تعداد بازدید: 4232

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 10 آذر 1393-1:13

دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش ملی شب نیما با امام جمعه نوشهر

پنجمین همایش شب نیما، دی ماه در نوشهر برگزار می شود

پنجمین همایش ملی شب نشان نیما در روز جمعه مورخ 12 دی 1393 در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران- نوشهر برگزار می شود.


 

مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: اعضای ستاد برگزاری همایش ملی شب نیما با امام جمعه نوشهر دیدار کردند.

این دیدار به مناسبت برگزاری پنجمین همایش ملی شب نشان نیما با هدف زنده نگه داشتن یاد و راه این هنرمند و شاعر پرآوازه ایران زمین، در دفتر حجت الاسلام والمسلمین مشایخ برگزار شد.

در این نشست بابک شمس سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر، میثم زندی مدیر بنیاد فرهنگی هنری نیما یوشیج، مریم زندی و الهام نوری از اعضای هیئت مدیره بنیاد نیما یوشیج حضور داشتند و پیرامون روند برگزاری این همایش در سالیان گذشته و چگونگی اجرای آن در سال جاری به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

امام جمعه نوشهر به لزوم پاسداشت مفاخر فرهنگ و هنر مازندران و کشور تاکید کرد و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی را برای حفظ و تقویت بنیان های فرهنگی ضروری دانست.

میثم زندی هم در این نشست به اهمیت و تاثیر نیما یوشیج بر تاریخ ادبیات، فرهنگ و هنر ایران اشاره کرد و اشاعه اندیشه نیما و معرفی این هنرمند نابغه را از پارامترهای اساسی حفظ و قوام فرهنگ و هنر مازندرانی و ایرانی دانست.

گفتنی است پنجمین همایش ملی شب نشان نیما با یادبود هنرمند و شاعر پرآوازه ایران زمین، نیما یوشیج، به همراه تجلیل از مفاخر ملی و قدردانی از فعالان هنری استان و سخنرانی علمی و هنری با موضوع «الفاظ و معنا در شعر نیما» در روز جمعه مورخ 12 دی 1393، ساعت 18 عصر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران- نوشهر برگزار می شود.





 


  • چهارشنبه 12 آذر 1393-9:12

    امیداست این بزرگداشت با هدف ِ بررسی نقش نیما در ادبیات نوینِ ایران و نامگذاری یک روز به عنوان نیما در تقویم رسمی کشور ، پایه گذار جشنواره ای ملی و سراسری شود .


    ©2013 APG.ir