تعداد بازدید: 3677

توصیه به دیگران 2

شنبه 1 آذر 1393-23:55

میرزاده: دانشگاه آزاد باید بتواند مازندران را آباد کند

گزارش+عکس از حضور میرزاده و ناطق نوری در دانشگاه آزاد ساری/ کاهش جمعیت دانشجویی و زیادی رقبایی که دولت قبلی تاسیس کرد باعث زیاده شدن بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد شد/بیش از 400 نفر از کارکنان دانشگاه آزاد باید از سیستم خارج شوند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، صبح شنبه با حضور حمید میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و ربیع فلاح جلودار استاندار ماندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد ساری برگزار شد.

کیومرث نیاز آذری-دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد ساری- با بیان اینکه دانشگاه آزاد طی سی سال مسیر درخشانی را رفته است، ابراز داشت: طی سال های اخیر دانشگاه دچار سکون و ورشکستگی شده بود که با آمدن دولت جدید این وضعیت رو به بهبود است.

وی تعداد واحد های زیان ده را در سال قبل 235 واحد عنوان کرد و افزود: امروز 50 واحد را از ورشکستگی نجات داده ایم.

نیازآذری تبدیل واحد ساری به دانشکده تخصصی زیر نظر واحد مرکزی را خواستار شد و تصریح کرد: این امر منشا اتفاقات خوبی خواهد شد که در مرکز رشد قابل مشاهده است.

وی تعداد دانشگاه های مازندران را 13 واحد، اعضای هیئت علمی ثبت شده را 1672 نفر، اعضای هیئت علمی در شرف ثبت را بیش از 200 نفر و دانشجویان ورودی مهرماه امسال را 68772 نفر عنوان کرد.

نیازآذری با بیان اینکه تعداد کارکنان استان 1797 نفر است، تصریح کرد: این تعداد به نسبت رقم بالایی است و باید بیش از 400 نفر از این کارکنان از سیستم خارج شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال 92 این دانشگاه 852 رشته تحصیلی داشته است، افزود: در سال 93 این میزان به 1061 رشته ارتقا یافته که عموما رشته های مقاطع ارشد و دکتری است.

نیازآذری ادامه داد: در سال 93 تعداد 73 رشته دکتری در دانشگاه دایر است.

وی با اشاره به کسری بودجه بیش از 6 میلیارد تومانی در سال 92، از درآمد 16 میلیارد تومانی حاصل از شهریه در سال 93 خبر داد.

در پایان نیازآذری متکی بودن دانشگاه آزاد به شهریه را امری منفی خواند و پیشنهاد ارتقای درآمد دانشگاه از محل غیر شهریه به 12 درصد را مطرح کرد.

*هدف ما دامن زدن به فرهنگ توسعه شرکت های دانش بنیان است

سپس حمید میرزاده-ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی- با بیان اینکه دانشگاه اجازه دارد تا سقف 35 درصد در طرح واحدهای دانش بنیان مشارکت کند، استدلال کرد: این مشارکت سبب ایجاد انگیزه در صاحبان طرح و طراحی دستگاه های بیشتر می شود.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه آزاد با واحدهای دانش بنیان مشارکت اقتصادی دارد نه مشارکت استخدامی.

میرزاده سپس پیشنهاد ارتقای بودجه پژوهشی دانشگاه را از 5/2 به 8 درصد مطرح کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نوپا بودن واحدهای دانش بنیان افزود: باید اجازه دهیم که این ها تبدیل به فرهنگ شوند زیرا هدف ما دامن زدن به فرهنگ توسعه شرکت های دانش بنیان است و برای رسیدن به این هدف باید از سیستم بانکی و نیروهایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان باید بتواند از نظر اقتصادی استان را آباد کند، پیشنهاد کرد: اگر استاندار مازندران زمین مناسبی در اختیار ما قرار دهد ما آمادگی احداث پارک فناوری را در استان داریم که پیامد آن آوردن چندین مرکز رشد به این منطقه و در نتیجه ایجاد اشتغال برای حداقل 10 درصد از فارغ التحصیلان خلاق دانشگاه آزاد است.

رئیس عالی دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنانش به بالا بودن سطح آب در مازندران اشاره کرد و گفت: مسئله پسماند حساس و بنیادی و امحای صحیح و اصولی آن از ضروریات این استان است.

  در ادامه میرزاده وفلاح جلودار تفاهمنامه همکاری جهت اجرای طرح پسماند را امضا کردند که مجری آن شهرداری آمل و استاندار نیز به عنوان ناظر پروژه معرفی شد.

میرزاده پیشنهاد نیازآذری را مبنی بر اضافه شدن چند معاونت به دانشگاه نپذیرفت و استدلال کرد: این کار تبعات مالی و هزینه کارکنان بیشتری را در بر دارد.

وی در ادامه، چهار معاونت مالی و اداری، پژوهش و فناوری، دانشجویی و تحصیلات تکمیلی و سه اداره کل ورزشی، فرهنگ و برنامه ریزی را برای دانشگاه آزاد مازندران تصویب کرد.

میرزاده همچنین برای فعالیت بهتر روابط عمومی، این دفتر را طی مصوبه ای از دفتر ریاست دانشگاه جدا کرد.

دیگر طرح های تصویب شده دانش بنیان با مشارکت 35 درصدی دانشگاه آزاد به این شرح است: سامانه کنترل تردد، پکیج شوفاژ دیواری و زمینی، سامانه بایگانی الکترونیکی و تبدیل هوشمند و خودکار اسناد سنتی به دیجیتال، تولید لامپ ال ای دی فوق العاده کم مصرف، تولید گیاهان دارویی، پرورش ماهی در قفس و زراعت چوب.

