تعداد بازدید: 8355

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 19 آذر 1393-22:53

الگویی برای کارآفرینان/افتتاح نیروگاه 25 مگاواتی در سوادکوه

گرفتن مجوز 2 سال طول کشید، ساخت نیروگاه 8 ماه!

استاندار مازندران: متاسفیم که 2 سال طول کشید تا سرمایه‌گذار نیروگاه بتواند مجوز لازم را دریافت کند، اما فقط در مدت هشت ماه این مرکز را راه‌اندازی کرده است/توجیه سرمایه‌گذاران را شخصا بر عهده می‌گیرم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: نیروگاه 25مگاواتی برق در شهرک صنعتی بشل به بهره‌برداری رسید.

جمشید حسن‌پور -مدیرعامل شرکت باران نیرو بشل- در حاشیه مراسم افتتاحیه این نیروگاه اظهارداشت: 2 سال طول کشید تا مجوزهای مورد نیاز این نیروگاه را دریافت کنم، ولی در مدت هشت ماه نیروگاه راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی این نیروگاه، افزود: 13 میلیون دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دریافت کردیم.

حسن‌پور با بیان اینکه این نیروگاه دارای ویژگی تولید همزمان برق و گرما است و با سیستم CCHP و راندمان 46.4 درصد است، تصریح‌کرد: عملیات نصب این نیروگاه با مشاوران خارجی شرکت هیوندای کره و کارشناسان داخلی انجام شد.

وی ادامه‌داد: در مازندران به دلیل نبودن جاده مناسب، نمی‌توان محموله بالای 70تن را حمل کرد و برای حمل تجهیزات این نیروگاه ، مجبور شدیم از جاده‌های خاکی و فرعی استان سمنان، استفاده کرده، محموله را به مازندران وارد کنیم.

حسن‌پور یادآورشد: همچنین برای جابه‌جایی تجهیزات سنگین نیروگاه هم جرثقیل مناسب در استان نبود.

*کاهش بارگذاری پست نیروگاه نکا به میزان سه درصد

حسین افضلی -مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران و گلستان- در مراسم افتتاحیه این نیروگاه اظهارداشت: این نیروگاه 25مگاواتی توسط بخش خصوصی با این قابلیت احداث شده که برق شهرک صنعتی بشل و همچنین بخشی از برق مورد نیاز شهرستان سوادکوه شمالی را تامین کند.

وی با بیان اینکه احداث این نیروگاه، حذف افت ولتاژ و پایداری ولتاژ برق را در پی دارد، افزود: این نیروگاه راندمان بسیار بالایی دارد.

افضلی درباره مشخصات فنی و اجرایی پروژه گفت: این نیروگاه دارای سه دستگاه موتور ژنراتور گازسوز 8.38 مگاواتی، یک دستگاه ترانسفورماتور 34 مگاولت آمپر، سه دستگاه فیدر خروجی 20 کیلو ولت و راندمان الکتریکی 46 درصد با تجهیزات CHP با قابلیت تامین آب گرم و افزایش راندمان به 70 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران و گلستان ادامه داد: ایجاد اشتغال مستقیم برای 15 نفر، تقویت پدافند غیرعامل، کمک به کمبود تولید شبکه سراسری و جلوگیری از اعمال خاموشی به میزان 25 مگاوات، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع به میزان 1.9 مگاوات در پیک سال جاری، کاهش بارگذاری پست نیروگاه نکا به میزان سه درصد، افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه و جبران ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ برق مشترکان منطقه از اهداف و اثرات اجرایی پروژه است.

افضلی درباره احداث پست 63.20 کیلوولت سرخرود محمودآباد، اظهارداشت: این پروژه دارای 2 دستگاه ترانسفورماتور 40 مگاولت آمپر، 2 دستگاه فیدر ترانسفورماتور 63 کیلوولت، 2 دستگاه فیدر خط 63 کیلوولت، 14 دستگاه فیدر 20 کیلوولت، 2 دستگاه فیدر ورودی 20 کیلوولت، 10 دستگاه فیدر خروجی 20 کیلوولت و 2 دستگاه فیدر خازن است.

