تعداد بازدید: 3192

توصیه به دیگران 2

جمعه 16 آبان 1393-14:59

سوركي ها امسال قمه نزدند/ رسولی: از همه تشكر مي كنم

امام جمعه میاندورود: در سال هاي قبل ما بسيار تلاش كرديم كه قمه زنی اتفاق نيفتد، اما نتيجه برعكس بود و اعتقاد دارم امسال خود جوانان اين تصميم را گرفتند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي جويباري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مياندورود با بيان اينكه شور و هيجان عزاداري در دهه اول محرم به پايان رسيده است، افزود: به همين دليل در بعضي از جاها كارهايي انجام مي شود كه موجب نگراني مومنان مي شود.

وي نگراني قمه زني در مركز شهرستان را يكي از نمونه هاي بارز اين موارد دانست و گفت: اين موضوع در سال هاي گذشته انجام مي شد و در چند سال اخير هم رو به افزايش بود، اما اتفاق جالبي كه امسال اتفاق افتاد اين بود كه سوركي ها قمه نزدند.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه اين خبر بسيار براي مردم و علما خوشحال كننده بود، افزود: اين كار بزرگ جاي شكر و سپاسگزاري دارد و بنده به نمايندگي از همه مسئولان، از جوانان و عزيزاني كه قمه نزدند، تشكر مي كنم.

وي به زحمات نهادهاي مختلف در رسيدن به اين نقطه اشاره كرد و گفت: درست است كه اين مسئولان زحمت كشيده اند، اما نقش محوري با خود مردم و جوانان بوده است و اين تصميم عاقلانه، منطقي و شرعي بسيار مهم است.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه در سال هاي قبل ما بسيار تلاش كرديم كه اين اتفاق نيفتد، اما نتيجه برعكس بود، افزود: اعتقاد دارم خود جوانان اين تصميم را گرفتند كه امسال قمه نزنند و قمه هم نزدند و بنده قسم ياد مي كنم كه اين عزيزان با اينكار دل امام حسين(ع) را شاد كردند.

وي ادامه داد: اين كار دل امام زمان(عج) را شاد كرد و شما امروز با اين تصميم درست و منطقي باعث سربلندي و افتخار شيعيان سوركي و مياندوردي شديد و بنده از صميم قلب از آنها تشكر مي كنم.

خطيب جمعه سورك در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه روز عاشورا گذشت اما روح عاشورا نمي گذرد، افزود: روح عاشورا با عشق و محبت به امام حسين(ع) و ائمه زنده است.

حجت الاسلام رسولي گفت: درس عاشورا فقط شمشير، جنگ، مبارزه و ايستادن در برابر يزيد و يزيديان نبوده و نيست، بلكه درس بزرگ عاشورا خوب زندگي كردن است.

وي به اتمام عزاداري دهه اول محرم و ضرورت حفظ نشست هاي حداقلي در عزاي سيدالشهدا تا پايان محرم و صفر اشاره كرد و گفت: لازم است كه در تكايا و مساجد شب ها بعد از نماز غرب و عشا، عزاي امام حسين(ع) برقرار باشد تا اين چراغ همواره روشن باقي بماند.


  • شنبه 17 آبان 1393-22:55

    اخه اینم شد خبر ...

    • شنبه 17 آبان 1393-22:54

      در قرن 21 اخه کی قمه میزه ... الان مردم اگاه ترند نسبت به مسائل ...اخه که چی بشه ... باید مکتب حسین رو رواج داد

      • شوهر خواهرپاسخ به این دیدگاه 4 0
        شنبه 17 آبان 1393-9:32

        شوهر خواهرت لابد سورکی نبوده که قمه زده.در ضمن دادستان شوهر خواهرتو حتما بعد از چند روز مورد التفات قرار خواهد داد که دیگه جرات نکنه قمه بزنه و تو بیایی اینجا ادعا کنی.....

        • شنبه 17 آبان 1393-8:52

          ...دوستان سورکی میگفتند 100 نفری خودشون رو داغون کردند.چطور حاج اقا ندیدند...

          • شنبه 17 آبان 1393-7:53

            من هم دیدم قمه زدند

            • جمعه 16 آبان 1393-21:35

              شوهر خواهر من قمه زد تو سورک ظهر عاشورا! خبر جعلی ندهید

              • شنبه 17 آبان 1393-8:46

                مهم این است که کسی در دسته روی قمه نزد.
                شوهر خواهر شما مختار است در منزل اشتباهی را مرتکب شود که به خودش برمی گردد، اما اصل قضیه چیز دیگر است.
                من بعنوان سورکی که شاهد قضایا بودم و کلا آن را رصد می کردم به جرأت می گویم چیزی ندیدم.


              ©2013 APG.ir