تعداد بازدید: 2120

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 شهريور 1384-0:0

هشدار به مسافران:75 نقطه حادثه‌خيز در جاده‌هاي مازندران

گزارش خبري از : khorasannews


يکي از ضرورت‌هاي اصلي استان مازندران با توجه به حجم بالاي خودروهاي ورودي به اين استان، رعايت دقيق قوانين راهنمايي و رانندگي و نظارت بر حسن اجراي اين قوانين از سوي دستگاه‌هاي اجرايي ذي ربط  است.

 صادقي، يکي از مسافراني که به تازگي وارد استان ما شده است در اين زمينه مي‌گويد: در مدتي که در اين استان به سر مي‌برم، متوجه شدم که تردد وسايط نقليه در اين استان بيش از حد انتظار است واين امر در جاده‌هاي ساحلي استان به وضوح قابل مشاهده است، که در اين زمينه بايد علاوه بر توسعه راه‌ها، نظم و انضباط مبتني بر قوانين نيز حکم فرما باشد تا احيانا افراد برابر ضوابط تعيين شده رانندگي کنند.

 شاهرخي، يکي از رانندگان در اين زمينه مي‌گويد: براي رانندگي بدون خطر همواره بايد به قوانين احترام گذاشت و مطابق با اصولي که تعيين شده، در مسيرهاي تعيين شده جهت حرکت تردد کرد. اگر اين اصل به درستي از سوي رانندگان وسايط نقليه رعايت شود مي‌توان شاهد کاهش بسياري از تصادفات و افزايش ضريب ايمني جاده‌هاي استان به ميزان چشمگير بود.

 فرمانده نيروي انتظامي استان مازندران در اين زمينه مي‌گويد: هم اکنون 75 نقطه حادثه‌خيز در محورهاي ارتباطي اين استان وجود دارد که خطرآفرين مي‌باشد. سردار حميدرضا حسين‌آبادي مي‌افزايد: براي کنترل و برقراري امنيت در اين محورها شماري از نيروهاي پليس راه و يگان ويژه انتظامي به صورت ثابت استقرار يافته‌اند.

وي با اشاره به اين که با استقرار نيروهاي انتظامي تصادفات جرحي و فوتي در اين مناطق به شدت کاهش يافته است، در اين زمينه مي‌افزايد: استان مازندران از قطب‌هاي گردشگري در کشور است و روزانه هزاران مسافر با وسايط نقليه در جاده‌ها و محورهاي اين اين استان تردد مي‌کنند. وي جاده‌هاي روستايي در اين استان را پر خطر اعلام کرده و مي‌گويد: مشکل عمده در کنترل اين گونه جاده‌ها فراواني آنها و وجود جاده‌هاي فرعي متعدد منشعب از آن مي‌باشد.
به گفته وي، بر اساس آمارهاي موجود عامل اصلي 60 درصد تصادفات در اين استان رانندگان موتورسيکلت در جاده‌هاي روستايي است.



    ©2013 APG.ir