افضلی با اشاره به هزینه 106 میلیارد ریالی این پروژه افزود: تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های فوق توزیع مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع، بهبود ولتاژ برق مشترکان منطقه و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه از اهداف و اثرات اجرایی این پروژه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران و گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت برق مازندران دشوارترین تابستان را در سال 93 پشت سر گذاشت، یادآورشد: تابستان امسال 3384 مگاوات مصرف برق داشتیم در حالی که تولید برق 3290 مگاوات بود و مجبور شدیم مابقی نیاز را از شبکه سراسری دریافت کنیم.

افضلی با اشاره به اینکه این وضعیت نباید تداوم یابد، گفت: مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق است.

*الگویی برای سایر کارآفرینان

در بخش پایانی این مراسم ربیع فلاح -استاندار مازندران- اظهارداشت: کارآفرین این نیروگاه، انسان شایسته و واجد احترام است که در مدت هشت ماه برای استان این افتخار را آفرید و می‌تواند الگوی خوبی برای مسئولان و مدیران مازندران باشد.

وی یادآورشد: کارآفرین علاقه‌مند اگر حمایت شود می‌تواند کمک‌کار استان باشد.

فلاح با اشاره به اینکه متاسفیم که 2 سال طول کشید تا سرمایه‌گذار این نیروگاه بتواند مجوز لازم را دریافت کند، اما فقط در مدت هشت ماه این مرکز را راه‌اندازی و مشغول به کار کرده است، گفت: باعث شرمندگی است که ببینیم با کارآفرینان این گونه برخورد می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه توجه و سیاست‌های دولت و تمام مسئولان در سطح استان برای حضور سرمایه‌گذار است، تصریح‌کرد: هرگونه همکاری را برای حفظ امنیت سرمایه‌گذار انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار باید با روحیه شاداب و بدون دغدغه وارد استان شود، اظهارداشت: مازندران از نقاط بسیار مهمی است که در صورت مهیا شدن فضا، سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند ورود پیدا کنند و بستر برای حضور بخش خصوصی در استان باید فراهم شود.

فلاح خاطرنشان‌کرد: در اغلب برنامه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری حضور یافته و توجیه سرمایه‌گذار را شخصا بر عهده می‌گیرم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تشکیلات بخش دولتی تا حد امکان باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت سیاست‌های نظارتی را اعمال کند، یادآورشد: بخش خصوصی در تولید آب مورد نیاز کشور هم می‌تواند ورود پیدا کند.

وی با اشاره به معضل مازندران در زمینه پسماند، افزود: در آینده بسته ما در این زمینه به بخش خصوصی اعلام می‌شود. بخش خصوصی باید سکاندار بخش اقتصادی استان به تمام معنا باشد.

شایان ذکر است که قرار بود در این مراسم وزیر نیرو نیز که در مازندران به سر می برد، سخنرانی کند، اما عذرخواهی کرد و به مراسم نیامد.

 


  • جمعه 21 آذر 1393-16:18

    ما جمعی از ایثارگران سوادکوه از جناب مهندس حسن پور که خود از نخبگان و ایثارگران جنگ تحمیلی میباشد کمال تقدیر و تشکر را داریم که به دور از هرگونه هیاهو و فضا سازی سیاسی از شروع پروژه فوق تا اتمام آن در کمال متانت و صبر با سرمایه گذاری در شهرستان سوادکوه و شرکت صنعتی بشل باعث رشد و شکوفاهی منطقه گردیده است و

    • پنجشنبه 20 آذر 1393-11:58

      از توجه ویژه بخش خصوصی خصوصا حناب آقای مهندس حسن پور این کار آفرین نمونه در جهت ایجاد اشتغال در استان مازندران کمال تقدیر و تشکر را داریم .

      • منتقد اين كار از شيرگاهپاسخ به این دیدگاه 5 3
        پنجشنبه 20 آذر 1393-8:22

        اگر يه موقع گاز منطقه قطع بشه مردم منطقه هم گاز ندارند هم برق، تو رو خدا از همين الان به فكر اين مسائل باشيد مثل سال 86 نشه. بعد اينكه گاز شمال كشور همينجوري افت فشار داشته بعد نيروگاه تاسيس كرديد مردم اسير بشن؟

        • رضا از جمنانپاسخ به این دیدگاه 3 0
          پنجشنبه 20 آذر 1393-0:17

          ماشالله به منصوریان...فرماندار کار درستیه در حال حاضر فقط فرماندار شهرستان ....خواب هست و به سمت مسیری رفته که خبرنگاران رو از پوشش اخبارش منع کنه.


          ©2013 APG.ir