تعداد بازدید: 4100

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 21 آبان 1393-8:30

ساری کشی بس است!

بگو مگو و مرز بندی و طایفه بازی و شهر و شهرستان سازی عاقبت به خیری ندارد. اگر می خواهید یک روستا و یک منطقه را از نظر اداری ارتقا دهید، منافع مردم را و تمام جوانب را در نظر بگیرید. دو تا گاو زیر پای رئیس جمهوری نکشید که یک شهرستان بسازید.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حسین اسلامی: دیروز بود که بعضی از نمایندگان ساری منت گذاشتند و برای قدردانی از ساروی ها که به آنها رای داده بودند، شهرستان میاندورود اختراع کردند، امروز بعضی از این بزرگان مجلسی منّت گذاشتند، کمک کردند برای چهاردانگه ای ها مجتمع فرهنگی وحسینیه جداگانه در ساری ساختند، فردا دودانگه ای ها در رقابت با چهاردانگه ای ها حسینیه مستقل می خواهند، فعلاً مسابقه شده!

هر روز یک شهر وشهرستان جدید می سازند، اگر به این بازی پایان ندهند، دیر نخواهد بود که شاهد حسینیه های دهستان های اطراف در ساری خواهیم شد، و این کار یعنی همان پاشیدن تخم تفرقه و چنددستگی که به نفع هیچ کس جز رای سازی برای نمایندگان نیست و و یک راه و رسم نامیمون برای کاندیداهای دوره های بعد مجلس.

فونداسیون این قضیه در ساری، زمان رئیس جمهوری قبلی ریخته شد. پانزده درصد از جمعیّت کل مازندران در غرب استان ساکن هستند، چه بساطی در دولت قبلی که به راه نیفتاد! گر چه این بازی برای کل مازندران آب نشد، امّا برای بعضی ها نان وآب هم شد.

حالا آنها که دل شان برای مازندران می سوزد، از ترس اوج گیری دوباره جداسازی ها و کوچک سازی ها، دست پاچه هم می شوند. ما شرق مازندران را داریم؛ ساکت و آرام و نجیبانه دم فرو بسته اند، تا کی پدر آمرزیده دیگری بیاید و آتش آنجا را هم روشن کند، خدا می داند.

 این بازی رای سازی در ساری، دارد به جاهای باریک کشیده می شود! ما گرفتار شدیم که این اذان را می شنویم، بگوئیم اذان ساری است یا اذان میاندورد، و اگر خدای ناکرده اشتباه کنیم و مرز ساری و میاندورود را لگد کنیم...!

  ساری -مرکز مازندران- را شیر بی یال ودم و اِشکم کرده اند. باز ساری باید ساکت بنشیند و هر روز شاهد مرگ خود باشد که به شال و کلاه کسی بر نخورد.

این بازی در جاده فرح آباد هم جان گرفت، شهرها یکی بعد از دیگری زائیده می شوند، فردا دعوای شهرهای جاده فرح آباد را چه کسی می خواهد سامان بدهد؟

حالا شهر سازی و شهر بازی در جاده کیاسر هم دارد اوج می گیرد. مرز بین شهرها و دعوای بین شهری این جاده را چه باید کرد؟

مگر فتنه غیر از این است که بین مردم تفرقه وچند دستگی و دشمنی و کینه و عداوت درست کنند؟

 روستا را به شهر تبدیل کردن هیچ شاهکاری نیست، هیچ خدمتی به مردم آن روستا نیست، اگر از نظر اداری و تقسیم بودجه و سهم خواهی و ارث بری است که راه نجات بن بست و نابسامانی و عقب ماندگی این بازی نیست.

