تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 تير 1384-0:0

هشدار پلیس

با انهدام‌ 10 باند و دستگيري‌ 50 نفر از كلاهبرداراني‌ كه‌ به‌ بهانه‌ فروش‌ اشياي‌ عتيقه‌ در استان‌هاي‌ شمالي‌ كشور، علاقه‌مندان‌ به‌ خريد اين‌ اشيا را به‌ دام‌ مي‌كشاندند، پليس‌ آگاهي‌ نسبت‌ به‌ اين‌گونه‌ كلاهبرداري‌ها هشدار داد.



بنابر اعلام‌ اداره‌ كل‌ مبارزه‌ با جرايم‌ اقتصادي‌ پليس‌آگاهي‌، در سال هاي‌ اخير باندهاي‌ سازمان‌ يافته‌اي‌ با نشان‌ دادن‌ اشياي‌ عتيقه‌ همانند سكه‌، خاك‌ طلا، ظروف‌ و مجسمه‌ عتيقه‌ به‌ مردم‌ آنان‌ را به‌ انجام‌ معاملات‌ اين‌ اشيا تحريك‌ مي‌كنند و خريداران‌ را به‌ دام‌هاي‌ خطرناكي‌ مي‌كشانند.
اين‌ باندهاسپس‌ با ترتيب‌ دادن‌ معاملات‌ قلابي‌ خريداران‌ را به‌ محل‌هاي‌ خلوت‌ در جنگل‌هاي‌ شمال‌ مي‌كشانند و وجوه‌ نقدشان‌ را به‌ سرقت‌ مي‌برند.
مجرمان‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ اهداف‌ خود ضمن‌ استفاده‌ از روش‌هاي‌ فريب كارانه‌ و متقلبانه‌ با خوراندن‌ داروي‌ بيهوشي‌ و ضرب‌ و شتم‌ افراد پول‌هاي‌ آنان‌ را مي‌دزدند و سپس‌ آنان‌ را در جنگل‌ و بيابان‌ رها مي‌كنند تا آن جا كه‌ تعدادي‌ ازآنها پس‌ از ساعت‌ها و روزها سرگرداني‌ موفق‌ به‌ نجات‌ خود مي‌شوند و بعضا به‌ دليل‌ غيرقانوني‌ بودن‌ اين‌ گونه‌ معاملات‌ حتي‌ از شكايت‌ خودداري‌ مي‌كنند.
به‌ همين‌ دليل‌ كارآگاهان‌ استان‌هاي‌ گيلان‌ و مازندران‌ مبارزه‌ با اين‌ مجرمين‌ را در دستوركار خود قرار دادند و با همكاري‌ ساير مامورين‌ انتظامي‌ موفق‌ به‌ دستگيري‌ و متلاشي‌ نمودن‌ باندهايي‌ از اين‌ افراد در استان‌هاي‌ شمالي‌ كشور شده‌اند. به‌ گونه‌يي‌ كه‌ طي‌ چند ماه‌ بيش‌ از پنجاه‌ نفر را كه‌ در قالب‌ ده‌ باند اقدام‌ به‌ بيست‌ مورد كلاهبرداري‌ و سرقت‌ كرده‌ بودند دستگير كردند و ازآنها تعداد زيادي‌ اشياي‌ عتيقه‌ تقلبي‌، سلاح‌ گرم‌ و سرد كه‌ در ارتكاب‌ جرم‌ به‌ كار مي‌رفت‌ به‌ دست‌ آوردند.
ارزش‌ اموال‌ ربوده‌ و يا تصاحب‌ شده‌ بنا بر ادعاي‌ مال باختگان‌ بيش‌ از 8 ميليارد ريال‌ تخمين‌ زده‌ شده‌ است‌. با توجه‌ به‌ وقايع‌ روي‌ داده‌ از همه‌ كساني‌ كه‌ در معرض‌ اين‌ گونه‌ پيشنهادات‌ واقع‌ مي‌شوند خواسته‌ مي‌شود اكيدا از ورود به‌ اين‌ گونه‌ معاملات‌ غيرقانوني‌ كه‌ در آن‌ علاوه‌ بر خطر مالي‌ بيم‌ از دست‌ دادن‌ جان‌ نيز ممكن‌ است‌، خودداري‌ نمايند و اطلاعات‌ خود را در اختيار نيروهاي‌ انتظامي‌ قرار دهند.(etemaad)


    ©2013 APG.ir