تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 14 تير 1384-0:0

تقويت توريسم داخلي ، در اولويت

زهرا عرب


هيچ شکي نيست در اين که در حال حاضر شرايطي در دنيا فراهم شده که صنعت توريسم حدود 700 ميليارد دلار به خود اختصاص داده و بنا به گفته کارشناسان ، مساله توريسم ، جنگ آينده کشورهاست.
در هر حال وقتي مساله 700 ميليارد دلار سرمايه مطرح مي شود ، طبيعي است که همه نظرات را به سوي خود مي خواند. و در اين موضوع هم ترديدي نيست که کشور ما باوجود جاذبه هاي بي شمار گردشگري و تنوع آب و هوايي ، ويژگي هاي منحصر به فرد اکوتوريسم ، سواحل زيبا و کوير و جنگل هاي چشم انداز و خيره کننده ، نتوانسته است سهم شايسته خود را در توسعه صنعت توريسم و جذب جهانگردان به دست آورد ، آن هم به اين دليل که زيرساخت هاي لازم اين صنعت فراهم نشده است اما اين نکته را نيز نبايد فراموش کرد که توسعه صنعت گردشگري در کشور بايد از توريسم داخلي آغاز شود و متاسفانه از اين نکته در کشور ما همواره غفلت شده است.
روز گذشته مدير ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران در گفتگو با يکي از خبرگزاري ها، از ايجاد سواحل خصوصي ويژه گردشگران خارجي خبر داد و گفت : چنانچه کليات اين طرح به تصويب برسد، فضايي از سواحل درياي خزر به توريست هاي خارجي اختصاص مي يابد که البته تمام مقدمات کار هم فراهم شده است.
اين امر در حالي است که از 340 کيلومتر ساحل مازندران ، هم اکنون فقط 17 کيلومتر آن در اختيار مردم است و آنها مي توانند از آن استفاده کنند. از طرفي ، امکانات فراهم شده در سواحل خزر نيز به گونه اي نيست که خانواده هاي ايراني بتوانند در فضايي سالم و بانشاط از آن بهره گيرند. در چنين شرايطي ، ايجاد سواحل خصوصي ويژه گردشگران با وجود تاثيري که در توسعه توريسم دارد ، نمي تواند محلي از اعراب داشته باشد. ياد آن مدير سابق حوزه گردشگري کشور به خير که شعار گردشگري ارزان براي همه ايرانيان را سرلوحه کار خود قرار داد و معتقد بود براي تقويت اين صنعت ، ابتدا بايد توريسم داخلي را تقويت کرد و شرايط را براي امکان سفر و گردشگري مردم فراهم کرد ؛ اين همان نکته اي است که مديران فعلي چندان به آن ارزش قائل نيستند.(jamejamdaily)


    ©2013 APG.ir