تعداد بازدید: 5830

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 22 دی 1393-18:32

پیگیری گزارش مازندنومه

تدبیر فوری فرماندار قائم شهر برای رفع یک مشکل

کم تر از 24 ساعت پس از انتشار گزارش مازندنومه مبنی بر مشکلات مسکن مهر یک محله در قائم شهر، فرماندار و تعدادی از کارشناسان ضمن بازدید از مکان، پی گیری جدی رفع مشکل مردم شدند/مدیرکل بنیاد مسکن مازندران وعده داد مشکل فاضلاب مسکن مهر 64 دستگاه را حل کند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: کم تر از 24 ساعت از انتشار خبر مربوط به مشکلات محله ای در قائم شهر در مازندنومه نگذشته بود که شاهد بازدید و اقدام عملی فرماندار این شهرستان برای حل مشکل مردم این منطقه بودیم.

دیروز خبری را با تیتر مردم در غرقاب فاضلاب/مسکن مهر آلودگی هدیه داد! انتشار دادیم که در آن مشکلاتی را که یک پروژه مسکن مهر در محله چشمه سر قائم شهر ایجاد کرده بود، با عکس رسانه ای کردیم.

در پی این گزارش، مهدی محمدی -فرماندار شهرستان قائم شهر- از این محل و آلودگی فاضلاب های مسکن مهر واقع در چشمه سر رضوان 13 بازدید کرد.

ساعت 9 صبح روز دوشنبه، چند ساعت پس از پخش خبر، از فرمانداری قائم شهر با من تماس گرفتند. به دفتر مهدی محمدی -فرماندار شهرستان قائمشهر- هدایت شدم. فرماندار مشغول صحبت کردن با قاسم پور -رییس بنیاد مسکن شهرستان قائمشهر- بود: « در خصوص مسکن مهر رضوان 13 چشمه سر، آب فاضلاب بیرون زده وهمسایگان را اذیت می کند. باعث آلودگی هم شده است. شما به عنوان متولی بازدیدی از این مکان داشته اید؟»

بعد از گفت و گوی تلفنی، محمدی کارها را به دو قسمت تقسیم می کند: اول بازدید کارشناسان فرمانداری و رییس بنیاد مسکن شهرستان و تشکیل کمیته کارشناسی حل مشکل و دوم مذاکره با مدیرکل بنیاد مسکن استان و بازدید خودش از مکان.

به اتفاق کارشناسان فرمانداری به محل مورد نظر می رویم. دو کارشناس جوان از بنیاد مسکن آن جا بودند. همسایه ها موضوع را تشریح می کنند.

پس از بازدید دوباره به فرمانداری برمی گردیم. فرماندار از من می خواهد بمانم تا خودش هم محل را مشاهده کند.

پس از پایان جلسات روزانه، ساعت 3:30 به اتفاق هم به محل مورد نظر می رویم. محمدی با مدیرکل بنیاد مسکن استان تماس می گیرد و وضع را برایش تشریح می کند.

 هاشمی با بیان اینکه ما هرگونه همکاری را از طرف خودمان اعلام می کنیم، می گوید: فردا کارشناسان مان را برای بازدید می فرستیم وهر قدر هزینه لازم باشد پرداخت می کنیم.

با توجه به اهمیت موضوع و برای اجرایی شدن کارها و پی گیری های بعدی، مهدی محمدی تصمیم می گیرد تا جلسه بازدید مردمی این هفته خود را روز چهارشنبه در همین محله برگزار کند.

این دیدار مردمی به صورت فوق العاده بعد از نماز مغرب وعشا در مسجد کوچه رضوان 15 با حضور روسای دستگاه های شهرستان و با حضور اهالی چشمه سر برگزار می شود.

گفتنی است سرریز چاه های فاضلاب آپارتمان های مسکن مهر و استاندارد نبودن این چاه ها واقع در رضوان 13 محله چشمه سر شهرستان قائم شهر، سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

فاضلاب تولید شده به دلیل نبود زیرساخت ها، به جوی کوچه ها و معابر رها سازی شده که ضمن ایجاد بوی نامطبوع، به بروز مشکلات بهداشتی برای خانواده های این منطقه، به ويژه کودکان منجر شده است.


  • چهارشنبه 24 دی 1393-14:49

    وقتی خبرنگار علمی بنویسه این جور نتیجه می ده! آفرین.

    • سه شنبه 23 دی 1393-23:50

      با سلام فرماندار محترم مشكل روستاي افراقلم را حل كنيد

      • چهارشنبه 24 دی 1393-14:46

        روستایی به نام افراقلم نداریم!

        • پنجشنبه 9 بهمن 1393-13:20

          حق داريد روستاي افراقلم را نشناسيد اصلا نه طح تفصيلي دارد و نه طرح هادي ، فكر نكنم روي نقشه جهان باشد ، فرماندار و بخشدار نمي دانند چنين روستايي وجود دارد چه رسد به شما ، فقط شهرداري مي داند كه اينجا كجاست آن هم جهت گرفتن پول؟!

      • سه شنبه 23 دی 1393-16:35

        احمدی نژاد صدها واحد خانه ساخت و به مردم داددولت تدبیر زحمت یک کانال را بکشد.

        • سه شنبه 23 دی 1393-22:15

          بله، احمدی نژادجان شما ب اندازه کل پول تمام تاریخ ایران ریخت پای مسکن مهر، بعد این جوری گندش دراومده!! اگه قرار بود مسکن بودار و فاضلابی و گند تحویل ملت بده ننه جون ما هم مسکن ساز بود! کثافت کاری و دزدی های دولت قبل رو این دولت بی پول و فقیر و مظلوم باید راست و ریس و درست کنه!

        • سه شنبه 23 دی 1393-9:23

          درود بر فرماندار مردمی قائمشهر. مرحبا جناب

          • سه شنبه 23 دی 1393-8:40

            رضا شریعتی عالی بود.
            ناجی مشکلات قائم شهر شدی.
            همین کارو برای پروژه سه راه شهید مهدوی خیابان تهران هم انجام بدی خیلی عالی میشه

            • چهارشنبه 24 دی 1393-14:48

              ما که نفهمیدیم وزارت راه و شهرسازی در قائم شهر چه می کنه؟ بزرگراه جنوب قائم شهر که خوابیده. داخل شهر هم بسته شد! مثل این که نماینده های مجلس باید فکری کنند.

              • سه شنبه 23 دی 1393-9:24

                نقش رسانه ها که حلقه واسط مردم و مسئولان هستند اینجا مشخص می شود. هدف گذاری و پیگیری رسانه ها همیشه موثر بوده است. با تشکر از شما


              ©2013 APG.ir