در پایان نشست مرکز رشد فناوری واحد ساری با حضور دکتر میرزاده افتتاح شد.

* دانشگاه های سطح پایین منطقه با پول ایرانی ها آباد می شود

بعد از ظهر شنبه نسشت خبری حمید میرزاده-ریاست عالی دانشگاه آزاد- در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.

میرزاده با بیان اینکه مازندران سرزمینی فرهنگی، دانش پرور و دارای فرهیختگان زیادی است، گفت: دانشگاه آزاد ساری یک واحد نمونه با استانداردهای بالای آموزش عالی است و افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در این زمینه ساز توسعه کیفی در دانشگاه آزاد مازندران می شود.

وی ادامه داد: افزایش رشته محل های تحصیلات تکمیلی دغدغه دانشجویان را برای ادامه تحصیل در استان و شهر خود و کاهش هزینه هایشان از بین برده است.

میرزاده در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل های خوب دانشگاه آزاد مازندران اشاره کرد و افزود: نسل جدید دانشگاه های پیشرفته، دانشگاه های کارآفرین هستند و واحد ساری می تواند باعث رونق اقتصادی مازندران شود.

وی همچنین گفت: به زودی می توانیم قسمت زیادی از تولید ناخالص ملی را مربوط به شرکت های دانش محور بدانیم.

رئیس عالی دانشگاه آزاد به لازمه برقراری آرامش سکوت و نشاط خلاقانه در دانشگاه تاکید و تصریح کرد: جنبش علم و فناوری باید در محیطی علمی و با احترام به ارزش ها و حفظ اصول انقلاب رشد کند.

میرزاده از خالی بودن 50 درصد صندلی های مقطع کاردانی و کارشناسی خبر داد و افزود: 1300 میلیارد کسری بودجه کل دانشگاه های کشور است و البته این میزان به دانشگاه آزاد خدشه ای وارد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: با گرایش خانواده ها به تحصیل فرزندان شان در خارج از کشور ضربه بزرگی به دانشگاه ها وارد شده است و در واقع دانشگاه های سطح پایین منطقه با پول ایرانی ها آباد می شود.

میرزاده یکی از راه های شتاب رشد علمی کشور را تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی و اقتصاد دانش بنیان دو ضرورتی است که باید پیگیری شود.

میرزاده سپس به پرسش چند خبرنگار پاسخ داد.

وی نظرش را راجع به وزیر پیشنهادی علوم این گونه بیان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس به دکتر فرهادی رای مثبت دهند و اگر آن 199 نفر نماینده مجلسی که از من به علت توسعه تحصیلات تکمیلی قدردانی کردند، به دکتر فرهادی رای بدهند سپاس گزار آن ها خواهم بود.

پاسخ میرزاده به خبرنگاری که علت زیان ده بودن واحدها را جویا شد، این بود: کاهش جمعیت دانشجویی، زیادی رقبایی که دولت قبلی تاسیس کرد و البته عامل مدیریتی هم موثر بود؛ زمانی که با تورم 40 درصد شهریه دانشگاه فقط 3درصد افزایش یافت که با یک شیب ملایم در حال رفع این مشکل هستیم و البته تا مهر 94 افزایش شهریه نخواهیم داشت.

 


  • يکشنبه 2 آذر 1393-23:12

    چرا ناطق صحبت خاصی نکرد؟ واسه تفریح اومد؟

    • يکشنبه 2 آذر 1393-10:0

      دکتر بیمارستان دانشگاه ازاد ساری چی شد؟

      • چهارشنبه 5 آذر 1393-14:48

        سال 1363دیپلم بودم درس را در منزل استیجاری شهر شیرگاه می خواندیم چون منطقه ما دبیرستان نداشت اجاره خانه ما هم ماهی صد تومن بود پایان سال در هنرستان شهید بهشتی زیراب امتحان نهایی ما بود در دیوار یکی از سالنها نوشته بود :
        ابر و باد و مه خورشید و فلک همه در کارند
        دختران درس نخوانید که پسرا بیکارند
        البته زمان گذشت و الان سن و سال ما مشحص است رفت بالا
        آن زمان موبایل و اینترنت و وسایل امروزی نبود اوج انقلاب بود و ما هم با چفیه در سر کلاس و امتحان حاضر می شدیم ریش پر فسوری مو ژل زده و خط و خالی نداشتیم بما می گفتند باید موی سرتان کوتاه باشد چون اگر دانش آموز موی سرش بلند باشد باید روزانه ساعاتی را برای آرایش و نظم بخشیدن به مو اختصاص دهد و ازدرس می افتد
        الان وقتی به اون زمان فکر می کنم می توانم بگویم :
        ابر و باد و مه خورشید و فلک درراهند
        دخترا درس بخوانید که پسر ها معتادند ******************************دانشگاه آزاد نه تنها در مسیر تعادل جامعه گامی برنداشت بلکه مروج بد اخلاقیهای جامعه شد یک مسول نمی پرسد چرا دانشکاه آزاد با چه انگیزه ای ساختمان های آموزشی خودرا خارج از شهر می سازد تمام بد اخلاقیها و سو استفاده های اخلاقی در حاشیه ها رخ می دهدمثلا دانشگاه آزاد قایم شهر در جاده خبیبی ( نظامی قایم شهر )


      ©2013 APG.ir