تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 22 تير 1384-0:0

رسول توکلی: ملی پوش بازی های آسیایی قطر، من هستم

کشتي گير مازندراني:سنم زیاد نیست، هنوز وقت دارم.


قول من، قول است گفتم فینالیست می شوم شدم، حالا هم می گویم اگر برایم انتخابی بگذارند خیلی خوب کشتی خواهم گرفت اگر هم نگذارند مطمئن باشید ملی پوش 84 کیلوی بازی های آسیایی دوحه قطر هستم.
رسول توکلی راست می گوید، قول داده بود در لیتوانی یک پای فینال 84 کیلوی مسابقات جوانان جهان باشد. در لیتوانی همین اتفاق افتاد ولی این کشتی گیر مازنی که پیش از کشتی نهایی، امتیازات خوبی را برای تیم ملی کسب کرده بود، در مبارزه با حریف روس نبود آن چه که باید می بود. چرایش را خودش توضیح می دهد:
کشتی دستم بود، فکر می کردم راحت او را شکست دهم ولی متاسفانه روی پل گیر افتادم و کشتی را در نهایت واگذار کردم.
نایب قهرمان دنیا در مورد مسابقات جهانی لیتوانی اضافه می کند:
سطح رقابت ها خیلی بالا بود، همه کشورهای خوب دنیا به لیتوانی آمده بودند. کشتی گیران قزاق، آفریقا و گرجستان را بردم و به فینال رسیدم. حالا نه خوشحالم، نه ناراحت، این باخت برایم تجربه گران بهایی را به همراه داشت که باید از آن خوب استفاده کنم.

کشتی گیر 84 کیلوی مازندران که با تیم جوانان سلام خود را به کشتی ایران معرفی کرد به حرف رییس فدراسیون مبنی بر حضور جوانان در اردوی بزرگ سالان می گوید:
طالقانی اجازه داده ما هم در اردوی تیم ملی بزرگ سالان شرکت کنیم. اگر برایم مسابقه انتخابی بگذارند که با همه توانم روی تشک می روم تا بتوانم در مسابقات جهانی بوداپست هم کشتی بگیرم. البته اگر هم نشد مشکلی نیست، سنم که زیاد نیست، هنوز وقت دارم.
توکلی شکست بزرگان 84 کیلو را در توان خود می بیند و تاکید می کند: رضا رمضان زاده و سعید واگذاری دو تن از خوب های این وزن را در اوج آمادگی شان شکست داده ام. سعید ابراهیمی و رضا یزدانی به تازگی خود را در 84 کیلو مطرح کرده اند پس حتما من هم می توانم مثل آن ها نتیجه بگیرم.

 مجید خدایی و فریدون قنبری نیز کشتی گیران خوب و با تجربه ای هستند. آن ها را خوب می شناسم. نمی گویم حتما همه خوب های 84 کیلو را شکست می دهم ولی مطمئن هستم که با همه حریفانم خوب کشتی خواهم گرفت. البته با توجه به تفاوت هایی که در سطح کیفی مسابقات جهانی جوانان و بزرگسالان وجود دارد باید تمریناتم را دو برابر کنم وخیلی بیشتر از گذشته آماده باشم.
رسول توکلی در پایان از زحمات و تلاش های کادر فنی قدردانی می کند و می گوید:
اکبر فلاح، سرهنگ انصاری، اعتصامی، خسرونژاد و حسینی خیلی برای تیم زحمت کشیدند. همه آن ها را خیلی دوست دارم. با ما خیلی خوب کار کردند و نتیجه گیری تیم حاصل دلسوزی های آن ها بود. باخت من در کشتی فینال هم به خاطر اشتباه خودم بود، آن ها هیچ تقصیری در این مورد نداشتند.(koshti)



©2013 APG.ir