تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 20 تير 1384-0:0

موزه ها بيشتر مي شود؟

مشكل كمبود موزه در استان مازندران با همكاري نهادهاي مختلف مرتفع مي‌شود.


استان مازندران علي رغم سابقه طولاني تمدني و با توجه به پذيرايي ساليانه بيش از سي ميليون گردشگر از استان‌هاي كم موزه به شمار مي‌رود. تعداد موزه‌‌هاي فعال بزرگترين استان شمالي كشور به 4 موزه فعال و نيمه فعال متنهي مي‌شود. تنها موزه زير نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين منطقه موزه بابل است.
دلاور بزرگ نيا رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران با تاييد به كمبود موزه در استان مازندران  گفت:« متاسفانه در سال‌هاي گذشته هيچ توجه اي به اين كمبود در استان نشده است و نتوانستيم تعداد موزه ها را به استاندارد برسانيم. »
بزرگ نيا به وجود بيش از 7 هزار قطعه شي تاريخي در گنجينه‌ سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اشاره كرد:« استان از نظر شي موزه‌اي هيچ مشكلي ندارد اما شرايط راه اندازي موزه به دلايل اجرايي به وجود نيامده‌است. »
وي به تمايل شهرداري‌ها و فرمانداري هاي شهرهاي مختلف استان براي راه اندازي موزه اشاره كرد و افزود:« از طرف اداره كل موزه‌هاي سازمان اعتبار ويژه‌اي را در اختيارما قرار گرفته است. تا با كمك استانداري‌ها و فرمانداري ها در شهرستان‌هاي مختلف موزه راه اندازي كنيم. »
بزرگ نيا به راه اندازي موزه در آلاشت، سوادكوه، بهشهر، نوشهر و چالوس با همكاري شهرداري هاي اين شهرها اشاره كرد:« در اين شهرها ساختمان‌هاي متعلق به دوران پهلوي اول وجود دارد كه مناسب موزه است . »
به گفته رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران تعدادي از نهادهاي دولتي در استان درخواست تاسيس موزه را ارائه داده‌اند:« در حال بررسي اين پيشنهادها هستيم. وزارت پست، سازمان ثبت احوال ، وزارت نيرو و محيط زيست از اداراتي هستند كه در خواست ‌ها خود را مطرح كرده‌اند. »(chn)


    ©2013 APG.ir