سیستم اداری وتشکیلاتی بیمار است، آن را باید معالجه کرد.کم مانده بود که این وزیر کشور یک فتنه دیگر بین مازندران و مازندران شرقی بر سر میانکاله بسازد، نمی دانم چه شد؟ آتش زیر خاکستر است یا...؟

تازگی ها شورا ها هم توی این بازی افتادند، اوّل دست گرمی و برای تمرین به شورا می روند، بعد سر از مجلس در می آورند! بابا، توی این مملکت چه خبره؟ به خدا قسم ما تا دیروز که این نماینده ها و این دولت و مجلس، این سازهای شهر و شهر سازی را کوک نکرده بودند، با تمام مردم سورک، جویبار،مردم جاده فرح آباد، مردم جاده کیاسر، با همه یک خانواده بودیم، حرمت هم را داشتیم، بگو مگو نبود، بی احترامی نبود، مرز بندی نبود.

  ساری کشی نکنید، مازندران کشی نکنید، این بازی با آتش است، دامن همه را خواهد گرفت، حتماً در شهرهای دیگر هم از این بازیها سر گرفته است.

بگو مگو و مرز بندی و طایفه بازی و شهر و شهرستان سازی عاقبت به خیری ندارد. اگر می خواهید یک روستا و یک منطقه را از نظر اداری ارتقا دهید، منافع مردم را و تمام جوانب را در نظر بگیرید. دو تا گاو زیر پای رئیس جمهوری نکشید که یک شهرستان بسازید.

اگر استان سازی می کنید، از کیسه مردم استان دیگر خرج نکنید، مردم یک استان را ذلیل نکنید تا چند نفر صاحب منصب از ریاست به مدیر کلی و از فرمانداری به استانداری برسند. منافع ملّی و خدا را در نظر بگیرید. ساری کشی ومازندران کشی را بس کنید.


  • شنبه 24 آبان 1393-10:30

    نظر بنده در جواب بس است استاد چرا چاپ نشده است

    • پنجشنبه 22 آبان 1393-7:14

      آيا فكر كردين چرا داريم تجميع ميشويم وايالات درست ميكنيم.!؟..
      كبل آقا راست باته ونه حرف ره گوش هاكانين چون همون مثال خشت و....
      عزيزان اين توطئه است شما چرا....
      تجزيه طلبي چاه است راه نيست
      از تجزيه طلبان جهان بگير تا ايران ومازندران
      از شوروي قدرتمند چه خبر؟الان هم دارن تيكه هاي شوروي را به جان هم مياندازند
      درايران اين مسئله ناموفق بوده كه الان دارند برميگردند ايالت درست كنند وتجميعش كنن وايالتي بشويم شما سري به شهرهاي كوچك بزنين متوجه ميشوين

      • چهارشنبه 21 آبان 1393-19:15

        جناب استاد: مشکل اصلی در ساخت سیاسی کشورمان است. وفتی رقابت های حزبی نداریم شهرگرایی و بخشی نگری غالب می شود. تازمانی که انتخابات مجلس استانی نشود همین آش هست و همین کاسه!.ضمنا شورای شهر تجربه ناموفقی در کشورمان است.

        • شهرستان چهاردانگهپاسخ به این دیدگاه 8 3
          چهارشنبه 21 آبان 1393-18:46

          جناب دکتر اسلامی عزیز
          فرمایشات شما روی سر ما
          اما چرا از یک طرف بوم می افتید؟ مگر قرار است که مناطقی مثل کیاسر، سورک، فرح آباد، دودانگه و دهستان ها و روستاهای دیگر فدای شهر ساری شوند؟
          مگر قرار است که ما فدای شهرستان بزرگ و مقتدر ساری بشیم؟ ما باید همیشه در سایه باشیم و رشد نکنیم تا شما در شهر خود به داشته های تان افتخار کنید؟
          چه کسی این را از شما خواسته که شما احساس وظیفه نمایندگی آنان را در این امر داشتید؟
          خیلی دوست دارید که ما محروم و بدون منابع بمانیم تا شما به طبیعت و محیط ما افتخار کنید که جزوی از شهرستان بزرگ ساری است؟
          ما این توانایی رو داریم که برای خود مدیریت جداگانه ای داشته باشیم. این را می دانیم که با این شیوه مدیریت، چیزی به ما نمی رسد و مطمئنا اگر بتوانیم شهرستان مستقلی شویم دست کم می توانیم برخی از حداقل ها را به دست بیاریم و امکانات بیشتری را صاحب شویم.
          سورک پس از جدایی از ساری، به یک حداقل هایی دست یافته و منابع بیشتری به دست آورده، ما هم میخواهیم این منابع به ما هم برسد.
          لطفا شما در شهر خود با آرامش زندگی کنید و از زندگی خود لذت برید، اما برای ما تصمیم نگیرید.
          با احترام

