هایی که نسبت به درختان داشتیم اما درخت همچنان برای ما اکسیژن تولید می‌کند، گفت: وضعیت مازندران در فضای سبز باید بهتر از سایر استان‌ها باشد در حالی که این گونه نیست.

فلاح با بیان اینکه در مدت مدیریتی که در مازندران هستم مسئله فضای سبز را حل می‌کنم، ادامه داد: سال گذشته با توجه به وجود انبوه مشکلات استان، این مسئله از دست من خارج شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای کارهای توسعه‌ای در استان نداریم و اگر در گذشته این نگاه بوده، اکنون رفع شده است، متذکرشد: فضای سبز استان مانند لشکر شکست خورده است و در این زمینه احساس حقارت می‌کنم.

وی خاطرمشان‌کرد: مسئولیت اصلی فضای سبز با فرمانداران و شورای شهر و شهرداری است.

*فضای سبز مازندران ناچیز است

در ادامه این نشست، علی احسانی -معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران- اظهارداشت: بخش عمده‌ای از تعهدات برنامه پنجم باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در پایان سال 94 باید کمتر از 18 درصد شود، گفت: ارتقای نرخ سرمایه‌گذاری باید به نقطه مثبت برسد.

احسانی یادآورشد: بازپیرایی و ساماندهی فضای سبز شهری و مناطق پرجمعیت روستایی از تاکیدات ما است.

وی ادامه‌داد: فضای سبز مازندران کمتر از سه متر است درحالی که میانگین فضای سبز در کشور، رقم بالاتری و تا حدود 12متر است.

این مسئول متذکرشد: در نگاه عمومی، منظر فضای سبز در مازندران، نگاه خوبی است اما از نظر کارشناسانه شاخص‌های فضای سبز در مازندران ناچیز است.

احسانی تصریح کرد: از دیدگاه محیط اجتماعی در ارتباط با فضای سبز شهری، میزان فضای سبز عمومی است و از این نظر با چالش جدی در استان مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران یادآورشد: توزیع عادلانه فضای سبز و توجه به گردشگری، باید مورد توجه باشد.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضای سبز از سوی سازمان ملل 20تا 25 متر درنظر گرفته شده است، گفت: پروژه‌های ایجاد فضای سبز در مازندران طی سال‌های 86 و 87 از موفقیت نسبی برخوردار نبوده است.


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 22 مهر 1393-14:19

    خدا قوت

    • سه شنبه 22 مهر 1393-9:12

      ازساخت وساز غیر مجاز اقای......در روستای ... بخش مرکزی... ازاراضی اقای...چرا جلوگیری نمی کنید

      • يکشنبه 20 مهر 1393-8:55

        هزينه هاي كاغذ فروشي به بخش خصوصي را كم كنيد طلبكاري بخش خصوصي پيش كشتان


        ©2013 APG.ir