تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

جمعه 10 تير 1384-0:0

از دماوند محافظت مي شود

انجمن كوه نوردان ايران و جبهه سبز ايران با همكاري گروه‌هاي كوهنوردي سراسر كشور از امروز جمعه 10 تير، طرح چهره به چهره حفاظت از طبيعت دماوند را اجرا مي‌كنند.



در اين طرح جمعي از اعضاي انجمن كوه نوردان ايران و جبهه سبز با حضور در منطقه و صحبت با مردم محلي و گردش گران، افراد را نسبت به حفاظت از طبيعت كوهستان خصوصا دماوند آگاه مي‌كنند.
به گفته «عباس محمدي» مسئول انجمن كوهنوردان ايران، اين طرح ابتدا در منطقه جنوبي دماوند و روستاهاي پلور و رينه اجرا مي‌شود. علت انتخاب دماوند، وجود گل و گياه‌هاي فراوان در منطقه است كه به دليل حضور گردشگران فراوان با خطر نابودي مواجه است.
وي مي‌گويد: «در حال حاضر اكثر دامنه‌هاي دماوند پوشيده از گل‌هاي شقايق است كه متاسفانه به دليل بي‌توجهي گردشگران در معرض نابودي قرار دارد. اجراي «طرح نگهباني دماوند» مي‌تواند علاوه بر آگاهي مردم بازديدكننده، بومي‌ها را نيز در حفظ اين ميراث طبيعي آگاه كند زيرا مردم محلي بيش از نيروهاي انتظامي و پليس مي‌توانند در اين كار فعال باشند.»
محمدي، تاكيد دارد:« دماوند به عنوان يكي از نماد‌هاي ايران بايد حداقل به عنوان الگو براي ساير مناطق كوهستاني معرفي شود.»
«طرح نگهباني دماوند» تا اواخر مرداد ماه به طول مي‌انجامد.
به گفته مسئول انجمن كوه نوردي ايران، اهميت اين كار براي 400 گروه كوه نوردي كشور توضيح داده شده تا هماهنگي‌هاي لازم براي هم كاري بين همه آنها صورت گيرد. (chn) 


    ©2013 APG.ir