          • چهارشنبه 21 آبان 1393-12:9

            كبلايي ته راست باتي
            تمامي اينها از راي وانتخابات است متاسفانه برخي ها براي نماينده شهر ساري شدن از روستاها وييلاقات نفر ميارند وراي جمع ميكنند به جاي اينكه به شهر ساري خدمت كنند منابع شهر را به روستا ميبرند
            واين مورد دوايي ندارد !~!؟؟
            تمييز دادن افراد سخت است

            • جمعه 23 آبان 1393-1:22

              فعلا که به جای منابع، دارند زباله‌های شهر را به روستا می‌برند

            • از شيرگاهپاسخ به این دیدگاه 7 1
              چهارشنبه 21 آبان 1393-12:1

              متاسفانه اين اتفاق در سوادكوه افتاده و سوادكوه شمالي زائيده شد، نخبگان منطقه راضي نيستند چون طرح فاقد پشتوانه اجتماعي بوده و بحران هويت بوجود آورده. متاسفانه اين اتفاقات از مصوبات آبكي زمان احمدي نژاد بوده.

              • محمداسماعیل کلانتریپاسخ به این دیدگاه 2 0
                چهارشنبه 21 آبان 1393-11:6

                برای تکمیل فرمایشات استاداسلامی بایدعرض کنم که قبل ازانقلاب ؛ چهارتا تکیه درابتدای خیابان ملت ساری دریک زمین ویکجا برای چهارطایفه ساخته بودند که بزرگان آن زمان برای ایجادهمبستگی آنهاراتخریب وبه جایش یک حسینیه تحت عنوان (ارشاد) ساختند که هنوزهم فعال است.

                • چهارشنبه 21 آبان 1393-9:42

                  جناب آقای اسلامی دکترا دارند لطفاً قید شود

                  • بس است جناب استاد!!!پاسخ به این دیدگاه 10 7
                    چهارشنبه 21 آبان 1393-9:40

