تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 تير 1384-0:0

ناصری:كميته پيگيري مسائل صنعت و معدن مازندران تشكيل شد

حجت الاسلام والمسلمين ناصري نماينده مردم بابل و عضو كميسيون صنایع گفت: اين تصميم درپي جلسه مسئولان صنايع و معادن و پتروشيمي كشور و با حضور استاندار و مديران ذي ربط مازندران در محل كميسيون اتخاذ شد.


ناصري درباره توانمندي هاي استان تصريح كرد: مازندران به عنوان قطب كشاورزي از امكان اشتغال زايي صنعتي محروم است و سهم 8/1 درصد اين استان از سرمايه گذاري صنعتي درمقايسه با سهم 48 درصدي ساير استانها بسيار ناچيز است و حتي صنايع موجود هم با مشكلات جدي مواجه هستند.
وي از روند تغيير كاربري مزارع به صنعتي، ديوان سالاري اداري، مشكلات نظام بانكي، گراني مواد اوليه داخلي، بالا بودن سود تعرفه مواد وارداتي، تجميع عوارض، نارسايي هاي قانون كار و بيمه انتقاد كرد و افزود: در بررسي مسایل صنعت شمال بايد به مكانيزه كردن كشاورزي، ايجاد صنايع توليد ادوات كشاورزي در منطقه، ايجاد صنايع تبديلي و فرآوري زراعي، باغي، دامي و لبني و تأسيس صنايع دريايي، نفت و گاز و پتروشيمي و پالايشگاهي توجه شود.
نماينده مردم بابل و تنها عضو كميسيون صنايع از مناطق مازندران و گلستان در پايان گفت: جمعيت حدود 3 ميليون نفري مازندران با مشكل جدي و بحران زاي بيكاري مواجه است كه با ايجاد صنايع مذكور و اشتغال زايي، اين بحران مهار خواهدشد.(kayhannews)



    ©2013 APG.ir