تعداد بازدید: 4904

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 15 آبان 1393-15:48

غیرت مازندرانی در دفاع از حریم ایران

این دانشمند ساروی امروز حقوق بالای سی میلیون تومان آنجا را گذاشت و در ایران با سه میلیون تومان استاد دانشگاه شد.


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، حسین اسلامی: این عکس پشت و روی جلد پایان نامه دکترای یک مازندرانی است، در سال 1392 در رشته میکروب شناسی با موضوع درمان سرطان معده از جهت میکروب شناسی در کشور هلند.

تا اینجا، هیچ ربطی به تاریخ و هویّت ایران ودفاع از حریم ایران ندارد. هر دانشجو مجاز است پشت و روی پایان نامه را به سلیقه خودش طراحی کند، و این جوان مازندرانی با دست خودش در پشت جلد پایان نامه اش نقشه ایران کشید و به فارسی نوشت: «خلیج همیشه فارس»

خب، به همین سادگی که قبول نکردند؛ پول نفت عرب ها و حق حساب آن ها که بیکار نیست، امّا غیرت اگر مازندرانی و برای دفاع از حریم حرمت ایرانی باشد، مازندرانی برای ایران حاضر است هزینه اش را بپردازد.

این موضوع باعث دردسر برای این مازندرانی با غیرت شد. او اما تا آخر ایستاد. امروز این پایان نامه حدّاقل در یکصد کتابخانه بزرگ دنیا ودر نشریات علمی دنیا وجود دارد.

پس اگر دانشجوی پزشکی هم باشی، ماهی حدود 11 میلیون تومان هم بورسیه از کشور هلند بگیری، دیناری هم از کیسه ملّت ایران هزینه نکنی، می شود بهانه ای گیر آورد که بگویی دانشمند ایرانی هستی وبه ایران جان وابستگی داری.

این دانشمند ساروی امروز حقوق بالای سی میلیون تومان آنجا را گذاشت و در ایران با سه میلیون تومان استاد دانشگاه شد.

تا یادم نرفته بگویم که او خیلی عشق حسینی هم هست، نمازش هم قضا نمی شود.

این مازندرانی در کشور هلند -در شهر اوترخت که شهر دانشگاهی هلند است- دکترا گرفت.

در هلند ضرب المثلی هست که می گوید: «خدا جهان را آفرید و هلندی ها کشور هلند را که هفت متر پائین تر از دریا قرار دارد، آفریدند.»

آنها زمین را از دریا گرفتند. کشوری که 16 میلیون جمعیت دارد، ازمازندران کوچکتر است، فقط در لبنیات به 90 کشور صادرات دارد، غول صنعت کشتی سازی است، پایتخت سیاسی آن لاهه، پایتخت دانشگاهی آن اوترخت، پایتخت گردشگری آن آمستردام و پایتخت تجاری آن روتردام است.

این چال دَکِته مَملکت فقط 2300 نوع پنیر تولید می کند، بقیه بماند.

مهّم غیرت و شعور آقای دکتر امین طالبی که اهل روستای بزمین آباد ساری است، نه ساروی، مازندرانی است، نه ، اصلاً ایرانی است، ولی او با شعور مازندرانی یک ایرانی است که در هر شرایطی می خواهد به مردم و کشورش خدمت کند.

 


  • جمعه 16 آبان 1393-22:52

    آقای اسلامی ضمن عرض دست مریزاد " این چال دکته مملکت... " ره خوب بفرمائی.

