تعداد بازدید: 5329

توصیه به دیگران 3

جمعه 30 آبان 1393-15:29

درگذشت آیت اللهی که محبوب بود

پیکر آیت الله شجاعی، یکشنبه تشییع می شود

آیین تشیع جنازه آیت الله سیدحسن شجاعی یک شنبه از جلوی مسجد جامع ساری برگزار می شود+پیام تسلیت دفتر آیت الله صالحی


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی: آیت الله سیدحسن شجاعی -نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی- که از مدتی قبل به خاطر بیماری سرطان خون در بیمارستان دی تهران بستری بود،  حوالی ظهر امروز درگذشت.

به گزارش مازندنومه، آیین تشییع جنازه این عالم برجسته، روز یکشنبه 2 آذرماه، از ساعت 9 صبح، از جلوی مسجد جامع ساری  به سمت آرامگاه ملامجدالدین برگزار می شود.

سید حسن شجاعی کیاسری متولد 1320 کیاسر بود که در خانواده‌ای روحانی زاده شد. او در دههٔ ۳۰ با هدایت پدرش به حوزهٔ علمیهٔ کوهستان وارد شد و در سن ۱۷ سالگی پس از گذراندن دروس سطح در مدارس علمیهٔ مازندران، وارد حوزهٔ علمیهٔ قم شد.

شجاعی، در اوایل دههٔ ۴۰ سطوح عالیهٔ تحصیلات حوزوی را در محضر عالمانی چون مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، نوری همدانی، حسن‌زاده آملی و جوادی آملی به پایان رساند و جهت فراگیری درس خارج فقه و اصول، از محضر هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، کاظم تبریزی و مرعشی نجفی بهره برد تا به درجهٔ اجتهاد دست یافت.

طبق اسناد ساواک، شجاعی در دوران پهلوی بارها سخنرانی‌هایی علیه حکومت انجام داد و نقش مهمی در تظاهرات ۱۹ دی ۱۳۵۶ داشت که باعث شد وی مدتها تحت تعقیب ساواک باشد.
وی از اواخر دههٔ ۴۰ تا اواسط دههٔ ۶۰ تحت نظارت و هدایت مکارم شیرازی، حدود هجده سال، با همکاری جمعی از علما، تفسیر نمونه قرآن مجید را در ۲۷ جلد تالیف کرد.

سید حسن شجاعی که پسر عموی سید رمضان شجاعی کیاسری ، نماینده فعلی ساری درمجلس نهم است، در دوره‌های دوم، سوم، چهارم و هفتم نماینده مردم ساری در مجلس بود. همچنین پس از سه دوره حضور در مجلس در سال ۱۳۷۵ برای مجلس پنجم نیز کاندیدا شد که شورای نگهبان او را رد صلاحیت کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ از حسن روحانی حمایت کرده بود.

از سخنرانی های شاخص او در مجلس می‌توان به اعتراضش به دولت احمدی‌نژاد در رابطه با اجرای ناعادلانه سهمیه‌بندی بنزین در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد که در نطق پیش از دستور مجلس گفته بود: به قانون بازگردید که همه ارزشها در آن است. قانونی که با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه و کار شبانه‌روزی کمیسیونهای تخصصی و تلفیق، به خصوص کارکرد سه شیفته مجلس شورای اسلامی به‌تصویب رسیده است. انحراف از آن، نه شجاعت است و نه خدمت، نه دلسوزی و نه ذخیره‌سازی. فقط قانون‌گریزی و خودمحوری به جوانه‌های شوم ضد آزادی و استقلال را تداعی می‌کند.

او چندی پیش نامه اي را به مناسبت بهبودي و سلامت رهبر معظم انقلاب به ايشان نوشته بود.

شجاعی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی دوره‌های دوم و هفتم، عضو کمیسیون دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی دوره سوم، عضو کمیسیون امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی دوره چهارم، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا و قاضی دیوان عدالت اداری شعبه ۱۰ بود.

ماه گذشته آیت الله نظری و نماینده آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان از او عیادت کرده بودند.

