تعداد بازدید: 3450

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 28 آبان 1393-0:42

ماندن مديران غير همسو، توهين به راي مردم است

بودن مديران دولت قبلی، مي تواند طرفداران دولت تدبير و اميد را نگران کند و هم در انتخابات بعدي مشي اعتدال و تدبير و اميد دچار خسران شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، لطف ا... محمدنژاد، رئيس سابق ستاد دكتر روحاني در مركز استان: در يك نظام دموكراتيك و مردم سالار اصل تغيير مديريتي بعد از هر انتخاباتي امري معقول و رايج به حساب می آید. هر حزب يا تشكلي كه پيروز در انتخابات باشد، مجموعه مديريتي كشور را اعضاي آن حزب تشكيل مي دهند و اين خود باعث رقابت جدي در عرصه سياسي كشور مي شود، چرا كه وقتي انتخابات رقابتي شود گروه يا جناحي با شعارهاي بهتر و سياست هاي اجرايي جهت رفاه عمومي، اقبال عمومي بيشتري را به سمت خود مي كشد و پيروز انتخابات مي شود. اين كار ضمن حفظ منافع ملي، ميزان مشاركت مردم را بالا برده، باعث تقويت نظام مي شود.

 در كشور ما كه بر مبناي مردم سالاري ديني است، اين امر مستثني نيست، چرا كه در دولت آيت ا.. هاشمي و دولت آقاي خاتمي و احمدي نژاد اين كار صورت گرفت، اما در زمان دولت مظلوم دكتر روحاني متاسفانه مشاهده مي شود مديراني هنوز وجود دارند كه نه تنها شعارهاي انتخاباتي و سياستهاي اعلام شده قبل از انتخابات دولت را قبول نداشتند، بلكه در برابر آن موضع هم گرفتند ولي اكنون در مسند مديريت قرار دارند، جاي مديريتي آنان تعويض مي شود، يا تغييرات نيم بند انجام مي گيرد و يا از ستاد انتخاباتي ديگر كانديداها آمده اند.

جاي تاسف است در انتخاباتي كه مردم مطالباتي داشته اند و اين مطالبات را در شعارهاي آقاي دكتر روحاني ديدند و در يك رقابت سياسي سالم، رئيس جمهوری خود را انتخاب كردند طبيعي است جنس مطالبات مردم در عمل با مديران همسو با تفكر دولت تحقق مي يابد و اين حداقل خواسته مردم است. ولي اكنون در بخشهاي مهم از جمله مديران استاني، شهرستاني به ويژه فرمانداري يا بخشداري كه كانون سياست هاي اجرايي دولت است هنوز در بعضي شهرها افرادي وابسته به دولت قبل با تفكر پوپوليستي و با داشتن لابي هاي قوي سهم خواه در مسند كار هستند كه با موفقيت دولت نگران و با ناكامي هاي دولت كام شان شيرين مي شود.

بودن چنين مديراني مي تواند طرفداران دولت تدبير و اميد را نگران کند و هم در انتخابات بعدي مشي اعتدال و تدبير و اميد دچار خسران شود.

 انتظار مردم از دولت و مسئولان بالا دست اين است كه بر اساس اين شعار انتخاباتي دكتر روحاني كه گفتند: « كساني كه كشور را به اين روز انداختند بدانند كه مردم ديگر آنها را نمي خواهند» مدیران ناکارامد دولت گذشته را از عرصه مديريت خلع کنند تا افرادي شايسته و كارآمد با تفكر دولت تدبير و اميد روي كار آيند.

مماشات بیشتر با نماینده ها هم کارساز و چاره کار نیست و این را از رای معنادار سه شنبه آن ها به وزیر پیشنهادی علوم می توان دریافت.


