تعداد بازدید: 4973

توصیه به دیگران 1

جمعه 12 دی 1393-17:35

نگاهی به همایش بانوان فرهیخته غرب مازندران

همایش زنانه، مجری مردانه!

جامعه زنان با سی و پنچ سال فعالیت علمی و اجتماعی بعد از انقلاب، از عهده اداره کردن یک همایش زنانه بر نیامد و مدیریت آن بر عهده مردان نهاده شد!


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، سیده رضیه جلالی، فعال حوزه زنان: 11 دی ماه همایش بانوان فرهیخته غرب استان مازندران توسط مرکز اموربانوان استانداری مازندران در سینما  جهان نمای چالوس با حضور گسترده زنان برگزار شد.

 در این همایش که مسئولان  استانی اعم از استاندار، رییس کل دادگستری استان، فرمانداران و بخشداران، نماینده مردم چالوس و دیگر مسئولان شهرستان شرکت داشتند، فرصت مغتنمی برای بازگو کردن مسایل و مطالبات زنان استان وجود داشت.

 برگزاری این همایش از سوی مرکز امور بانوان استانداری،از توانمندی بالای زنان درعرصه های مدیریتی نشان  دارد، اما این همایش می توانست با کیفیت بهتر و خروجی پربارتری اجرا شود.

همایش انعکاس دهنده توانمندی بانوان و بازگو کننده مشکلات و مسایل زنان نبود و بیشتر از اینکه توانمندی بانوان را به عرصه نمایش بگذارد، نشان دهنده ضعف آنان بود.

 جامعه زنان با سی و پنچ سال فعالیت علمی و اجتماعی بعد از انقلاب، از عهده اداره کردن یک همایش زنانه بر نیامد و مدیریت آن بر عهده مردان نهاده شد!

ما درسطح استان به خصوص غرب مازندران بانوان مجری و اپراتور توانمند و با تجربه  کم  نداشتیم . استفاده از مجری و اپراتور مرد در اداره کردن جلسه شایسته همایش زنان نبود؛ هر چند آقایان بسیارخوب ازعهده آن برآمدند. مضافا اینکه جای بسیاری از بانوان فرهیخته و با تجربه شهرستانهای غرب مازندران که دارای فعالیتهای سیاسی و اجتماعی بارزی بودند، در همایش خالی بود.

سخنرانان زن منتخب، نتوانستند از بیان مسایل، مشکلات و مطالبات زنان برآیند که البته آنها را از زبان مسئولان مرد (استاندار و رییس کل دادگستری) شنیدیم.

 از معاون استاندار در امور زنان  انتظار می رفت گزارشی از بانک اطلاعاتی زنان، اعم از میزان حضور زنان در اجتماع، درصد مدیران زن در عرصه مدیریتی، تعداد تحصیل کرده های زن و دانشجویان در حال تحصیل، تعداد زنان بی سرپرست و بد سرپرست، تعداد زنان ورزشکار و درصد شاغلان زن در استان به خصوص غرب استان را ارائه می کرد.

 جایگاه زنان استان در سیاست، فرهنگ، هنر، اقتصاد و ....کجاست؟ این سوالی بود که انتظار می رفت از سوی خانم جمشیدی پاسخ داده شود.

با تمام این کاستی ها، همایش به نسبت خوب برگزار شد، و امید می رود در آینده چنین جلساتی پربارتر تداوم یافته، از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل زنان فرهیخته به خوبی استفاده شود.


  • بهمن کلبادیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 22 دی 1393-9:52

    این عکس هم گویای مسله مهمتری شد ه که سالن بیشتر از وجود مردان پرشده بود یعنی خانه ازپايبست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است .
    .فرمالیته

    • فاطمه پشتيبانپاسخ به این دیدگاه 0 4
      دوشنبه 15 دی 1393-16:27

      خانم خبرنگار، خدا وكيلي اگه خودت تو سالن بودي مي ديدي كه صدابرداري چقدر زيبا ، گروه موسيقي آقايان فوق العاده و از همه مهمتر اجراي بي نظير استاد و مجري برنامه كه بهتر از همه حرف مي زد همايش به ياد ماندني در چالوس به جا گذاشت...هنوز تو دهه 60 زندگي مي كنيد كه تفكيك جنسيت سر مي دهيد؟!
      در ضمن خودتون تو گزارش گفتيد آقايان بسيار خوب از عهده اجرا برآمدند!!!!
      چشمها را بايد شست ... جور ديگر بايد ديد

      • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 4 3
        يکشنبه 14 دی 1393-9:45

        با سلام . نمی خواهم تفکیک قائل شوم ولی همایش زنان با اجرای مردان یعنی چه ؟ این که درگزارش ، گفته شده که زنان نتوانستند مسائل خود را بیان کنند ، ماهیتا به معنای این نیست که توان بیان نداشتند . بلکه منظور این است که دریک جامعه که زنان شهروند درجه روم محسوب می شوند ، فرصت بروز مسایل و مشکلات را ندارند . نمی دانم . دوستان موضوع را بازکنند . درهمین روزها درنوشهر یادبود نیما برگزارمی شود و از یک زن فرهیخته قدردانی می شود . آیا در همایش زنان ، این فرصت نبود ؟ در هر حال امیدوارم زنان که درنقش مادر - همسر - خواهر - فرزند یکایک ما حاضرمی شوند ، بتوانند همانند مردان نقش های اجتماعی خود را ایفا کنند . ضمنا دوستان نباید از اظهارنظر خبرنگاران و گزارشگران و یادداشت نویسان در شبکه های اجتماعی برنجند . آزادی بیان را پاس بداریم .

        • هيات علمي واحد چالوسپاسخ به این دیدگاه 4 6
          يکشنبه 14 دی 1393-8:31

          به ديدگاه بسياري از شركت كنندگان در همايش اگر مجري توانمند اين برنامه كه خود از اساتيد دانشگاه است نبود اين همايش به خوبي برگزار نمي شد.
          دعا مي كردم خدا به ما هم همين توانمندي را مي داد كه با مهارت بيان و نفوذ كلام در دل اين همه مردم مي نشستم.
          تجديد نظر كن خانم خبرنگار...

          • خانم موسویپاسخ به این دیدگاه 3 0
            يکشنبه 14 دی 1393-11:1

            باسلام و تشکر از شما برای گزارشتان .امیدواریم در همایشهای بعدی نقطه ضعف ها گفته شده برطرف شود.


          ©2013 APG.ir