تعداد بازدید: 3745

توصیه به دیگران 2

شنبه 29 آذر 1393-11:55

تجمع سپرده گذاران قرض الحسنه اعتماد مهر آریا جلوی استانداری

سردار جعفری نسب: مسئولان تصمیم گیر نخوابیده اند

پیش از ظهر امروز حدود 60 نفر از مال باختگان موسسه مالی اعتماد مهر آریا جلوی استانداری مازندران تجمع کردند که با صحبت های فرمانده نیروی انتظامی مازندران متفرق شدند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: پیش از ظهر امروز تجمع حدود 60 نفر از سپرده گذاران موسسه قرض الحسنه اعتماد مهر آریا، باعث شد ابتدا فرماندار ساری و سپس فرمانده نیروی انتظامی استان به میان مالباختگان آمده، با آن ها مذاکره کنند.

این افراد 20 روز پیش نیز تجمعی را جلوی استانداری مازندران برگزار کرده بودند.

موسسه قرض الحسنه اعتماد مهر آریا شعبه ساری از ابتدای پاییز امسال دچار مشکل شده و از آن زمان نه تنها وامی به مشتریانش پرداخت نمی کند، سپرده آنان را هم باز نمی گرداند.

این موسسه نامش در فهرست موسسات دارای مجوز بانک مرکزی دیده نمی شود و ظاهرا مشکل آن با مشتریانش نیز از همین نقطه آغاز شده است.

امروز سردار مسعود جعفری نسب به میان مالباختگان آمد و گفت: حل این مشکل کار سختی است، اما با رای زنی مسئله حل و فصل می شود.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران افزود: این مشکل یک شبه ایجاد نشده و حل آن به زمان نیاز دارد.

وی با بیان این که تمام اقدامات سیاسی و امنیتی در حال اجراست تا مال باختگان به حق و حقوق شان برسند، ادامه داد: چهارشنبه گذشته مسئولان بانک مرکزی اینجا بودند و وضعیت را بررسی کردند.

سردار جعفری نسب با اشاره به این که بهترین روش، صحبت و مذاکره است و مسئولان تصمیم گیر نخوابیده اند، از تجمع کننده ها خواست متفرق شوند.

فرماندار ساری نیز با بیان این که قرار است موسسه اعتماد مهر آریا در بانک رسالت ادغام شود، تصریح کرد: بانک رسالت ذخیره 500 میلیاردی نزد بانک مرکزی دارد که باید 28 میلیارد بپردازد تا این موسسه را تحت پوشش قرار دهد.

جواد واحدی ادامه داد: مسئولان بانک رسالت منتظر نظر مثبت بانک مرکزی هستند تا مشکل سپرده گذاران موسسه اعتماد مهر آریا حل شود و البته نماینده بانک مرکزی هنوز اعلام موضع نکرده است.

وی تاکید کرد: اگر از این طریق مشکل سپرده گذارها حل نشود، اموال موسسه از طریق قانونی به نفع مال باختگان و طلبکارها ثبت و ضبط می شود.

گفتنی است مال باختگان رقم های مختلف از 15 تا 30 میلیون تومان نزد این موسسه موجودی داشتند و برخی به دلیل نداشتن آگاهی، بعد از ورشکسته شدن آن اقدام به افتتاح حساب کردند!

شایان ذکر است پس از صحبت های سردار جعفری نسب، در حالی که نماینده های تجمع کنندگان به داخل استانداری رفتند، سایران متفرق شدند.

 


  • شنبه 23 اسفند 1393-9:21

    8 ماه شد که حساب باز کردم. بی کفایتی تا کجا. بانک ها یک از روز دیرکرد اقساط نمی گذرند ولی از این طرف همه چشمشان را می بندندو به عذاب خداوندی گرفتار شوند .

    • يکشنبه 30 آذر 1393-2:15

      موقعی که این موسسه غیرقانونی رو تو ساری میزدند فرماندار شهرستان چرا اقدام قانونی نکرد که حالا میاد این حرفا رو میزنه؟ نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟ مگه یک موسسه مالی می تونه بدون مجوزات لازم و بدور از چشم فرماندار شهر شعبه دایر کنه؟

      • پنجشنبه 4 دی 1393-1:41

        اگه بخوای یک آپاراتی بزنی دار و دسته ... سریع میان جلوتو میگیرن که جواز داری؟؟؟...!!! حالا طرف میاد به جای آپاراتی ... میزنه هیشکی نیس جلوشو بگیره واقعا که

        • يکشنبه 30 آذر 1393-20:3

          اون وقت کس دیگه ای فرماندار بود

        • يکشنبه 30 آذر 1393-2:14

          ممنون از سردار که بفکر مردمه


          ©2013 APG.ir