تعداد بازدید: 3351

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 5 آذر 1393-22:45

جمعی از فعالان محیط زیست بابل:

تغییر کاربری پارک نوشیروانی را متوقف کنید

تجمع کننده ها به عنوان اعتراض نسبت به ساخت و سازهای غير قانوني و غير متعارف در پارك نوشيرواني بابل كه به فضاي سبز و محيط زيست آسيب مي رساند، در اين پارك جمع شدند


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: چهارشنبه شب حدود ساعت 19:30، تعدادی از طرفداران محيط زيست بابل در پارک نوشیروانی این شهر اجتماع کردند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد مسئولان شهری در تخریب محیط زیست، نشان دهند.

این افراد که اغلب از تحصیلکرده ها و چهره های شناخته شده فرهنگی و علمی بابل بودند، از تخريب محيط زيست توسط برخي از افراد و سازمان هاي مسئول و غير مسئول ابراز نگرانی کردند و به عنوان اعتراض به ساخت و سازهای غير قانوني و غير متعارف در پارك نوشيرواني بابل كه به فضاي سبز و محيط زيست آسيب مي رساند، در اين پارك جمع شدند.

اجتماع کننده ها همراه خود پلاکاردهایی داشتند که روی آن ها نوشته شده بود: «اقدام غیرقانونی تغییر کاربری پارک نوشیروانی را به اعیانی متوقف کنید» و «چرا مسئولان شورای شهر بابل به خواسته های قانونی شهروندان توجه نمی کنند؟»

قابل ذكر است جلسه اي در تاريخ 16 تیرماه امسال در فرمانداري بابل تشكيل که در صورتجلسه آن قید شده بود: "با توجه به تغير كاربري پارك به اعياني مستلزم اخذ مجوز قانوني از كميسيون ماده 5 است. مقرر گرديد تا انجام كامل مراحل قانوني اخذ مجوز از كميسيون ماده 5 تمامي عمليات و احداث خانه تئاتر متوقف گردد."

با توجه به بند فوق در صورتجلسه كه خيلي صريح و روشن است، مع الوصف شهرداري بابل بدون اخذ مجوز از كميسيون ماده 5 اقدام به تغير كاربري کرده كه مورد اعتراض مردم قرار گرفت و در اين مورد توماري با امضاهاي فراوان تهيه و به مسئولان استان و شهر بابل ارسال شد.








  • یه مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 10 آذر 1393-8:49

    شورا و شهردار این شهر تلاش برای بهبود شهر داشته باشند. پشیمون شدیم از انتخاب شماها.
    آقایون نماینده های مجلس کجا هستید. بابل دو تا نماینده داره که تا حالا به این مساله ورود پیدا نکردند. رای نمیخواهند .....؟؟؟
    ...د
    بلای باغ ملی بابل را جای دیگر تکرار نکنید ...

    • دوشنبه 10 آذر 1393-8:38

      من تمام ديدگاهها را تا اين زمان ديدم همه مخالفند . مشخص نيست برچه اساسي شهرداري و شوراي شهر دست به كارهاي خلاف خواسته مردم ميزنند وهيچكس هم به ان ها نمي گويد كارهاي خلاف انجام ندهيد.شوراي شهر بابل براي بازار گرمي برنامه بهار نارنج اجرا مي كند و ميگويد دلمان براي بهار نارنج ميسوزد اگر دلتان براي بابل ميسوزداين پارك را خراب نكنيد.شما دلتان براي خودتان ميسوزد

      • يکشنبه 9 آذر 1393-23:21

        باتوجه به مساحت پارک نوشیر وانی وکار بری ان به منظور پارک وفضای سبز شهر وندان بابلی به نسبت جمعیت این شهر ما با کمبود فضای سبز وپارک شهری مواجه هستیم شهرداری به لحاظ قانونی حق تملک ان را به هر عنوانی تحت هر گونه ساخت وساز را نمی تواند داشته باشد .امید داریم که مسولین به حداقل نیاز های شهروندان توجه کنند......منافی وحسینی

        • يکشنبه 9 آذر 1393-18:22

          واقعا نمی دانیم در این شهر در چنین مواقعی به چه شخصی مراجعه کنیم تا حرف دل را بشنود وبه ان اندک توجهی بکند .
          نه شهردارش این شهر ومردمش را می شناسد ونه اعضای شورای شهرش که هرکدام از گوشه ای وارد این شهر شدند و به خیال خام خودشان ؛ دارند کار سازندگی می کنند .
          سالن تئاتر در اداره ارشاد کمترین برنامه تئاتری دارد و وقتی هم که برنامه می گذارند انقدر خلوت است که قابل گفتن نیست حالا اقایان بفکر تئاتر در بابل افتادند و می خواهند سالن تئاتر بزنند.
          مردم فقط از نیمه خرداد تا اخر شهریور به پارک نوشیروانی می ایند وبعد از ان بخاطر بازشد مدارس و فصل سرما پارک خلوت است ایا به خاطر این سه ماه و نیم میخواهند سالن تئاتر بزنند .
          اگر خیلی دلواپس تئاتر هستند همان تئاتر اداره ارشاد را فعال کنند که مردم در تمام طول سال می توانند به انجا بروند .

