تعداد بازدید: 2786

توصیه به دیگران 0

شنبه 6 دی 1393-23:15

انتقاد استاندار از بانک های خصوصی

روند اصلاح نشود، برخورد می کنیم

استاندار مازندران: بسياري از بانك هاي خصوصي از امكانات و تسهيلات دولتي استفاده مي كنند و بايد به همين مقدار نيز در توسعه استان سهيم باشند/اگر وضع به همين منوال پيش رود به شكل درست و منطقي برخورد خواهيم كرد.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: هشتمين جلسه كارگروه اشتغال استان مازندران شامگاه امشب در سالن همايش شماره يك استانداري مازندران برگزار شد.

علي بابايي كارنامي –مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي– در اين جلسه با بيان اينكه دولت سياست تثبيت اشتغال را قبل از خروج از ركود در دستور كار داشت، افزود:طرح كاهش خروج از ركود كه منجر به كاهش 10 درصدي مقرري بيمه بيكاري در سطح استان شد، نشان از فعاليت فعالان اقتصادي استان دارد كه مي طلبد رسانه هاي استان هم به اين امر بپردازند.

وي گفت: تشكل هاي بخش خصوصي و خرد جمعي هم در اين راه همكار و همراه مسئولان بخش اقتصادي بوده اند كه در مجموع چنين نتيجه اي شكل گرفته است.

اين مسئول با اشاره به تفاهم نامه بين بانك توسعه تعاون و بنادر كشور اظهار داشت: هر سرمايه گذاري كه در سه بندر شمالي سرمايه گذاري كند، بانك عامل تسهيلات با نرخ سود زير 15 درصد به آنها پرداخت خواهد كرد.

وي با بيان اينكه در حوزه توانمند سازي اقشار آسيب پذير نيز اقدامات خوبي صورت پذيرفته است، گفت: اميدواريم بتوانيم با اين روند تثبيت اشتغال بتوانيم به كمك اين قشر آسيب پذير بياييم.

* كوتاهي مديران دستگاه ها و بانك ها قابل قبول نيست

علي احساني-معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران- نيز در اين جلسه پس از پخش كليپي از پرداخت تسهيلات به اقشار تحت پوشش بهزيستي اظهار داشت: شما مشاهده مي كنيد كه افراد در اين فيلم با زباني بسيار ساده مسايل خود را مطرح مي كنند.

وي با بيان اينكه صريح و روشن عرض مي كنم كه در اين حوزه، فرصت هاي فراوان اشتغال مي توانيم فراهم كنيم، گفت: در اين راستا حمايت دستگاه هاي اجرايي و بانك ها نبايد دريغ شود.

اين مسئول ادامه داد:هر گونه كوتاهي مديران دستگاه ها و بانك ها قابل قبول نيست و در اين حوزه نداشتن اختيارات را نمي پذيريم.

وي با بيان اينكه بانك ها مكلف هستند حداكثر تا پايان بهمن ماه اعتبارت تسهيلاتي را به متقاضيان واگذار كنند، افزود: مسئولان بهزيستي هم تلاش كنند تا افراد متقاضي را هر چه سريعتر به بانك هاي عامل معرفي كنند.

* 600 فرصت شغلي ايجاد كرديم

سعيد آرام –مديركل بهزيستي مازندران- نيز ضمن ارائه گزارشي از نحوه واگذاري تسهيلات به متقاضيان تحت پوشش بهزيستي اظهار داشت: در پايان 9 ماهه امسال 1650 فرصت شغلي را ايجاد كرديم.

وي گفت: از اين تعداد 700 مورد مرتبط با معلولان، 450 مورد در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار و 500 مورد نيز در خصوص معتادان بهبود يافته بود.

آرام به بررسي 1700 پرونده در حوزه اشتغال مددجويان در مازندان اشاره كرد و گفت:218 مورد اين پرونده ها در خصوص اشتغال خانگي بود كه از 900 مورد نيز بازديد به عمل آمد و 283 مورد هم توسط فني و حرفه اي آموزش ديدند.

وي به رتبه برتر بهزيستي مازندران در ايجاد اشتغال در كشور اشاره كرد و گفت: بيش از 600 فرصت شغلي ايجاد كرديم كه اگر امكانات در اختيار ما قرار گيرد بيشتر از اين نيز مي توانيم ايجاد اشتغال كنيم.

*یک ضامن برای تسهیلات زیر ده میلیون تومان

باب الله نوري-مدير امور شعب بانك صادرات در مازندان – در این جلسه اظهار داشت:در قانون بودجه بانك ها موظف به پرداخت تسهيلات سهميه هاي خود شده اند و اين اعتبار قابليت جابجايي به ساير بانك ها را ندارد، بلكه اين اعتبار بين بانك هاي كشور توزيع شده است.

وي به بخش نامه بانك مركزي در خصوص واگذاري تسهيلات زير10 ميليون تومان نيز اشاره كرد و گفت: براي پرداخت اين نوع تسهيلات يك ضامن معتبر كه بدهي به سيستم بانكي نداشته باشد و چك برگشتي هم نداشته باشد، قابل انجام است.

*فعاليت بانک های خصوصی رصد مي شود

ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران– با بيان اينكه همه شما با تنگناهاي استان آشنا هستيد، افزود: با توجه به محدوديت منابع و اعتبار بايد تلاش كنيم كه كار به نحو شايسته انجام شود.

وي با بيان اينكه كشور از ركود خارج شده است، افزود: بايد به سمتي حركت كرد كه از مشكلات استان كاسته شود.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران اظهار داشت: امروز بيكاري و نبود اشتغال كافي براي فارغ التحصيلان مشكل اصلي ما است كه اگر اين مشكل حل شود بسياري از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي حل مي شود.

وي به مصوبه شوراي تامين استان در خصوص بازنگري پرونده افرادي كه خود را ورشكست جلوه داده اند اشاره كرد و گفت: امروز دستگاه قضايي در كنار بانك ها است و همه بايد بسيج شوند تا به اقتصاد و اشتغال استان كمك كنند.

فلاح جلودار يكي از موضوعات مهم در امر توسعه استان را نبود بانك هاي خصوصي استان دانست و گفت: بانك هاي خصوصي تاكنون در اين عرصه حضور جدي پيدا نكرده اند اما بدانند كه فعاليت آن ها رصد مي شود و بايد همگام با مسئولان در راستاي توسعه استان گام بردارند.

وي تصريح كرد: بسياري از اين بانك هاي خصوصي از امكانات و تسهيلات دولتي استفاده مي كنند و بايد به همين مقدار نيز در توسعه استان سهيم باشند.

مقام عالي دولت تدبير و اميد با انتقاد از عملكرد بانك هاي خصوصي اظهار داشت: تاكنون گزارشي در اين زمينه نداشته ام اما اگر وضع به همين منوال پيش رود به شكل درست و منطقي برخورد خواهيم كرد.

استاندار مازندران به لزوم استفاده از منابع بانك ها در راستاي توسعه تاكيد كرد و گفت: ميزان مصارف بانك ها در استان هاي ديگر بسيار بيشتر از ما است و مديران مي خواهند با احتياط گام بردارند اما بايد توجه داشته باشند كه بسياري از واحدهاي توليدي استان دچار مشكل است.


  • يکشنبه 7 دی 1393-17:34

    آقای استاندار لطفا جلو ی زمین خواری برخی از بانکهای خصوصی را درآستان بگیرید جمله بانک پ درنورونوشهرو.............


    ©2013 APG.ir