تعداد بازدید: 4677

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 8 آبان 1393-14:40

7 اسفندماه 1393:

بررسی تاریخ محلی مازندران در یک نشست بین المللی

تاکنون 88 مقاله فارسی و 5 مقاله خارجی از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، روسیه و...به دبیرخانه نخستین نشست بین المللی تاریخ محلی مازندران رسیده است.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: جلسه های هماهنگی برگزاری نخستین نشست بین المللی تاریخ محلی مازندران این هفته در دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران و مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در جلسه ای که چهارشنبه با حضور اعضای کمیته اجرایی، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار شد، حاضران ضمن مشورت و تقسیم وظایف، مرکز اسناد و کتابخانه های ملی مازندران را به عنوان دبیرخانه نخستین نشست بین المللی تاریخ محلی مازندران انتخاب کردند.

در این جلسه که محمدنژاد رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران، آجدانی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران، دکتر مبینی رییس دانشگاه پیام نور ساری، دکتر رمضانی دبیر اجرایی نشست، اسلامی رییس مرکز ساری شناسی و عضو کمیته اجرایی، دکتر رستم نژاد عضو کمیته اجرایی و تعداد دیگری از اعضا حضور داشتند، دانشگاه پیام نور ساری و مرکز اسناد و کتابخانه های ملی مازندران برای همکاری نزدیک با این نشست اعلام آمادگی کردند.

پیش تر نیز دفترآموزش و پژوهش استانداری مازندران همکاری خود را با این نشست مهم بین المللی اعلام کرده بود.

به گزارش مازندنومه، اولین نشست بین المللی تاریخ محلی مازندران در محورهای مختلف، 7 اسفندماه امسال در ساری برگزار می شود.

تاکنون 88 مقاله فارسی و 5 مقاله خارجی از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، روسیه و...به دبیرخانه نشست رسیده است.

علاوه بر مهمانان داخلی، تابه حال 3 تن از استادان برجسته تاریخ محلی از دانشگاه های معتبر خارجی  نیز برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

قرار است مجموعه مقاله های این نشست همراه با دو کتاب دیگر که برای اولین بار ترجمه و چاپ می شود، در این همایش علمی رونمایی و رشته تاریخ محلی نیز در مقطع کارشناسی ارشد، در یکی از دانشگاه های استان ایجاد شود.



خاطرنشان می کنیم پژوهشگرانی که علاقه مندند برای این نشست مقاله ارسال کنند می توانند با ایمیل  neshast5.1@localhistory.ir و تلفن 09112513808 ارتباط برقرار کنند.

انجمن تاریخ محلی ایران با همکاری استانداری مازندران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران، سازمان میراث فرهنگی مازندران، دانشگاه پیام نور ساری، شهرداری، شورای شهر وفرمانداری ساری، پژوهشکده فرهنگی ساری شناسی، دانشگاه فرهنگیان و مرکز اسناد و کتابخانه های ملی مازندران این نشست را برگزار می کند.


  • دوشنبه 15 دی 1393-19:36

    مواظب باشید اسراف نشود.

    • نگاهی به روی میز کنفرانس !!پاسخ به این دیدگاه 4 0
      پنجشنبه 15 آبان 1393-7:56

      شوخی و جدی عرض می کنم این اجلاس به یک پیک نیک یا به اصطلاح به یک صبحانه کاری بیشتر شباهت دارد .

      • طیار یزدان پناه لموکیپاسخ به این دیدگاه 1 0
        دوشنبه 12 آبان 1393-9:20

        امید است گام های ارزنده ای در این زمینه مهم، از جانب دانشوران و دانشمندان تاریخ چه در مازندران و اصفهان بر داشته شود و نیزبه دیگر استان ها تعمیم یابد . بیشتر از آن رو ی که تقویت در تدوین تاریخ استان ها ، بی شک ،بنیه نگارش تاریخ ایران را تقویت خواهد کردو همچنین می تواند پی ریزی آکادمی علوم در مازندران باشدکه رشته های مختلف فرهنگ و هنر ... را در آتی در بر بگیرد

        • جمعه 9 آبان 1393-13:48

          سلام. لطفا دقت شود یک سری مقاله نویس حرفه ای که مقاله سازی می کنند آثارشان را نفرستند و سطح نشست را پایین نیاورند

          • جمعه 9 آبان 1393-13:46

            موفق باشید. کاری کنید که مازندران سربلند بیرون بیاید


            ©2013 APG.ir