تعداد بازدید: 4051

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 17 دی 1393-8:21

نساجی؛ به نام دولت، به کام نماینده ها

فرماندار قائم شهر از بازار داغ تشکرها بی نصیب مانده است و سیاسیون و مجلس نشین ها در پی بهره برداری از این موفقیت دولت تدبیر وامید هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: خدمت گزاری معنا و مفهوم وسيع و گسترده اى و واژه اى است كه با چگونگى عمل و نيت فرد ارتباط مستقیم دارد. در واقع لزوم خدمت به مردم در آن است که از دو شرط خلوص و صداقت برخودار باشیم.

اما از صبح روز شنبه این هفته با حضور مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- و جمعی از مسئولان بانک ملی و کارخانه نساجی، پرداخت مطالبات کارگران و بازنشستگان این کارخانه که از سال 86 تاکنون با مشکلات عدیده ای روبرو شده بود، آغاز شد.

 فرماندار شهرستان قائمشهر برای حل مشکل کارخانه نساجی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. او زمانی بحث تهاتر زمین کارخانه نساجی را پیشنهاد می دهد که با ورود نمایندگان مجلس و دخالت آنان به نام نظارت، بحث تهاتر به فروش تبدیل شد وعده ای این بحث را پیش کشیدند که فرماندار قصد فروش کارخانه نساجی مازندران را داشته است.

پس از کش وقوس های فراوان بحث تهاتر کارخانه نساجی مازندران منتفی شد و فرماندار با کمک بانک ملی با در نظر گرفتن تسهیلاتی، مطالبات هزاران کارگز نساجی را پرداخت می کند.

مشکل باشگاه نساجی مازندران دیگر مشکلی است که مسئولان دولت تدبیر وامید با آن مواجهند. مهدی پرهام -مالک باشگاه نساجی- در پی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با رایزنی های فرماندار و استاندار مازندران در سه جلسه حاضر به تیمداری مجدد می شود.

 در پی جلسه روز 15 دی ماه 93 قرار بر آن می شود زمینی را در ماهفروجک(روستایی بین ساری و قائم شهر) که در دولت قبل به وی وعده داده شده بود، ولی به نام نیروی انتظامی سند زده اند، به پرهام واگذار شود و نیروی انتظامی زمین دیگری را تحویل بگیرد.

خبر و عکس های شروع فعالیت بخش های کارخانه نساجی در رسانه ها انتشار یافت و نوشته اند برادران علم بیگی به عنوان سرمایه گذاران جدید مدعی هستند که در صورت کمک های دولتی می توانند با راه اندازی بخش های رنگریزی و دوخت و دوز حدود 500 شغل دیگر ایجاد کنند.

اکنون شور و امید در شهر زنده شده است. نساجی که تمام دستگاه هایش سالهای 86 به بعد به فروش رسیده بود، به همت دولت تدبیر وامید دوباره احیا شد.

 روبروی کارخانه نساجی می ایستم تا شکوه خدمت گذاری را نظاره کنم اما بنرها و پارچه نوشته ها فقط تشکر از فلانی ها و بهمانی هاست. شهر پر می شود از بنرهای تشکر از نماینده های مجلس و در این میان نامی از فرماندار پیگیر و ساعی شهر نیست.

یادمان نرفته که جلوی فرمانداری بارها و بارها تجمع شد و کارگران مطالبات خود را از فرماندار طلب می کردند. نه این که نماینده های مجلس کاری نکردند، اما کارگران تنها فرماندار را در شهر می دیدند و زمانی نیز به تهران و جلوی بهارستان رفتند و این محمد دامادی -نماینده ساری-بود که به جمع آن ها آمد و پیگیر مشکلات شان شد!

اکنون فرماندار از بازار داغ تشکرها و قدردانی ها بی نصیب مانده است و سیاسیون و مجلس نشین ها در پی بهره برداری از این موفقیت دولت تدبیر وامید هستند. هر چند بارها در موضوعات مختلف، از جمله ایستایی برنامه های فرهنگی و هنری در قائم شهر، منتقد فرماندار  بوده ایم، اما این جا باید به خاطر ایجاد شور و نشاط در شهر و خدماتش به کارگران از او قدردانی کنیم.


  • فرزند کارگرپاسخ به این دیدگاه 1 1
    شنبه 20 دی 1393-8:51

    با سلام خدمت همه دوستان
    اون عزیزانی که مثل آقای شریعت سهم آقای فرماندار را نادیده می گیرند بهتر است یه خوش و بشی با کارگران نساجی داشته باشند تا ببیند وقتی این بنده های خدا به قول شما راهپیمایی راه می انداختند یا جلوی فرمانداری و دفتر اقای ... اجتماع می کردند کسی که حداقل آنها را با آغوش گرم با وجود تمام مشغله هایش می پذیرفت و به آنها آرامش می داد که بود؟
    من مطمئنم اگر از آن ها بپرسی به هیچ عنوان اسم آقای ... را نمی آرند بلکه می گویند این آقا به غیر از اینکه وعده های توخالی بدهد و با حضور ما در جلوی دفترش خود را مخفی کند کار دیگری نکرد.
    من میدونم الان که این کامنت را گذاشتم دو دوست ثابت آقای ... شروع می کنند با عنوان های مختلف در این سایت کامنت گذاشتن و تعریف و تمجید کردن از آقای ... ولی:
    مبادا آب اندر کوزه باشد
    و تو تشنه لبان بیهوده گردی
    و یا یار اندرون خانه و تو
    پی اش گرد جهان بیهوده گردی
    ... یا علی.

