تعداد بازدید: 5718

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 24 آذر 1393-10:27

دانشمند دزدی قمی ها/شیخ طبرسی ساروی است


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، حسین اسلامی: بزرگترین ریاضی دان ابوسهل بیژن کوهی ساروی، بزرگترین مهندس حاسب تبری ساروی، بزرگترین مفسر قرآن طبرسی ساروی صاحب مجمع البیان، بزرگترین ادیب و فقیه و مورخ ابن شهر شوب ساروی ، طبرسی ساروی صاحب احتجاج، صاحب مرزبان نامه آنهم ساروی، و صدها دانشمند در هر زمینه و در تمام مقاطع تاریخی از ساری داریم.

نمی دانم چه بیماری کهنه ای بعضی از قلم به دستان دارند که سرقت ادبی، سرقت شعر، سرقت کتاب، کتاب سازی و بدتر از همه سرقت دانشمند دارند! این عربها تمام ابوعلی سیناها و رازی ها و تبری ها و ... همه و همه را نوشتند عرب بودند. و ما ساروی ها مثل اینکه نشنیدیم و یا نخواندیم و یا ندیدیم که روز روشن با بی معرفتی، بزرگترین دانشمند ساروی را از دهات قم نوشتند.

مقاله ای را استاد محترم و جوان جویباری جناب دکتر مصطفی معلمی نوشتند، خوب جستجو کردند، و علمی پاسخ به این شبهه افکنی و دست انداز عمدی  بعضی از مورخان دادند.

به اهل قلم و پژوهش و دانشجویان پیشنهاد می شود که ایم مقاله را ملاحظه فرمایند تا این عزیزان هم از مظلومیت ساری بدانند. البته مظلومیت ساری جدای از مظلومیت مازندران نیست، ولی شک نکنید پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مازندران است.

آمل یک تنه یک ایرانشهر فرهنگی است. بابل، نور، کجور، چالوس، تنکابن و طالقان و فیروزکوه، دماوند، الموت، رودبار قصران، لواسانات و سر تاسر مازندران شرقی، در تمام طول تاریخ در عرصه ی دانش و هنر وادب حضوری ملّی و فراملّی داشتند و دارند.

مازندران را همه باید باور کنند.
 
*لینک فایل پی دی اف مقاله دکتر مصطفی معلمی

کلیک کنید: پژوهشی درباره نسبت صحیح طبرسی

http://mazandnume.com/pdf/Mazandnume-41.pdf.pdf

 


  • جمعه 31 ارديبهشت 1400-8:33

    حالا مثلاً چه فرقی داره ؟؟!!واقعا !
    انگار یادتون رفته ما همه ایرانی هستیم
    بهتره نیرو را برای آینده خرج کنید .نه اینکه گذشته را بجورید و دنبال مفاخر بگردید مفاخر بسیار هستند و همگی ایرانی و....




    میفهمید ایرانی ؟!!!!!!


    • چهارشنبه 27 اسفند 1399-23:19

      ... بهارنارنج مال بابل میگید ساری بیژن کوهی آملیه میگین ساری آرش از دماوند تیر انداخت میگید ساری..

      • علی محمودیپاسخ به این دیدگاه 0 1
        جمعه 27 فروردين 1395-8:6

        سلام' ادب حکم میکند بگوییم دانشمندان مازندرانی را قمی برشمردند در حالیکه با فلان دلیل محکم ایشان مازندرانی اند نه قمی؟؟!! از کاربرد کلمه دزد پرهیز کنیم!! میدانم خیل کثیری از دانشمندان مازندرانی تابستانها در روستاهای قم روزگار می‌گذرانند! روستای فردو و اطراف محل تابستان گذرانی مراجع مازندرانی و ایرانی است!

        • چهارشنبه 3 دی 1393-12:13

          دلیل این دزدی به نظر من بسیار روشن است. مقبره شیخ طبرسی از قدیم الایام در قائم شهر (شاهی) بود، وقتی بهاییان در این مقبره با دولت قاجار جنگیدند، این مقبره و اطرافش بدل شد به مکانی مقدس برای بهاییان و بابیان، به قدر کعبه برای اسلام. این شد که علمای شیعه با کفتن این که قبر طبرسی در مشهد و ... است، قصد داشتند اهمیت این مکان را برای مردم زمانه کم رنگ کنند

