تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 تير 1384-0:0

جدال در هفتم تير

باز هم تماشاگران مازني با تهراني ها درگير شدند.


مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در جنجال و درگیری شدید تماشاگران حاضر در سالن هفت تیر به پایان رسید. کشتی های فینال اوزان 60، 74، 96 و 120 کیلوی رشته آزاد در حالی عصر امروز به انجام رسید که پرتاب بطری های آب و درگیری شدید تماشاگران جو بسیار بدی را در سالن محل برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی به وجود آورده بود.

 در وزن 60 کیلو مراد محمدی کشتی گیر سرشناس مازندرانی که این روزها یکی از بهترین 60 کیلوهای ایران به شمار می آید در دو تایم متوالی و نتیجه مشابه سه بر صفر موفق شد محمد طلایی مرد با سابقه کشتی کشورمان را با شکست بدرقه سازد و برای اولین بار خود را به عنوان ملی پوش مسابقات جهانی معرفی کند. شکست محمد طلایی در 32 سالگی باعث ناراحتی هزاران تماشاچی شد. با این حال پیروزی حق مراد بود.


 حساس ترین کشتی فینال امروز در وزن 74 کیلو برگزار شد. در جایی که هادی حبیبی در یک سوی تشک و مهدی حاجی زاده و تماشاگران مازنی در سوی دیگر تشک دیده می شدند. این مبارزه خیلی ها را به سالن هفت تیر کشیده بود و علاقه مندان به کشتی از مدت ها قبل منتظر بودند که جدال جانانه و تماشایی دلاور مرد تهران و قهرمان جویبار را تماشا کنند. به همین دلیل آغاز و پایان این کشتی با جنجال و درگیری هم روی تشک و هم روی سکوهای سالن به همراه بود. تا ثانیه های آخر تایم اول مبارزه، امتیازی در کارنامه دو کشتی گیر به ثبت نرسیده بود اما درست دو ثانیه مانده به اتمام وقت دو دقیقه ای کشتی، هادی حبیبی موفق شد پای حریفش را از تشک خارج سازد و به یک امتیاز دست یابد. همین امتیاز کافی بود تا مازندرانی های حامی حاجی زاده به خشم آیند و بطری های آب را به تشک پرتاب کنند! جالب این جا بود که عکس العمل شدید تماشاگران مازنی امتیاز حبیبی را به صفر تبدیل کرد!


حبیبی قصد ادامه کشتی را نداشت و معتقد بود که حقش تضییع شده اما دخالت محمدرضا طالقانی و مسئولان حاضر در سالن سبب شد که نتیجه تساوی اعلام شود تا کار به پرتاب سکه کشیده شود. سکه  به نام  حاجی زاده افتاد اما حبیبی با کنده کشی به سه امتیاز رسید تا در این تایم حق به حق دار رسیده باشد. کشتی جنجالی وزن 74 کیلو دقایقی به دلیل تشنج موجود در سالن و جنجالی که به روی سکوها کشیده شده بود متوقف شد اما باز هم با وساطت بزرگان کار ادامه پیدا کرد.


 در وقت دوم حاجی زاده با حساب دو بر صفر پیروز شد تا همه چیز و سرنوشت ملی پوش 74 کیلو به تایم سوم کشیده شود. حبیبی که از آمادگی خوبی سود می برد و رویای بوداپست را از مدت ها پیش در سر می پروراند برای آن که به امتیاز پیروزی دست یابد اقدام به زیرگیری کرد اما این زیر چشم بسته از او کافی بود تا مهدی حاجی زاده از آن بهترین استفاده را ببرد و با یک خاک نفر برتر مسابقات انتخابی تیم ملی لقب بگیرد.


پرتاب بسته های اسکناس از سوی طرفداران پولدار حاجی زاده باعث شد تا صد ها تماشاگر برای جمع آوری اسکناس به روی تشک ها هجوم بیاورند! یکی از افراد متمول نیز تراول چک هنگفتی را به حاجی زاده داد! (koshti)



    ©2013 APG.ir