    • شنبه 20 دی 1393-14:44

      جناب م ک .........چرا از زبان فرزند کارگر سخن میگویید اگرل به آنجا برسیم حرفهای نا گفته ی که در محفل نشینیهایتان و نقشه های شومتان به بهانه مشکلات کارگران مظلوم نساجی داشتید پرده بر خواهیم داشت ار چه کسی پول میگیرید تا انتحابات دهم مجلس را مدیریت کنید . خودم از زبان فرزند کارگر نه از خود کار زحمتکش شنیدیم که آن مرد با قدرت و صلابت نگذاشت داستان زمین و کارخانه گونی بافی قائمشهر تکرار شود خودم از زبان پدر آن فرزند کارگر شنید ه ام که گفت ما فکر میکردیم آن مرد به دنبال منافع شخصی است. اما در آنروز بیاد ماندنی در جلسه شورای اداری قائمشهر آن چنان از زمین نساجی و ما کارگران دفاع کرد خودم رفتم حدمت آن مرد و از او عذر خواهی کردم و آن مرد گفت شما چرا عذرخواهی می کنید عذر خواهی را ما و مئسولین باید بکنیم که خیلی در این ایام شما و خانواده هایتان سختی کشیدید و رنجهای فراوان دیده اید .جنا ب م ک حرفهای نا گفته ی دارم که مجال و فرصت نسیت مردم خادمان خود را می شناسند و به و ظیفه شان عمل خواهند کرد .مشکل کارگران نساجی به لطف خدا وهمت همه دلسوزان حل شد شما بروید بهانه ی دیگر پیداکنید برای تخریب، شما بنشینید از پو لهای با د آورده برای انتخابات مجلس دهم نقشه بکشید.با تقدیم احترام به جناب صادقی عزیز که به دور از کارهای سیاسی جهت تنویر افکار عمومی مردم تلاش می کند وبعصی از سایتها تکرار می کنم بعصی ازسایتها کار رسانه ای را از سایت مازند نومه یاد بگیرند شاید بنده از نظر فکری با آقای صادقی هم عقیده نباشم اما همیشه از خوش انصافی آقای صادقی تشکر کردم.

    • جمعه 19 دی 1393-20:1

      همکار خوب رسانه ی جناب آقای شریعتی فقط جهت مزید اطلاع حضر تعالی توچجه جنابعالی را به مصاحبه جناب آقای
      علیپور با سایت وارش نیوز جلب میکنم تا سهم رفع مشکل نساجی را فقط به حساب فرماندار نیاورید چجون بنده به عنوان همکار رسانه یتان در جچلسه شورای اداری فرماندار قائمشهر حضور داشتم که آقای علیپور قا طعانه با فروش زمین مخالفت کردند و جانانه از کارگران نساجی دفاع کردند ............... وارش نیوز با نماینده قائمشهر در مجلس عنوان شد؛
      نظر علیپور درباره نساجی مازندران/
      علیپور اظهار داشت :
      قائم شهر – خبرنگار وارش نیوز: کمال علیپور نماینده مردم شهرستان های قائم شهر سوادکوه سوادکوه شمالی جویبار و سیمرغ درمجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران یکی از مخالفان فروش و یا تهاتر زمین نساجی مازندران طی چند ماه اخیر بود وی بطور رسمی در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر با فروش زمین شرکت نساجی مازندران مخالفت کرد با موافقت و تائید سید هادی حسینی دیگر نماینده حوزه انتخابیه روند جریان نساجی تغییر کرد .
      علیپور طی یک گفتگوی اختصاصی با ابراز خوشحالی از پرداخت مطالبات کارگران و بازنشستگان شرکت نساجی مازندران از 13 دی ماه جاری گفت : 6 ماه پیش از وزیر اقتصاد طرح سوال کردم 23 درصد از سهام شرکت به سازمان خصوصی سازی تعلق دارد و بسیاری از این کارگران و بازنشستگان سالها برای شما کار کردند و شما هم در پرداخت مطالبات سهیم هستید با پیگیری جلسات متعددی برگزار شد همان زمان آزادسازی بخشی از سرمایه علم بیگی را که بعنوان ضمانت نامه ضبط شده بود را پیشنهاد کردم اما آنها خرید زمین را مطرح کردند .