          • سه شنبه 2 دی 1393-4:43

            اسلامی دلسوخته و در رنج و تعب است. ناز شاعر حساس کشیدن هنر نمی باشد بلکه مورخ شجاع را تشویق کردن و به یافته ها یا داشته هایش نتختن و بی انصافی نکردن بزرگترین هنر است. اینهمه بسیج می شوند تا حقایق را کتمان کرده و گوینده سخن حق را زیر بمباران و ترور شخصیت قرار دهند تا دم فرو ببندد و از پتانسل ها و داشته های خودی چیزی نگوید. اف بر آنهایی که چنین سبعانه به دلسوخته تنها می تازند.
            چرا وقتی سید جمال الدین اسدآبادی را افغانی و یا ترکیه ای و یا مصری خطاب می کنند دل ایرانی به درد می آید که مورخ دلسوخته دیگری یک کتاب دلیل و مدرک می آورد ایشان ایرانی بوده و ملت های دیگر نباید نداری فرهنگی خود را از دزدیدن مشاهیر ایران جبران کند. چرا دنیای عرب و غرب تلاش شدید دارد تا ابوعلی سینا را عرب معرفی کند و از ایرانی معرفی کردن او رنج می کشد و تبلیغ پشت تبلیغ که ایشان عرب است و بسیاری را به نام مورخ اجیر می کنند تا کتاب ها در باره عرب بودن بوعلی بنویسند و عربی نویسی متون شفا و قاون را دال بر عرب بودن او معرفی می کنند و دل ایرانی پر درد که این مورد اظهر من الشمس را دارند توی روز روشن از ایرانی جماعت می دزدند و کسی از دنیای دزدها دم بر نمی آورد. حال همین اتفاق راجع به دانشمندان و مشاهیر فرهنگی و علمی مازندران و بخصوص ساری دارد توسط هم وطنان سایر استان های ما تکرار می شود که پس از گذشت زمان به عنوان مستندات تاریخی بدان ها استناد شود که طبق نوشته فلانی این دانشمند ساروی نبوده بلکه فلان جایی بوده است. این سرقت هویت و غرور مازندران را در هم می شکند و بی اصالتی را بر ما تحمیل می کند در حالیکه اگر دقیق شویم حتی در هخمین شرایط حاضر هم تعداد زیادی از نخبگان و دانشمندان کشور در رشته های مختلف از مازندران می باشند و علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی تابلوی بزرگ افتخارات مازندران هستند. هر مازندرانی موظف است از داشته های خود دفاع کند و با جعل از هر نوعش مبارزه کند. آیا شیرازی ها از اینکه مثلاً ملاصدرا را یک مازندرانی بیاید با جعل چند سند مثلاً بابلی یا آملی یا ساروی معرفی کند بیکار می نشینند و هیچ اقدامی نمی کنند؟ جناب دکتر اسلامی عزیز دست مریزاد و خسته نباشید. ته خسته تن بلاره.
            دوست ناشناخته شما: یک الف بچه

            • دوشنبه 1 دی 1393-9:24

              1- اين كه چه بوديم و كي بوديم مهم نييست. مهم اين است كه چه هستيم و در مرتبه اي از انسانيت و مدنيت (البته منظور اين نيست كه ما مازني ها از اين دو بي بهره ايم!).
              2- به نظر من عنوان گزارش درست نيست. شايد "يك اشتباه تريخي" يا مانند آن... بهتر بو.د
              3- در خورد مقاله نيز يك چيز ناديده گرفته شده است و آن صورت درست ضبط كلمه طبرسي است. در صفحه 8 آمده است: "در نسخه اي از كتاب نثر اللئالي نوشته ابوعلي طبرسي نام مولف به فتح باء و فتح راء ظبط شده است". بنابراين از اين متن مي توان نتيجه گرفت كه به دليل حذف اين علائم در نسخ ديگر يا موارد ديگر اين كلمه با سكون باء و راء تلفظ شده و اين اشباه رايج را موجب شده است.

              • جمعه 28 آذر 1393-1:42

                ا؟ پس ...دانشمندان را هم می دزدند!

                • شهروند طبریپاسخ به این دیدگاه 6 20
                  چهارشنبه 26 آذر 1393-20:14

                  با سلام
                  جناب آقای اسلامی بنا به عادت قدیمی برخی ساروی ها که خود را شهری ومابقی را دهاتی می پندارند فکر کرده هرچه مغز متفکر طبری بوده لابد ساروی بوده!!!
                  شما به دل نگیرید !
                  ساروی اگر همت دارد تابلوی آن مرد جاعل مدرک را از ورودی شهرش پاک کند...

                  • جمعه 4 آبان 1397-14:1

                    ساروی ها مرحوم کردان رو دوست دارن چون رو شهرش غیرت داشت مثل باقی مسولین که از شهر های دیگه استان هستن و کیلو کیلو ازشون استاندار در میاد بی غیرت نبود مرحوم کردان واسه ساری زحمت کشید

                    • سه شنبه 2 دی 1393-15:15

                      این جاعل مدرک رو خوب اومدی ...

                    • چهارشنبه 26 آذر 1393-9:27

                      این گونه سخن گفتن در شان نه جناب اسلامی و نه اهل علم است لطفا قلم را با تقوا و با ادب بر صفحه کاغذ برانید.در ضمن تفرش جزو دهات های استان قم نیست برادر عزیز .تفرش یکی از شهرستان های استان اراک هست. ظاهرا شما اینقدر عصبانی بودی کلا موقعیت جغرافیایی رو یادت رفته....والسلام علی من التبع الهدی

                      • متن کدام ،حاشیه کدام ؟پاسخ به این دیدگاه 12 14
                        سه شنبه 25 آذر 1393-17:20

                        آیا بهتر نبود اصل مقاله آقای معلمی به عنوان متن و حرف های آقای اسلامی اگر زیبنده بود، در حاشیه می آمد ؟ به آقای اسلامی و به این گونه برخورد های غیر آکادمیک ایشان ایراد جدی وارد است .آبروی ما مازندرانیان بااین شکل برخورد ها حفظ نخواهد شد .

                        • سه شنبه 25 آذر 1393-19:23

                          حالا که مقاله پی دی اف شده و قرار داده شده صفحه اول سایت تا زمان بیشتری بمونه و ارزشش بیشتر حفظ بشه. اما جدا از این چرا حاشیه می روید جناب آقا؟! اصل مطلب رابچسبید و به نویسنده چیکار دارید؟ نویسنده مقاله ای علمی را معرفی کرده که کار پسندیده ای است. با تشکر


                        ©2013 APG.ir