تعداد بازدید: 5767

توصیه به دیگران 2

جمعه 9 آبان 1393-13:40

کربلا، 6 محرم

گزارش امروز کربلا/ در کربلا و کاظمین تدابیر شدید امنیتی برقرار است و زائران را چند بار تفتیش بدنی می کنند+عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: کربلا امروز کمی شلوغ تر شده بود، اما هم چنان به نسبت سال های گذشته جمعیت زیاد نیست.

پارسال من زائرانی را از هند، پاکستان، بحرین و...حتی چین دیده بودم که امسال شمارشان بسیار اندک است.  فضای امنیتی شدیدی حکم فرماست و اجازه عکاسی را در حرم نمی دهند. من با دسته های عرب زبان همراه می شوم و مخفیانه عکس می گیرم.

امشب بعد از نماز مغرب و عشا، پیکر یکی از خادمان حرم امام حسین(ع) را که در جنگ با داعش شهید شده بود، برای تبرک آوردند. او را با پرچم عراق پوشانده بودند، سه بار دور حرم چرخاندند و بردند. تصاویر برخی خادمان حرم را نیز که در جنگ با داعش کشته شده اند، بیرون از حرم مطهر نصب کرده اند.

مردم اینجا گرسنه و خسته اند، عده ای به نان شب شان محتاج اند، اما برای امام حسین(ع) خرج و شام می دهند.



 از اوضاع اینترنت هم بگویم که  برخی مهمان سراها و هتل ها برای جذب مشتری "وای فای" دارند و سرعتش شاید از ایران هم بیشتر باشد، ولی چون کاربرها زیادند و سرعت تقسیم می شود، کمی برای ارسال گزارش وعکس دردسر و مکافات داریم.

امروز به کاظمین رفتم. تدابیر امنیتی آن جا بسیار شدیدتر است. در ورودی شهر، زائرها را پیاده می کنند، سپس تفتیش بدنی صورت می گیرد. آن گاه مردم را از معبری عبور می دهند و آن طرف می توانند دوباره سوار بر خودروهای شان شوند.  حرم مطهر نیز چند لایه امنیتی و مراحل تفتیش دارد.



البته در کربلا و حرم سیدالشهدا نیز از ورودی تا حرم 4 لایه تفتیش بدنی وجود دارد. حفظ امنیت حرم نیز با نیروهای ریشه دار شیعه  است.

امشب سید مرتضی قزوینی -امام جماعت حرم مطهر سیدالشهدا- به عدم بصیرت در بین افراد به عنوان عامل سقوط یاد کرد و گفت.عباس نافذ البصیره بود، بصیرت محاربه و جنگ با داعش است نه آنچه کة سیاسیون انجام می دهند؟

*مطلب مرتبط:

کربلا، 5 محرم



©2013 APG.ir