تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 26 تير 1384-0:0

غرق شده ها هر روز بيشتر از ديروز ؛ 105 نفر!

رييس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان مازندران از غرق شدن ‪ ۱۰۵‬نفر درسواحل درياي خزر دراستان مازندران در سال جاري خبر داد.


 

"بهزاد پورمحمد" گفت: از مجموع مغروقان ‪۵۵‬ نفر درسه ماهه اول سال جاري جان خود را ازدست داده‌اند كه تعداد ‪ ۴۹‬نفر از آنها در ماه خرداد غرق شده‌اند.

وي با اشاره به اين كه ‪ ۵۰‬نفر نيز در ماه جاري غرق شده‌اند افزود: تمام كساني كه دراين مدت جان خود را ازدست داده‌اند در خارج از طرح‌هاي بهينه سازي استفاده از دريا غرق شده‌اند.

وي توفاني بودن دريا، شنا درخارج از طرح، شنا در شب، آشنانبودن با فن شنا و شنا در مقابل سواحل ويلاهاي خصوصي را از علل اصلي حادثه غرق شدن افراد اعلام كرد.

وي از مسافران و گردشگران خواست براي سلامتي خود و خانواده‌هايشان درزمان توفاني وارد دريا نشوند، با توجه به مناسب نبودن وضعيت ساحل در خارج از طرح‌هاي دريا شنا نكنند، درهنگام شب وارد دريا نشوند و از شنا درمقابل ويلاهاي خصوصي پرهيز كنند.

وي اضافه كرد: براي فرهنگ‌سازي و آگاهي بخشي به مسافران با همكاري جمعيت هلال احمر استان پارچه نوشته و تراكت‌هاي آموزشي حاوي پيام‌ها و هشدارها درسواحل و مبادي ورودي استان نصب مي‌شود.

پارسال ‪ ۲۵۶‬نفر در سواحل درياي خزر در مازندران غرق شدند.

درسال جاري ‪ ۴۳‬طرح دريا در طول ‪ ۳۳۸‬كيلومتر ساحل استان فعال شده است.

از مجموع سواحل مازندران ‪ ۷۳‬درصد آن معادل ‪ ۲۴۸‬كيلومتر دراختيار شركت هاي دولتي، سازمان‌ها و نهادها قراردارد و از ‪ ۹۰‬كيلومتر باقي مانده فقط ‪ ۱۵‬كيلومتر ساحل آزاد است و مابقي توسط مالكيت خصوصي و دولتي و نظامي حصاركشي شده است.(irna)



    ©2013 APG.ir