 


  • پنجشنبه 29 آبان 1393-18:26

    جناب آقای محمدنژاد از قدیم گفته اند خود کرده را تدبیر نیست .متاسفانه مسئولین ارشد استانی ...توسط کسانی که هشت سال توسط افراد نالایق به ناحق بدست آورده بودند خریداری شدند .ما که نسبت به آینده استان نا امید هستیم

    • پنجشنبه 29 آبان 1393-8:12

      جناب استاد محمد نژاد
      در استانی که وقتی کسی به...اعتراضی می کند و ...برایش موبایل گلکسی 3 می خرد و میبرد توی خانه اش به او هدیه می دهد دیگه تا آخرش برو .............
      مابقی ماجرا را از...به اصطلاح اصلاحاتی...بپرس

    • چهارشنبه 28 آبان 1393-22:7

      ...الان تو هرخونه ای حداقل2سه تا جوون بیکاروالاف بیدامیشه..اقایون خواهشا این ادم بدا روبردارین اینان ک نمیزارن شهرمون سامون بگیره

      • چهارشنبه 28 آبان 1393-19:13

        باذروذ جانا سخن ار ذل ما میکویی

        • چهارشنبه 28 آبان 1393-18:20

          فرماندار ساری باید تغییر یابد...

          • چهارشنبه 28 آبان 1393-18:19

            لطفا این فرماندار را حذف فرمایید..با تشکر

            • چهارشنبه 28 آبان 1393-17:50

              اگه انسان فرد پاکی باشه وبخواد برا مردم خدمت کنه دیگه چپ وراست نباید باشه تازمانی که در مملکت چپ وراست داشته باشیم که فقط بخوان همدیگه رو خراب کنند مملکت درست بشو نیست .فرد خوب بودن چپ وراست نداره.اگه خوبه یذارن کار کنه چه تفکر اینور باشه چه اونور .فقط در مسیر ولایت باشه وبس...

              • چهارشنبه 28 آبان 1393-11:54

                ساروی عزیز
                ...امیدواریم که شایسته سالاری واقعی اتفاق بیافتد . این رسالت رسانه ها نیز می باشد

                • دانشگاهیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                  چهارشنبه 28 آبان 1393-10:32

                  ز جان، خله ز ز نکن. آقای محمد نژاد الان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندرونه. پست دارنه. ونه حرف پست نیه، انتصابات گمراه کننده و شائبه دار هسه. وگرنه وه بازنشسته هسه مهم نیه که پست داره یا نداره. خله هم مردمی و عاشق و زنده دله محدنژاد.

                  • پنجشنبه 29 آبان 1393-1:8

                    فعلا که خیلی از بازنشتگان فرماندار ومعاون فرماندار شدند...

                  • چهارشنبه 28 آبان 1393-10:4

                    داداش ...یواش برار.ته تش خیلی تنده؟ته تا الان کجه دییی؟؟؟؟ ته ره بازی نهیتنه...

                    • چهارشنبه 28 آبان 1393-9:44

                      فرماندار ساری بلا تغییر است...واقعا جای تاسف داره در دولت تدبیر و امید فرماندار احمدی نژدادي هنوز باشه

                      • چهارشنبه 28 آبان 1393-9:5

                        مطلب درستی است. همین الان ببینید: فرماندار بابلسر دست نخورده. فرماندار بهشهر دست نخورده. فرماندار نکا شده مدیرکل ثبت احوال بدون هیچ تخصصی. فرماندار ساری دست نخورده و...این یعنی چی؟ نماینده ها که به دولت وقعی نمی نهند. دولت چرا به حرف آن ها در انتصابات گوش میکنه؟

                        • چهارشنبه 28 آبان 1393-8:53

                          بابا این بنده خدا درست میگه. به نظرم باید استاندار بشه. حقش بیشتر از این چیزهاست. بذار کار اجرایی انجام بده ببینه واقعا مدیریت کشور با بازنشسته ها چقدر سخت هست. مازند نومه نترس بذار

                          • چهارشنبه 28 آبان 1393-8:25

                            آقا راست میگه دیگه....بکشین پایین این فرماندار مرکز استان رو.بخشدار مرکزیشم که الان قریب به 35 ساله بخشداره...بابا یعنی چی؟؟باز بگید تو این مملکت رانت و پارتی نیست....خب اینا الان به کدام دلیل معقول و منطقی ماندند؟؟؟


                            ©2013 APG.ir