تعداد بازدید: 3304

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 8 دی 1393-11:27

طرد حداقلی، جذب حداکثری

متاسفانه عده ای از افراد تمامیت خواه و انحصار طلب با مصادره ارزش ها بی توجه به منویات مقام معظم رهبری و شرایط خاص منطقه ای چیزی جز طرد حداکثری نمی دانند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: نوشتن و رقم زدن در باره حوادث پیچیده سیاسی در کشوری که قبل از مطالعه کامل مطلب سوگیری و پیش داوری می شود، کاری بس دشوار است.

علی رغم این که که حضرت علی علیه السلام فرمودند:« منگرکه گوینده کیست ، بنگر که کلامش چیست»، اما ما شیعیان عادت به شنا در خلاف جریان آب داریم! سنگین ترین جفایی که در حق بزرگان خود روا می داریم، استفاده جناحی و ابزاری از مقام و رهنمود های آنهاست.

اتفاقات مختلفی که پس از انتخابات سال 88 افتاد، بی شک تاریخی و درس آموز خواهد بود. جدا از اینکه بخواهیم بار معنایی هریک از اصطلاحات رایج سال های اخیر را تجزیه و تحلیل کنیم، یا به دنبال قاصر و مقصرباشیم، باید به چند نکته التفاوت ویژه داشته باشیم.

اول اینکه به فرموده حضرت امام راحل «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و دیگرآنکه« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیبی نرسد.».

این دوجمله باید کلید واژه هرتحلیل وقضاوت باشد. وضعیت کشورهای منطقه را ملاحظه فرمایید تا نقش بی بدیل رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را محاسبه کنیم. مقام معظم رهبری در کنار هشدارهای شرایط فتنه، همگان را به بصیرت دعوت نمودند و همچنین بر جذب حداکثری تاکید داشتند و دارند.

متاسفانه دوگروه با فرمایش های مقام معظم رهبری کنار نیامدند، گروه اول کسانی بودند و هستند که نمی خواهند قبول کنند پس از انتخابات سال 88 فتنه اتفاق افتاد و باید رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب آنها باشد و گروه دیگر با کنار گذاشتن فرمان جذب حداکثری به دنبال کاسبی از شرایط فتنه هستند.

دلسوزان نظام و رهبری از هرگروه یا دسته ای که باشند باید به منافع ملی، امنیت ملی، سرمایه اجتماعی، انسجام ملی و مصالح ملی پای بند و وفادارباشند و امیال سیاسی خود را بر ارزشهای اسلامی و ملی ترجیح ندهند.

سیاست ورزی در چارچوب قوانین با رعایت قواعد مبتنی بر مصالح ملی باید اولویت همگان باشد، نه جناح سالاری یا منافع گرایی. حتی اگری حقی از فردی یا گروهی ازبین رفت حق بالاتری چون تمامیت ارضی و انسجام ملی باید مورد توجه باشد.

متاسفانه عده ای افراد تمامیت خواه و انحصار طلب با مصادره ارزش ها بی توجه به منویات مقام معظم رهبری و شرایط خاص منطقه ای چیزی جز طرد حداکثری نمی دانند و نمی خواهند و ناخوسته در زمین دشمن که خواهان واگرایی بین نیروی های انقلاب هستند بازی می کنند.

بصیرت و هوشیاری انقلابی ایجاب می کند همواره گام در جهت انسجام ملی برداریم و به گفته شهیدبزرگوار آیت الله دکتر بهشتی «جا ذبه تا حد اعلا و دافعه در حد نیاز» داشته باشیم وبدون شک حماسه نهم دی برمبنای جذب حداکثری شکل گرفت.

جوانان و فرزندان آزاد اندیش ایران اسلامی نیک می دانند که رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بسان ناخدای هوشمند باتیزبینی کشتی انقلاب را راهبری و هدایت می کنند و هرکسی که در این کشتی باشد درامان و رستگار خواهد بود.

آینده جمهوری اسلامی در گرو وحدت و انسجام ملی رقم می خورد و در پرتوقانون گرایی کشور به سمت پیشرفت رهنمون می شود.


  • چهارشنبه 10 دی 1393-12:32

    خسته نباشی ایرج خان، خدا قوت
    مطالب داهیانه ای ارایه فرمودید

  • سه شنبه 9 دی 1393-22:15

    استعمار غرب برای تحقیر مسلمانان وبی اثر نمودن قدرتشان از تمام حربه ها سود میبرد .یکی از راههای براندازی حکومتها ایجاد انشقاق وچند دستگی بین بزرگان یک کشور میباشد.برای کنار زدن یک سنک بزرگ تنها راه شکستن وتکه تکه کردن آن است.مردم از این دسته بندی ها وتقسیم بندی ها که انرژی مدیران دلسوز را هدر میدهد خسته شدند .ای کاش در کشور ما نفت وجود نداشت تا تمام مردم وقتشان صرف کار وتلاش میشد .نسبت دادن افراد به گروهها ی واهی وتلاش برای بیرون راندن از قدرت در حقیقت کمک به دشمنان در رسیدن به مقاصد شوم آنهاست .چرا این حرکات ودسته بندی ها در کشوری مثل ژاپن رخ نمیدهد؟ برای اینکه آنها فرصت فکر کردن به این مسائل را ندارند.بیاییم هوشیار باشیم وسرمایه های انسانی خودرا پیش دیدگان خود قربانی نکنیم .بامید برقرای آرامش وصمیمیت


    ©2013 APG.ir