تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 23 تير 1384-0:0

در فكر تو بودم

معرفي تازه ترين اثر مسعود جاهد،هنرمند قائم شهري.


پايه و اساس موسيقى ايران بر تك خوانى و تك نوازى است. اما در اين سال ها گروه هاى موسيقى براساس نياز مخاطب و ميل به تغيير روش هاى اجراى خود را عوض كرده اند و از تك خوانى و تك نوازى به گروه خوانى و گروه نوازى رو آورده اند. در اين زمينه كارهاى بسيارى منتشر شده كه يكى از آنها «در فكر تو بودم» است.

اين آلبوم شامل آهنگ ها و شعرهاى «على اكبر شيدا» و با تنظيم مسعود جاهد-هنرمند قائم شهري- است كه «آواى نوين اصفهان» آن را منتشر كرده(همسر مسعود نوه شيداي بزرگ است که دراين اثر و برخي کارهاي ديگر همراه اوست.) تصنيف هاى شيدا هنوز كه هنوز است ماندگارند و توسط گروه هاى مختلف تنظيم و باز اجرا مى شوند. آغاز دوران تصنيف سازى و ترانه سازى، هم زمان با دوره فعاليت شيدا و آثار او است. قبل از او موسيقى ريتميك با كلام آنچنان كه بايد مرسوم نبوده اما شيدا در آثار خود با استفاده از تصنيف فضاى ديگرى را در موسيقى ايجاد مى كند.
«در فكر تو بودم» در قالب هشت تصنيف است كه در آن هشت اثر مشهور «شيدا» به صورت هم خوانى به اجرا درآمده اند. «كيه كيه در مى زنه»، «اگر مستم»، «در فكر تو بودم»، «نوك مژگان»، «رخ زيبا»، «شب مهتاب»، «مه من» و «بت چين» اين تصانيف را تشكيل مى دهند كه گروهى متشكل از بابك شهركى (ويولن و كمانچه)، كريم قربانى (ويولنسل) شهريار فريوسفى (تار)، بهنام ابطحى (درام)، سامان احتشامى (پيانو)، محمود فرهمند (تنبك)، پدرام درخشانى (سنتور و شش تار) و مسعود جاهد (نى) آنها را اجرا كرده اند.



    ©2013 APG.ir