    • دوستدار تالش و گیلکپاسخ به این دیدگاه 6 1
      جمعه 16 آبان 1393-21:32

      من کاری به صحت یا عدم صحت این خبر ندارم. اما تاریخ گواه به ایران دوستی و عرق شدید هموطنان مازندی به ایران هست. از اسطوره ایران شاهنامه مثال می زنم که عنوان می کنه که قبر فریدون ، ایرج و بسیاری از پهلوانها و شاهان باستانی در آمله. از آرش کمانگیر و ....
      در تاریخ هم عنوان شده که ستون ارتش اشکانی و ساسانی از مازندران ، گیلان و آذربایجان بوده. از نقش خانواده قارن هم در اداره ایران زمین از اشکانیان به بعد همه باخبریم. فریاد ایران خواهی بعد از حمله اعراب هم نخست از مازندران بلند شد. در زمینه فرهنگ هم چه کسی می تواند منکر خدمات جریر طبری ، ابن اسفندیار تا دکتر خانلری ، نیما یوشیج گردد. رجلی خوشنام تر از دکتر غلامحسین صدیقی داریم؟! در جنگ 8 سال دفاع مقدس هم وجب به وجب سبز دیار مازندران کم نگذاشتند. در این سالها که بعضی سیاسیون ما به تاویل مقام معظم رهبری بد اخلاقی کردند حاج آقا ناطق نوری یکی از ارکان اصلی اعتدال و حفظ آرامش در کشور بودند. لذا کار این هموطن عجیب نیست. چرا که در خاکی که غیرت ، پهلوان صفتی ، مرام ، شعور ، دانش و ادب ایرانی در آن موج میزنه، متولد شده.
      افتخار می کنم که به عنوان یک ایرانی که با شما مازندرانی های عزیز هموطن هستم. دست تک تک اتان می فشارم . درود بر شرفتان. ای کاش بعضی از هموطنها که گرفتار پان و خودخواهی شدند از شما یاد بگیرند.

      • جمعه 16 آبان 1393-17:48

        ...خیلی از نخبگان در استان هستند که جایی برای امدن ندارن. برادر عزیز ایشون تونست عضو هیات علمی بشه دیگران چی؟؟
        ضمنا من فکر کردم از هاروارد مدرک گرفت؟
        پشت همه این قضایا سیاست خوابیده
        امکان نداره درج کنی اقای صادقی

        • شنبه 17 آبان 1393-19:3

          سلام
          حق گفتی

          • ننه ی قربونپاسخ به این دیدگاه 1 3
            جمعه 16 آبان 1393-23:0

            آقای دکتر حسین اسلامی تاریخدان و ساری شناس از شما بعید بود که بزمین آباد رو هم به نام ساری بزنی حاجی
            ضمنا از شما خواهش می کنم به عنوان یک عضو کوچک از جامعه خبری تمنا می کنم که کار خبرنگاری رو به اهلش بسپاری مگه ما پا تو کفش شما تارخ دانان کردیم که شوما پا تو ..... صادقی جان شوما هم لطف کن این انتقاد من رو منتشر کن برادر

        • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 8 1
          جمعه 16 آبان 1393-16:11

          من اصلا با اینکه حالا چقدر می گرفت یا تو چندتا کتابخونه رسالش هست یا نیست کاری ندارم این دست بازگشت ها قابل ستایشه به امید روزی که بچه هامون برگردن . غرب همچون ضحاک مغز فرزندان ایران زمینو می خوره تا خودش به رشد و پیشرفت برسه و از طرفی مغزها نباشن تا در مملکتشون اندیشه کنن تا اونا بهتر بتونن داعش پروری کنن. مخ پروری برای فرزندان اونا داعش پروری برای بچه های بی گناه شرقی. فرمولش خیلی واضحه ولی کو بیداری شرقی واقعی... رفتن هیچ اشکالی نداره ولی برگرد ایرانی... این اقدام شایسته تبلیغات بیشتریه. سپاس ایرانی

          • جمعه 16 آبان 1393-9:44

            این مطلب به هیچ عنوان در حد و اندازه های مازندنومه نبوده. سرتاسر اغراق مطالب خلاف واقع . پایان نامه در صد دانشگاه معتبر ! حقوق ۳۰ ملیون تومانی و متاسفانه روحیه ایرانی آقای محقق که از قضا همشهری هم هستند. در هیچ دانشگاهی انتخاب عکس رو و پشت جلد بر عهده دانشجو نیست بلکه پایان نامه ها از استاندارد یکنواخت پیروی میکنند. متاسفانه در فرض اجازه چنین کاری هم انگاشتن نمایه خلیج همیشه فارس در انتهای پایان نامه ای با موضوع میکروب شناسی در محافل علمی اروپا به شدت غیرحرفه ای به حساب میاد. در ضمن حقوق یک استاد یار که بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار بشه در همون کشور هلند ۴۶۵۰ یورو هست که میشه کمتر از ۲۰ ملیون،.صرفا برای اطلاع
            همچنین اشاره به اینکه ایشون عشق حسینی هست - نمازش هم قضا نمیشود و مطالبی از این دست برای تحت تاثیر قراردادن مخاطب شیوه زردنویس هاست . از مازند نومه به عنوان پیشکسوت خبری مازندران انتظار نظارت بیشتری میره .

