تعداد بازدید: 3187

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 4 آبان 1393-20:38

عضو شورای شهر ساری مطرح کرد:

فاصله بین شهردار و برخی مجموعه های شهرداری

کوروش یوسفی: عده ای به شهردار کاری ندارند و ارتباطات قوی دارند و کار خودشان را انجام می دهند و برخی دیگر هم از حمایت های بعضی از اعضای شورا برخوردارند که به نفع شهردار نیست.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: جلسه علنی شورای شهر مرکز استان عصر یک شنبه برگزار شد.

علیجان شمشیربند-رییس شورای شهر ساری- در این جلسه، با بیان اینکه برخی انحرافات وارد عزاداری ها شده است، گفت: ورود ابزار غیر متعارف و اشعار و آهنگ هایی که عزاداری را زیر سئوال می برد از آن جمله اند.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله حق الناس در اسلام، ادامه داد: ریختن زباله و ظروف یکبار مصرف نذری ها در خیابان علاوه بر زشتی چهره شهر زحمت رفتگران را زیاد می کند که مصداق نادیده گرفتن حق الناس است و همچنین در اسلام گفته شده تنها صدای بلند در شهر، صدای اذان است، اما ما در ایام عزاداری شاهد صدای بلند هیئت ها هم هستیم که مصداق دیگری از ضایع شدن حق الناس است.

*عزاداری نباید بدون حضور روحانیت باشد

در ادامه جلسه علی اکبر زلیکانی-عضو شورای شهر ساری- با بیان این نکته که محرم متعلق به همه است، خطاب به صادقی-رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- گفت: طی سال ها شاهد رشد هیئت ها بوده ایم که اتفاقی خوب است، اما یکی از آفات این هیئت ها این است که بدون حضور روحانی هستند و این در حالی است که عزاداری نباید بدون حضور روحانیت باشد.

در میان سخنان زلیکانی و در پاسخ به وی، فرامرز نقیبی –عضو شورای شهر ساری- تاکید کرد: امشب دوم محرم است و برنامه های شما باید برای سال 94 اجرا شود و امسال میسر نیست.

کوروش یوسفی-عضو شورای شهر ساری-در ادامه سخنان همکارانش گفت: کارهای مذهبی و تشکل های خودجوش مردمی یک کار فرهنگی و اغنایی است و اگر آن را حاکمیتی کنیم مردم حرف ها را نمی پذیرند.

وی افزود: سال ها تاکید شد که قمه نزنید، اما امروز در یک جلسه رسمی اعلام شد تعداد قمه زنان بیشتر شده، زیرا با آن حاکمیتی برخورد شده و قمه زنی انحرافی در رفتار برخی عزاداران است.

*فلش امر به معروف و نهی از منکر به سمت صاحبان قدرت است

محمد آقامیری-عضو شورای شهر ساری-گفت: ما در عزاداری ها نیاز نداریم این قدر به سر و صورت خود بزنیم، مشکل امروز ما نبود اشتغال در جامعه، مشکلات درمانی بیماران و سرگردانی شان برای دارو و درمان در بیمارستان است و به طور کلی بی کفایتی مسئولان بزرگ ترین مشکل جامعه است.

آقامیری با تاکید بر اینکه نقد کسانی که قدرت دارند را باید قرائتی از امر به معروف و نهی از منکر بدانیم، افزود: کمیسیون فرهنگی باید امر به معروف و نهی از منکر را به جایگاه قدرت و به صاحب منصبان برساند.

وی همچنین گفت: قدرت زاییده فساد است و فلش امر به معروف و نهی از منکر به سمت صاحبان قدرت است.

جمال باقری-عضو شورای شهر ساری- با تاکید بر درست رساندن پیام عاشورا به مردم، تصریح کرد: تاکنون کارهای زیادی صورت گرفته اما همه اقدامات تا کنون ظاهری بوده و کمتر به پیام واقعی عاشورا توجه شده است.

* بین شهردار و برخی از مجموعه های شهرداری فاصله است

در ادامه جلسه شورا، زلیکانی با اشاره به طرح برون سپاری بعضی از خدمات شهرداری، گفت: با این کار نظارت شهرداری را به روند اجرای کار افزایش می دهیم و این طرح مشارکت تعداد زیادی از مهندسان را در پی دارد که منجر به درآمد پایدار می شود.

یوسفی نیز خطاب به شهردار و در مورد طرح 11 ماه قبل ساری کارت، گفت: 12 هزار ساری کارت فروختیم و این نشان از استقبال مردم بود، اما سازمان مرتبط مشغول به کار دیگری شد و ساری کارت مسکوت ماند و پاسخ این سازمان هم مرتبط نبود.

