تعداد بازدید: 3140

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 19 آبان 1393-20:56

قادری: با شيوه هاي نوين، جوانان را به مطالعه ترغيب كنيم

فرماندار مياندورود: بايد سعي شود كه كتاب هاي ارايه شده به روز باشد تا جوانان به مطالعه علاقه مند شوند


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: ارسطو قادري-فرماندار مياندورود- در جلسه شوراي عمومي كتابخانه كه به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني و نهضت مطالعه برگزار شد، اظهار داشت: اين امر به اندازه اي مهم است كه رياست آن در استان بر عهده استاندار و در شهرستان ها برعهده فرمانداران است.

وي با بيان اينكه براي انجام كارها در شهرستان از وجود فاضل انديشمند حضرت حجت الاسلام رسولي -امام جمعه شهرستان- بهره مي بريم، افزود: توانستيم فضاي سنگين سال هاي گذشته را در شهرستان جمع كنيم.

قادري با اشاره به مسايل امنيتي حاكم بر شهرستان در موضوع عزاداري روز عاشورا اظهار داشت: قمه زني در روز عاشورا تبديل به مشكلي شده بود كه رو به تشديد بود، اما امسال با همكاري روحانيون كه نقش اساسي در اين زمينه داشتند موضوع جمع شد.

وي با قدردانی از همه عزاداران و همچنين تشكر از قمه زن ها كه حرمت روز عاشورا را حفظ كردند، ابراز داشت: اينكه اين عزيزان به اين استدالال رسيدند كه نبايد اينكار را انجام دهند جاي قدردانی دارد .

 فرماندار مياندورود گفت: اين تصميم در پي فرهنگ سازي در شهرستان به وجود آمد كه با اين حركت جلوي بسياري از فضاهاي قضايي و برخورد انتظامي گرفته شد و مراتب هم از طريق مبادي ذي ربط به استان و كشور اعلام شده است.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود همچنين با اشاره به هفته كتابخواني و اهميت مطالعه در جامعه اظهار داشت: اطلاعات و مطالعه در زمان حاضر به شيوه جديد در حال انجام است و نسل نو به شيوه نو مطالعه مي كند.

وي با بيان اينكه بايد تلاش كرد تا با شيوه هاي نوين، جوانان و مردم را به مطالعه ترغيب كنيم افزود: بايد سعي شود كه كتاب هاي ارايه شده نيز به روز باشد تا جوانان به مطالعه علاقه مند شوند.

*بزرگترين دغدغه بايد ترويج و تبليغ كتابخواني در مدارس باشد

عبدالحسين باقري-مديركل كتابخانه هاي استان مازندران- هم در اين جلسه اظهار داشت: پژوهشي در سطح استان توسط استادان دانشگاه و كارشناسان در حال انجام است تا دلايل كاهش سرانه مطالعه را رصد كنند.

وي با بيان اينكه خانواده، جامعه، دولت، مدارس و رسانه ها نقش اساسي در ترويج فرهنگ مطالعه و افزايش سرانه مطالعه دارند، افزود: نبود انسجام در برنامه ها موانعي ايجاد كرده است كه احساس نياز مردم به مطالعه در سطح جامعه محسوس نيست.

باقري گفت: نارسايي هايي نيز در نظام آموزشي ما در كشور وجود دارد كه در حال اصلاح است، اما چون اين مسايل ريشه اي است، براي اصلاح نيازمند گذشت زمان هستيم.

وي بي توجهي دولت و بعضي از مسئولان را مانع ديگر كاهش سرانه مطالعه در كشور دانست و گفت: كمرنگ شدن نقش دولت در اين موضوع آثاري در جامعه به جا گذاشته است كه نمودش بسيار مشخص است.

مديركل كتابخانه هاي استان مازندران ابراز داشت: در سند چشم انداز 1404 در استان بايد 263 كتابخانه داشته باشيم كه متاسفانه اين تعداد در حال حاضر 70 كتابخانه است.

وي ادامه داد: در سند چشم انداز بايد 2500 متر فضاي مطالعه و كتابخانه با 11 هزارجلد كتاب در استان در مناطق روستايي و شهري داشته باشيم كه فاصله زيادي تا اين تعداد داريم.

باقري با بيان اينكه در هفته كتاب و كتابخواني و نهضت مطالعه آيين تجليل از كتابداران و كتابخوانان استان را خواهيم داشت، افزود: يادبود علامه طباطبايي نيز برنامه ريزي شده است و در راستاي تجليل از مقام شامخ علماي دين برگزار خواهد شد.

وي به زنگ مطالعه در مدارس هم اشاره كرد و گفت: امروز بزرگترين دغدغه بايد ترويج و تبليغ كتابخواني در مدارس باشد.

اين مسئول با بيان اينكه آمادگي داريم تا با هماهنگي و در اختيار قرار دادن فضاي مناسب، نقد كتاب كشوري را در شهرستان مياندورود برگزار كنيم افزود: با اعتبارات تخصيصي شهرستاني و كمك هاي مردمي سعي مي كنيم دومين كتابخانه شهرستان مياندورود را در روستاي اسرم تا دهه فجر امسال افتتاح كنيم.


  • روح الله نجار ی اسرمیپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 28 آبان 1393-17:28

    حالا چرا شما ناراحت شدی ... یه جور نوشتی که انگار شما مال منهتن هستی ...خودت کجایی هستس اخوی... اسرم شهر باستانی با قدمت 3000 سال
    سورک شما چی چند سال قدمت داره ... برو تاریخ خودتو قوی کن

    • رضا اسرمیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 26 آبان 1393-19:51

      چه ربطی به عقده گشایی داره ...حرف ما اینه چرا اعتبارات به صورت هدفمند ودر جای خودش خرج نمیشه ... چرا به خودت گرفتی

      • سه شنبه 20 آبان 1393-13:52

        کتابخانه روستای بزرگ اسرم در دهه 70شمسی کلنگ خورده ... کتابخانه سورک هم همزمان کلنگ خورد ...حالا چرا ما الان هنوز نتونستیم این کتابخانه رو افتتاح کنیم باید از همین دوستانی که مسئول هستند سوال کنیم ...در ضمن بعد از این همه سال یک اتاق 40متری بودجه زیادی نمی خواد ... ......چند عکس در سایت اسرم هست به ادرس زیربرید تا خودتون قضاوت کنید
        http://asramnews.mihanblog.com/post/4643

        • چهارشنبه 21 آبان 1393-9:5

          ...
          شما که چشم دیدن سورک و اشخاص اونو ندارین چرا میخواین با این کامنتها عقدتونو خالی کنید.
          انجام کار جدای همت مسئولین شهرستان، همت مسئولین همومن منطقه (روستاتون) رو هم میخواد.عزیزم.


        ©2013 APG.ir