تعداد بازدید: 3268

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 18 آبان 1393-21:14

استان در پی برگزاری هفته فرهنگی، شهرستان ها کم فروغ

جشنواره کلیا در ابهام/ فرماندار: بی خبرم!

کشت سنتی نیشکر در قائم شهر سابقه ای کهن دارد و حال که معاون سیاسی استاندار خواستار تولید نمادهای ویژه ای برای شهرهای استان شده است، چه خوب است همین نیشکر و کلیا به عنوان نماد بومی قائم شهر پیشنهاد شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضا شریعتی: در پی پیشنهاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مبنی بر اجرای هفته فرهنگی در 22 شهرستان استان، در برخی شهرها که سابقه اجرای برنامه های فرهنگی بومی را هم داشتند، تحرکی مبنی بر اجرای این مجموعه برنامه های فرهنگی-بومی مشاهده نمی شود.

سال گذشته در روزهای پایانی مهرماه، جشنواره ی بومی و فرهنگی دو روزه ای با نام "کلیا" در قائم شهر برگزار شد که با تمام مشکلات و حرف و حدیث ها، به شکلی آبرومند به اجرا در آمد و مردم نیز استقبال خوبی از آن داشتند.

شاید سیدجعفرحسینی -شهردار وقت قائم شهر- که تازه چند روز بود این سمت را بر عهده گرفته بود، خیلی با اجرای جشنواره کلیا موافق نبود و شاید از این رو باشد که امسال و تا این لحظه جشنواره بومی کلیا جدی گرفته نشده است.

نمی دانیم برنامه علی حجازی -شهردار جدید- برای احیای آیین های بومی و حمایت از فرهنگ و هنر این منطقه چیست، ولی وقتی از فرماندار قائم شهر درباره این جشنواره پرسیدیم، گفت: «نمی دونم والا! چی هست؟ پرس وجو می کنم!»

کشت سنتی نیشکر در قائم شهر سابقه ای کهن دارد و حال که معاون سیاسی استاندار خواستار تولید نمادهای ویژه ای برای شهرهای استان شده است، چه خوب است همین نیشکر و کلیا

(شیوه پخت سنتی لله شیرین) به عنوان نماد بومی قائم شهر پیشنهاد شود

مقدمه این امر، برگزاری هفته فرهنگی قائم شهر در فصل برداشت این محصول است که از اواسط آذرماه آغاز می شود و تا اواسط بهمن و حتی بیشتر به طول می انجامد.

فرمانداری و شهرداری و شورای شهر قائم شهر پیشنهاد دکتر یونسی را جدی بگیرند و در کنار سایر فعالیت های روزمره، نگاه شان را به فرهنگ بومی منطقه نیز تسری دهند. حیف است امسال و هر سال جشنواره کلیا در قائم شهر برگزار نشود.

*مطلب مرتبط:

یک پیشنهاد شوق آفرین

یونسی: منتظر طرح و پیشنهاد اهل قلم هستیم

 


  • سه شنبه 20 آبان 1393-14:53

    در چنین جشنواره هایی می بایست مشارکت مردمی نیز باشد.از انجمن ها فعال در امور فرهنگی می توان کمک گرفت.

    • اکبرزادهپاسخ به این دیدگاه 2 0
      دوشنبه 19 آبان 1393-9:39

      کلیا حیف است امسال برگزار نشود. آقای حجازی شتاب کن برادر


      ©2013 APG.ir