          • يکشنبه 9 آذر 1393-10:47

            صاحب شهری بی در و پیکر هستیم که هیچ چیزی سر جایش نیست!!
            فضای سبز را تخریب می کنند تا مثلا کاری فرهنگی کنند!! شما اگر از فرهنگ سر در می آوردید نیازی به این همه اعتراض از طرف مردم نبود.
            اگر دغدغه فرهنگ و هنر دارید، یافتن زمینی برای ساخت سالن نمایش روباز کار سختی نیست، هرچند که شما می خواهید همه چیز را رایگان در اختیار داشته باشید و بدین خاطر حاضر به تخریب یک بخش به نفع بخش دیگر هستید!!
            اندکی حرکت عاقلانه از طرف شما که نباید برای ما غیرممکن به نظر آید!
            تقصیر شما شاید نباشد، ناتوانی شما در فهم مسایل باعث می شود که دست به تخریب بزنید.
            همانطور که جناب دکتر شهابی فرمودند، باغ ملی 20 سال پیش توسط شهرداری غصب شد و از فضای تفریحی استاندارد بیرون آمد.
            فکر می کنند با سرمایه هایی که متعلق به شهروندان است می توانند هرگونه برخوردی داشته باشند!!

            • دکتر سیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 1 0
              شنبه 8 آذر 1393-16:42

              شهر بابل که متجاوز از 250 هزار نفر جمعیت دارد فقط یک پارک دارد( باغ ملی سابق که با ساختمان شهرداری از دایره تفرجگاه عمومی خارج شد و پارک شهید شکری پور هم که مورد اقبال عمومی نیست و تا حدودی متروکه شده است .)و عملا هراز گاهی در گوشه ای از این پارک منحصر بفرد بابل به بهانه ای ساختمانی ساخته می شود .
              در گوشه ای از پارک ؛ مسجد ی ساختند که در جای خود حرف وحدیثی زیادی دارد ( بگذریم از این که در های مسجد داخل پارک همیشه بسته است و نماز گزاران باید بر روی چمن ها اقامه نماز بکنند )و چندی قبل تصمیم گرفتند در گوشه ای دیگر ساختمان فرهنگی - تجاری و...؟! بسازند که با مخالفت شدید مردم و طرفداران فضای سبز و محیط زیست روبرو شدند و بر اساس صورتجلسه ای که در فرمانداری تنظیم شد موکول به کسب مجوز از کمیسیون مربوطه شد و به این خاطر به ظاهر عقب نشینی کردند .
              بعد از مدتی توقف پروژه مزبور ؛ اکنون بنام تئاتر روباز !! شروع کردند به ساخت وساز .
              مجددا مردم و طرفداران فضای سبز و محیط زیست بابل با ناراحتی عمیق از این ترفند جدید مسئولین بنام تئاتر روباز ؟! دست بکار شدند و در هفته گذشته در جلسه ای که در شورای شهر تشکیل شد که هیچکدام از مسئولینی حضور پیدا نکردند شرکت نمودند تا مراتب اعتراض خودشان را اعلام کنند و به دنبال آن در چهارشنبه شب هفته قبل ؛ در محوطه پارک اجتماع نمودند تا اعتراض نمایند و شاید گوش شنوائی در این شهر پیدا شود و زبان مردم فهیم و دلسوز بابل را بشنود .

              • مهدی زمانیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                شنبه 8 آذر 1393-12:15

                آقای شهرداری
                ... این یکی دوفضای محدودبوستان ها ی شهرراباساختمان وسیمان وآهن وکورکردن فضای سبز به بهانه های گوناگون خراب نکنید لطفاإ إ إ

                • شنبه 8 آذر 1393-12:4

                  متاسفانه وضع شهرداري و شوراي شهربابل خراب است و آنقدر خراب است يكي از اعضايشان تحصن مي كند .من نمي گويم اين كه تحصن كرده بهتر از بقيه است .مجموعه شوراي شهر بابل در حد واندازه شهري مثل يابل نيستد ...

                  • شنبه 8 آذر 1393-11:53

                    از مسئولین ذیربط انتظار میرود به دغدغه فعالان محیط زیست شهرستان بابل توجه نموده وبرای جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر قانونی ذر پارک زنده یاد نوشیروانی درستور لازم صادر نمایند


                    ©2013 APG.ir