            • شنبه 17 آبان 1393-11:26

              مدارکش موجود است میتونید ببنید.دکتر اسلامی حرفی بدون مدرک نمیزنه

              • جمعه 16 آبان 1393-14:37

                برادر عزیزم

                من اسم ایشونو سرچ کردم و لینک زیر را براتون می ذارم. واقعا ایشون اسم و نام خلیج فارس رو اورده توی جلد پایان نامه اش!
                دانشگاهی در این سطح نمی اد اعتبارشو با بچه بازی زیر سوال ببره.

                http://www.eijkmanschool.org/?id=618

            • هم ولایتیپاسخ به این دیدگاه 1 6
              پنجشنبه 15 آبان 1393-23:48

              بزمین آباد جزء میاندورود است و نه ساری لطفا هم انتشار دهید و هم اصلاح کنید

              • جمعه 16 آبان 1393-14:32

                دوست عزیزم
                1
                - من یکی از دوستانم در هلند دکترا گرفته ازش سوال کردم. شاید بقول شما حقوق استادیار 4650 باشه ولی هر شرکت صنعتی این فرد بره حقوق خیلی بالاتری میگیره که با توجه به رشته اش چیز عجیبی نیست.
                2- اوردن عکس دلخواه پشت جلد پایان نامه جز سنت های قدیمی دانشگاه اترخت است. خوب و بدش پای خودشون ولی فرمایش شما صرفا در مورد محتویات پایان نامه درسته نه عکس روی جلد اون.

                3- در ضمن دقت بفرمایید این یک پایان نامه است نه مقاله isi. بنابراین هیچ محدودیتی برای عکس و فرمایشات شما وجود نداره.

              • پنجشنبه 15 آبان 1393-20:32

                دست مریزاد

              • محمد کریمیپاسخ به این دیدگاه 10 1
                پنجشنبه 15 آبان 1393-19:5

                1- تیتر بندی مطلب مناسب نبود
                2- مطلب با ارزشی است اما ...
                به قول بزرگان جهانی اندر آن یک میم غرق است. یک دنیا حرف برای این سه نقطه دارم ولی...
                3- اگر فردا آقای طالبی هم تشریف ببرند کانادا یا همان هلند، آبی از آب تکان نخواهد خورد، چون استقبال باید از بالا باشد نه از پایین.
                شما که دستی بر بالا دارید به بنیاد نخبگان بگویید چرا برگزیدگان مملکت باید رتبۀ اول یک مسابقۀ پربحث و ایراد باشند نه دانشجویی که هم اکنون در سن 20 سالگی در شرف پایان تحصیل در مقطع دکتری است؟؟! شما به ما نگویید، به بالا بگویید. مردم ما حتی در دورافتاده ترین نقاط می فهمند.

                • پنجشنبه 15 آبان 1393-18:58

                  من که نفهمیدم!! ملت ما 60 ساله میخواد به ژاپن برسه، 10 ساله که ...حتا اگر آفتابه از چین نیاد مستراح هم نمی رویم... حالا این چال دکته مملکت بشه الگوی ما یا آقای طالبی عزیز؟؟
                  آقای دکتر اسلامی شاید بهتر باشد در نوشته هاتان بیشتر دقت کنی

                  • رضا اسرمیپاسخ به این دیدگاه 6 0
                    پنجشنبه 15 آبان 1393-17:17

                    با درود بر همه ایرانی ها


                    ©2013 APG.ir