      وی افزود:خرید و یا تهاتر زمین با فراز و نشیب های مختلف روبرو شد بنحوی که کارگر فراموش و هرکدام از طرفین برای منافع خود چانه زنی می کردند بهمین دلیل مخالفت خود را در شورای اداری اعلام کردم .
      علیپور عنوان داشت : خوشبختانه اعتبار از محل سپرده گشایش ارزی شرکت نساجی مازندران ( ال سی ) تامین و در حساب مشترک شرکت و بانک ملی واریز گردید و پرداخت با حضور نماینده اجرای احکام دادگستری و نمایندگان اداره کار ، تامین اجتماعی ، کارگزار و بانک ملی همچنان ادامه دارد .
      عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با اشاره به اهمیت موضوع نساجی مازندران و توجه و حساسیت مسئولان اعلام داشت : شرکت نساجی مازندران با سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شهرستان و استان و کاهش نرخ بیکاری عجین شده و برای منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر تنها یک شرکت خصوصی بود من بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیر اقتصاد تذکر نمی دادم در قرارداد اولیه با سرمایه گذار قید شده این شرکت به سرمایه گذار واگذار می شود ولی توسعه کارخانه ، کاهش نرخ بیکاری و اشتغال 6 هزار نفر از نیروهای بومی و بطور مشخص احیاء کارخانه در همین زمین های شهرستان قائم شهر باید توسط سرمایه گذار انجام شود این موارد در قرارداد فی مابین تاکید شده است .

      • جمعه 19 دی 1393-19:47

        باسلام خدمت همه دوستان و ضمن تقدیر وتشکر از صبوری کارگران مظلوم نساجی که در سخت ترین روزهای زندگی را به علت مطالبات انباشته شده سپری کردند وتشکر از همه کسانی در حل مشکل کارگران نساجی همت کماردند اما به یک مورد باید اشاره شود که بعضی از دوستانی که برای انتخابات مجلس دهم خیز برداشتند وخواستند از مشکلات کارگران نساجی شروع به موج سواری کنند و در شب نشینیهای تبلیغات برای انتخابات در این خصوص نقشه های شومی بر سر داشتند متاسفانه یکی از کاندیدا های احتمالی با داشتن یک سایت .....در این فضای سازی ورود پیدا کرده بود و هماهنگی یک راهپمایی اعتراضی را بر علیه نماینده گان فعلی ترتیب داده بود این تجمع دریکی از روزهای نچندان دور از جلوی فرمانداری قائمشهر شروع شده و در جلوی دفتر نمایندگان و با شعارهای به پایان میرسد .متاسفانه مدیر این سایت هم از دوستان ومشاوران رسانه ی آقای ...می باشد .که در این ایام بوسیله این سایت نمایندگان تخریب شدند...///////بد اخلاقی رسانه ای سایت ......... و ابسته به جریان خاص

        ...

        • پنجشنبه 18 دی 1393-14:54

          سلام بنده به سهم خودم از زحمات فرماندار حمایت وتشکر میکنم

          • چهارشنبه 17 دی 1393-20:24

            ایول فرماندار ساری ک هيچکيس جرات نداره بهش بگه بالا چشمت ابرو هست....تازه میگن فرماندار گفت استاندار و بگیرن همسو با دولت نیست!!!

            • چهارشنبه 17 دی 1393-13:56

              اي اونم اين نماينده ها كه وشونه دس ...

              • مجید امیری سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 5 2
                چهارشنبه 17 دی 1393-13:5

                درود بر فرماندار لایق و خدوم شهرستان قایمشهر

                • مرتضی اسماعیل زادهپاسخ به این دیدگاه 6 2
                  چهارشنبه 17 دی 1393-12:30

                  واقعا در حق فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان قائم شهر اجحاف گردیده است. بی شک مردم که همواره جویای مطالباتشان بوده اند زحمات این مدیر خدوم را از یاد نخواهند برد.
                  محمدی ، مردی از جنس علم و عمل و تجربه است. دست مریزاد.
                  با احترام ویژه به همه خدمتگزاران: مهندس مرتضی اسماعیل زاده مجاوری. جوان نمونه ملی

                  • اسکندری از قائمشهرپاسخ به این دیدگاه
                    جمعه 3 بهمن 1393-11:50

                    مدیر مسئول سایت مازند نومه،راستی تو هم شدی،شعیرقاضی،بهرحال هر جا سبییل چرب گردد،و مناقع تامین شود،می ارزد،که آدم بی دینی کند،این رسم روزگار است،بلکه تو بی تقصیرباشی،چرا نظرات افرادی که،نظر مخالف برای فرماندار دادند،را ازصفحه روزگارمحو کردی،در صورتی که جنابعالی مدیر ... را متهم میکردی،که چنین است و چنان است،مرد باش و غیرت داشته باش،همین متن نوشته بنده را ذر صفحه سایت خود قرار بده...


                  ©2013 APG.ir