                    با سلام خدمت استاد تاریخ!
                    اول اینکه حضرتعالی از دامن زدن به این مباحث هیچ عایدی نخواهید داشت ثانیا اینکه شما در نگارش قبلی مقاله بسیار کم ارزشی را نوشتید و در آن روستای بزمین آباد را به ساری منتسب کردید باز هم نشان از عدم تعمق شما در برانگیختن احساس عمومی مردم ساری و میاندورود داشت. ثالثا برادر عزیز شما یا قاعده ات بر مدار قانون است یا نه. اگر برمدار قانون است که قانون تکلیف روستاهای با بیش از 3هزار نفر جمعیت را مشخص کرده است و اگر هم بر مبنای قانون نیست که می توانید داد کلام سر دهید و زمین و زمان را بهم ببندی. رابعا آن هنگام که اعتبارات به قول شما کلانشهر ساری از سمسکنده به این سمت نمی آمد حضرتعالی کجا بودی که از بزمین آباد و سورک و طبقده و روستاهای محروم میاندورود دفاع کنی و بگویی که آقای فرماندار چرا اعتبارات به محروم ترین روستاهای میاندورود نمی رود؟کجا بودی که بدانی در روستاهای سرتا و جناسم هیچ مسئولی برای رفت و آمد نمی رفت اما اکنون به همت همین نمایندگان و مسئولانی که شما تیغ دو دم انتقادت برای آن آخته شده است وزیر و معاون وزیر می آوردند تا برای کمک به مردم اعتبار بگیرند. شما برادر من بهتر است عاقلانه و منصفانه قضاوت کنی. خداوند در قرآن می فرمایدخدا آشكار ساختن سخن بد و ناپسند را دوست نمی دارد مگر از كسى كه بر او ستم و بيداد شده باشد.پس یعی کنید جای به رگبار بستن این و آن واقعیات را درست لمس کنید و بعد قلم را به عرصه بکشانید..مطمئن باشید اگر شما و امثال شما آن زمان از محرومیت مردم این بخش و همچنین بخش فرح آباد و کیاسر دفاع می کردید شاهد انتفاع نبودیم پس نقد اول به خود شما است که فقط آرزوهای خود را ملاک قرار داده اید....خداوند همه بندگان را هدایت فرماید.....این را هم بدانید دکتر علی اصغر یوسف نژاد وزنه ای سنگین برای استان مازندران است که در طول تاریخ ادوار نمایندگی استان مازندران کمتر شاهد حضور و وجود چنین انسان باسواد و قانونمداری در استان و شهرستان ساری و میاندورود بوده ایم.شما بهتر است واقع بین باشی برادر موی سپید تاریخ نگار.....

                    • جمعه 23 آبان 1393-1:3

                      حاجی میشناسمت اینقدر سنگ یوسفنژاد رو به سینه نزن
                      شما خودت چی؟
                      اول تو ستاد قالیباف بودی وقتی دیدی که هاشمی و خاتمی از روحانی دفاع کردن سریع تغییر رنگ دادی رفتی تو ستادش
                      چون برات نفع داشت مگه نه ؟
                      ...
                      ساری شهر دوست داشتنی من این روزها و کلا این سالها گرفتار مدیرانی است که عرضه دارند فقط پسرخاله ها را جابجا کنند.
                      مثل شما که ....
                      و حالا هم که برای خودت یک کارایی میکنی که نگو و نپرس شهر کوچیکه و دنیا کوچیکه نگو من طرفدار روحانی ام بهش ظلم میشه والا ....

                      • جمعه 23 آبان 1393-11:45

                        سياست همينه كه انسان هاي ساده اي عين تو هيچ وقت متوجه نشن ادم در چه ستادي هست يا براي چه كسي فعاليت ميكنه. در ضمن من نه اين وري ام نه اون وري . اينم بدوني خوبه كه حزب بازي و سياست بازي تو اين مملكت تو و امثال تو رو به روزگاري مي ندازه كه بياييد اينجا زير كامنتها با اراجيف خودساختتون افكار عمومي رو تحريف كنيد. سياست بايد بر مبناي اعتقادت باشه اگر انسان معتقدي باشي و به اصول پايبند باشي هيچ وقت روي افراد سرمايه گذاري نمي كني و بر مبناي اعتقادت و دريافتت از اعتقادت عمل مي كني. در ضمن اينم بدوني خوبه كه گرفتاري جوامع از افراط و تفريط عناصري عين تو پديد مياد كه چشم ديدن پيشرفت ديگران رو نداريد البته من فراي اين جناح بازي مسخره شما و دوستان شمام .به شمام پيشنهاد ميكنم از اين مسخره بازيا خودتو رها كني چون قيامت از چيزي كه پرسش مي شه روحاني و احمدي نژاد و خاتمي و قاليباف نيست از اعتقاد و مبناي اعتقادي شماست پس منصف باش و به خودت اجازه نده به دروغ هر حرفي رو هر جايي بيان كني.

                    • چهارشنبه 21 آبان 1393-9:10

                      موندم بعد از شهرستان شدن سورک چقدر این شهر پیشرفته شده و امکانات مدرن اومده به این شهرستان...


                      ©2013 APG.ir