تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 1 تير 1384-0:0

واکنش!

واكنش‌هاي گسترده به اسائه ادب نيروهاي تندرو به آيت الله جوادي آملي.


 اسائه ادب گروهي از نيروهاي تندرو به آيت‌الله جوادي آملي، انديشمند بزرگ جهان اسلام، با واكنش‌هاي گسترده‌اي در ميان متدينين و نخبگان روبرو شده است.
بنا بر اين گزارش، روز گذشته گروهي از نيروهاي تندرو با حضور در دفتر آيت‌الله جوادي آملي، نسبت به اعلام موضع ايشان و حمايت از هاشمي رفسنجاني در انتخابات با لحن تندي، اعتراض و آيت‌الله جوادي آملي را تحت فشار قرار دادند.

پس از اين اعتراضات، آيت‌الله جوادي آملي، طي سخناني با اشاره به اين‌كه نظر ايشان بر اساس معيارها و دلايلي گفته شده است، اعتراض افراد مذكور را به اعلام‌نظر شخصي خود، محل تأمل دانستند.
حجت‌الاسلام سعيد جوادي آملي در اين‌باره اظهار داشت: پس از اطلاعيه جمعي از علما و مدرسين حوزه علميه قم راجع به كانديداي اصلح، براي دوستداران و علاقه‌مندان آيت‌الله جوادي آملي، سؤالاتي به وجود آمد كه طي دو هفته اخير، اين افراد با حضور در دفتر ايشان، سؤالات خود را مطرح مي‌كردند و آيت‌الله جوادي آملي نيز دلايل و ديدگاه‌هايشان را توضيح مي‌دادند و علاقه‌مندان نيز پس از پرسيدن سؤالاتشان، دفتر را ترك مي‌كردند.

گاهي اوقات نيز افرادي كه ذهنيت‌هاي منفي برايشان ساخته شده يا به وجود آمده بود، با لحن تندي اعتراض مي‌كردند كه آيت‌الله جوادي آملي، بنا بر مشي هميشگي‌شان با عطوفت و آرامي به اعتراضات پاسخ مي‌دادند؛ حال گروهي از اعتراض‌كنندگان قانع مي‌شدند و بخشي هم قانع نمي‌شدند.

اما روز گذشته، لحن گروه مذكور تندتر شد و اين افراد، آيت‌الله جوادي آملي را به خاطر اعلام‌نظر خود درباره انتخابات، مورد اعتراض شديد قرار دادند.
پس از اين اقدامات ادامه‌دار، آيت‌الله جوادي آملي، خطاب به معترضان تأكيد كردند: در اين دوره هم ما بر اساس ادله‌اي كه داشتيم، نظر خود را اعلام كرديم و برخي از بزرگان هم نظر ديگري داده‌اند و شما مخير هستيد كه انتخاب كنيد و جاي اعتراضي نيست.

در اين حال، قائم‌مقام ستاد دكتر احمدي‌نژاد نيز ضمن تأكيد بر لزوم حفظ شأن و حرمت علماي ديني افزود: همان‌گونه كه سوابق و منش دكتر احمدي‌نژاد ثابت كرده است، ايشان براي روحانيت، به ويژه علماي برجسته حوزه‌هاي علميه، احترام ويژه قايل است و به هيچ وجه موافق رفتارهايي كه مغاير با آداب اسلامي و جايگاه رفيع علوم اسلامي باشد، نيست.
دكتر فقيه افزود: دكتر احمدي‌نژاد ارادت زيادي به فقها و علماي ديني داشته و براي آنان صرف‌نظر از مسائل انتخاباتي احترام خاصي قايل است.
وي در پايان گفت: قطعا هواداران دكتر احمدي‌نژاد نيز به رويه ايشان در احترام و ارج نهادن بر علما و روحانيت محترم عمل خواهند كرد.(baztab)


    ©2013 APG.ir