وی در پایان با ابراز اینکه بین شهردار و برخی از مجموعه های شهرداری فاصله است، افزود: عده ای به شهردار کاری ندارند و ارتباطات قوی دارند و کار خودشان را انجام می دهند و برخی دیگر هم از حمایت های بعضی از اعضای شورا برخوردارند که به نفع شهردار نیست.

مهدی عبوری-شهردار ساری- با اشاره کوتاهی به مثبت بودن طرح برون سپاری برخی خدمات شهرداری، گفت: ساری کارت راه اندازی شد ولی همه 16 کارکردش محقق نشده است، زیرا هزینه هایی در پی دارد که هنوز به طور کامل صورت نگرفته است.

وی افزود: قصد ما به پایان رساندن این طرح است و باید با همکاری اعضای شورا دست به دست هم دهیم تا به نفع مردم فعالیت کنیم.

  این مسئول ادامه داد: در هر سیستمی همه گونه عضو وجود دارد، باید اعضایی را که در سیستم کاری مسئولیت پذیر هستند بیابیم و به کار بگیریم و به بقیه هم تذکر بدهیم و نکته مبهمی وجود ندارد.


  • سه شنبه 6 آبان 1393-7:15

    ...
    به اين ماه قسم اين موارد را راجع به كانال آب برويد ببينين...
    اقدامات شهردار در مورد هدايت آب سطحي:
    مهدی عبوری شهردار مرکز استان از زمانیکه مسئولیت امور شهر را عهده دار شد اولین پروژه ای که در الویت کار شهرداری قرار داد بحث مهار و هدایت آب های سطحی و رفع آبگرفتگی و آب ماندگی سطح شهر در شرایط بحرانی بود بلافاصله تشکیل کارگروههای مهندسین و متخصصین با مطالعات کامل در اولین فاز این پروژه ها دستور احداث سیزده پروژه عظیم احداث کانال هدایت آب های سطحی شهررا در مناطقی چون بلوار جام جم – کوی دولت – بلوار آزادی – بلوار پاسداران ، کوی کارمندان – خیابان شهید رستمی – کوی حضرت محمد رسول الله – کوی مخلوقی – خیابان شهید اندرخورا – کوچه شهید مسکار از بلوار ارتش – شهرک امام حسین (ع) – کوچه کوثر از خیابان شفا – بلوار دریا – شهرک ارم – کوچه عدالت از سروینه باغ – کوچه مهر از خیابان شفا – میانگذر شمالی – ابتدای خیابان نهضت – مسیر اسپیورد به دخانیات – کوچه بیست و پنجم خیابان 22 بهمن – کوچه قرجه از سلمان فارسی – شهرک جوان از کمربندی غربی – کوچه مردانشاهی از سلمان فارسی – کوچه ایثار – کوچه ندافی از خیابان معلم – کوچه شهید قربانی – جاده قدیم میانرود – خیابان شهید رشیدی – کوچه قمربنی هاشم از بلوار فرح آباد – کوچه بنفشه – کوی پاسدار از بلوار پاسداران – باغ صفدری – کوی بوستان از بلوار پاسداران – کانال جنب سپاه کربلا – طبیعت 2 از کمربندی غربی – کانال بلوکی سپاه – کوچه اعتماد – کوچه احد از بلوار طالقانی – خیابان غفاری از بلوار کشاورز – کوچه مسلمی از بلوار کشاورز – کوچه صنعتگران از کمربندی غربی - کوچه شهید صدرایی از کوی ابوالفضل و .... را در دستور کار قرار داد در کنار این اجرای پروژه ها ، ستادهای مبارزه با حوادث غیرمترقبه و مبارزه با آبگرفتگی و هدایت آب های سطحی شهر

    • دوشنبه 5 آبان 1393-11:10

      ما شاهدم که هر هفته یکی از...چگونه وقت و بی وقت به منزل یکی از معاونین... رفت و آمد . مازند نومه به نظر شما معنای این رفت و شدها چه است ؟ لطفا برای آگاهی مسئولین گزارشی تهیه کنید که ما مردم می فهمیم و میدانیم .اینان به اصلاح امور خود بپردازند تحقق شعار عاشورایی است.

      • سه شنبه 6 آبان 1393-20:11

        خدا عبوری را حفظ کنه برای شهر خدمت کرد ولی واسه... عجب پولدونی درس کرد ...

      • كورك نا كمك مسئله اين است...پاسخ به این دیدگاه 3 0
        دوشنبه 5 آبان 1393-7:57

        خود كرده را تدبيرنيست!؟؟
        نورچشميها درشهرداري زيادند اينها نه تنها كارنميكنند بلكه فقط وفقط دنبال حاشه وپست وميزهستند .. اين شورا هم چندين نفر را به شهرداري بردند


        ©2013 APG.ir