دفترحضرت آیت الله صالحی(ره)بمناسبت درگذشت آیت الله شجاعی کیاسری پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام بدین قرار است:

اناالله واناالیه راجعون
  درایام عزاداری سروروسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با تسلیم دربرابرفرمان الهی ورضا به قضای حضرت حق، ارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج سیدحسن شجاعی کیاسری(ره)را به محضرحضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، مردم ولایتمدارمازندران، بیت مکرم معظم له، آقازاده های محترم و صدیق ارجمند جناب آقای شجاعی نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی تسلیت عرض نموده، ازخداوند قادرمتعال برای آن عالم فرزانه علودرجات و برای بازماندگان سببی ونسبی صبرجمیل واجرجزیل مسئلت می نمایم.  

 


  • شنبه 1 آذر 1393-13:32

    انالله و انا اله راجعون
    خبر درگذشت عالم جلیل القدر ،مفسرقران کریم حضرت ایت ا...سیدحسن شجاعی کیاسری موجب تاثروتاسف گردید.
    بی شک زحمات بی دریغ وخستگی ناپذیراین عالم ارزشمند در دوران4دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ومسئولیت دردیوان عدالت اداری برهیچکس پوشیده نیست ویقینا مردم شریف وولایت مدار استان مازندران در روز تشیع جنازه با حضور بی نظیرشان نشان خواهند داد که همچنان علاقمند به مردان بزرگ وشجاع ومروجان دین نبی مکرم اسلام(ص)می باشند
    بنده بر خودفرض میدانم غم فراق این اندیشمندفرزانه رااولابه ساحت مقدس امام زمان(عج)وثانیا به رهبر معظم انقلاب و ثالثا به مردم شریف استان مازندران تسلیت عرض مینمایم.وازخداوند منان مسئلت دارم روح ان فقید را در جوار لطف وعنایتش قرین رحمت نمایدوبه بازماندگان ان مرحوم صبرواستقامت عطا نماید

    با سپاس
    مهدی قاسمی
    مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان مازندران

    • پیام تسلیت مهندس دامادیپاسخ به این دیدگاه
      شنبه 1 آذر 1393-12:44

      پیام تسلیت مهندس دامادی بمناسبت در گذشت آیت الله سید حسن شجاعی

      خبر درگذشت مرحوم آیت الله سید حسن شجاعی(طاب ثراه) موجب تالم و تاثر شدید گردیده است.آن فقید علاوه بر ملکات علمی و اخلاقی از شجاعت مثال زدنی در بیان حق برخوردار بوده که برکسی پوشیده نیست آنچنانکه حق گویی و حق طلبی ایشان زبانزده خاص و عام بوده است..برای اینجانب فرصت همنشینی با ایشان بواسطه قرابتی که با مرحوم پدر داشتند فرصتی گرانمایه بوده و بدیهی ست که اکنون چنین خسرانی امکان جبران نداشته باشد.
      آن سالهای طلایی شهروندان مرکز مازندران در مجلس شورای اسلامی که با جهد و تلاش ایشان و یار همیشگی اش زنده یاد حاج عزت الله دامادی رقم خورده که آثار و برکات تلاش آن دو عزیز سفر کرده هنوز هم ملموس است از اذهان عموم مردم پاک نخواهد شد.
      این جانب درگذشت آن فقید سعید را به مردم شریف ساری و خاندان بزرگوار ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از درگاه باری تعالی علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.
      محمد دامادی نماینده مردم شریف ساری و میاندرود

      • دكترسيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه
        شنبه 1 آذر 1393-10:45

        چقدر سرطان زياد شد روحاني و ورزشكار و خواننده و.....هيچكس در امان نيست .بايد به تغذيه امان بيشتر توجه كنيم و ورزش را در برنامه هفتگي قراربدهيم و ازوارد كردن استرس به خودمان وديگران خود داري كنيم و........ .خداوند همه رفتگان را رحمت كند.

        • سید محمود شجاعی لنگریپاسخ به این دیدگاه
          شنبه 1 آذر 1393-9:57

          با سلام خدا توفیق دهد همه ما بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم و از ماهم به خوبی یادکنند. خدا رحمتش کند

          • شنبه 1 آذر 1393-9:30

            روحش شاد

            • شنبه 1 آذر 1393-8:31

              آقا جلال بهتر از هر کسی میدونه که ... هیچ رابطه ی بین این دو نفر نبود ...

              • شنبه 1 آذر 1393-2:1

                خدایش بیامرزاد


              ©2013 APG.ir