تعداد بازدید: 4265

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 24 آذر 1393-11:23

شب یلدا همراه با نمایشگاه نقاشی ها جلال مشمولی

به مناسبت شب یلدا نمایشگاهی از آثار طراحی و نقاشی جلال الدین مشمولی از 26 تا 28 آذر ماه در قائم شهر برگزار می شود.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری، هشیار تیموری: نمایشگاه طراحی و نقاشی جلال الدین مشمولی به مناسبت شب یلدا برگزار می شود.

 هدف از برگزاری نمایشگاه اخیر مشمولی بهانه ای برای هم نشینی و یادآوری مضامین اخلاقی و اجتماعی شب یلداست. نیز انتخاب مشترک برخی عناصر به کار گرفته در آثار مشمولی با عناصر شب یلدا که بر آن شدیم تا این همخوانی را به معرض نمایش عمومی قرار دهیم.

 گل، هندوانه، زن، انسان و نگاه طنزی که در آثار این دوره به ویژه طراحی های جلال الدین مشمولی دیده می شود می تواند ما را به شب های خاطره انگیز یلدا که توام با شادی و گفتارهای شبانه بزرگان و ریش سفیدان است، نزدیک کند.

ما برای برگزاری نمایشگاه این دوره از آثار مشمولی دو هدف دیگر را هم دنبال کرده ایم؛ اول اینکه باید شرایطی اتخاذ کرد تا مردم نسبت به بخشی از اعضای جامعه حساس تر شوند و شاید یکی از این اقشار هنرمندان باشند. برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند آشتی خوبی بین دو قشر عمومی جامعه و هنرمندان برقرار کند که خوشبختانه این مسئله در سالهای اخیر به خاطر تاسیس مراکز هنری خصوصی همچون گالری ها بیشتر شده است. مردم باید بدانند که هنرمند جامعه چگونه می اندیشد، چه چیزی را خلق می کند و چگونه می تواند به این اندیشه های هنری نزدیک تر شود.

مسئله دومی که باید به آن با نگاه ویژه ای پرداخت بحث اقتصاد هنر و حمایت های اقتصادی به آثار تولید شده هنرمندان است که بحث داغ امروز است. البته باید اشاره کرد که در سالهای اخیر اتفاق های خوبی در خصوص فروش آثار هنری افتاده، ولی باید این حمایت ها هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی جدی تر پی گیری شود.
 این رویدادهای اقتصادی در فضای هنری شهرهای کوچک، بسیار اندک است و همچنان هنرمندان در حوزه اقتصاد هنر با شرایط سخت تری نسبت به هنرمندان شهرهای بزرگ دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین حضور اندک گالری ها و فضاهای دیگر می تواند گره کوچکی از این مشکلات را باز کند.

بر خود لازم می دانم به عنوان مدیر هنری، گاه گاهی با برگزاری چنین نمایشگاه های گام های کوچکی برای معرفی آثار هنرمندان جامعه خودم بر دارم.  برای آغاز این فعالیت ها از آثار جلال الدین مشمولی به عنوان هنرمندی که در شهر قائم شهر پیشتاز این گونه برنامه های فرهنگی و هنری است، شروع کردم تا بتوانم این آثار را با جامعه ای که خودم با آنها در ارتباطم، آشنا سازم.

با توجه به در نظر گرفتن ابعاد و اندازه کوچک آثار مشمولی می توان و ارائه قیمت های پیشنهادی مناسب برای خریداران، آثار بیشتری را می توان وارد سبد خانوار کرد.  این می تواند یک برنامه پیشنهادی برای دیگر هنرمندان باشد تا به این شکل آثار تولید شده بیشتری را روی دیوارهای خانه های مردم آویزان کنند.

در پایان به آگاهی می رسانم این نمایشگاه از تاریخ 26 تا 28 آذر ماه در قائم شهر، خیابان تهران، روبروی البرز 32، ساختمان الوند، طبقه اول برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند در طی این سه روز از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

 



    ©2013 APG.ir