تعداد بازدید: 3372

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 23 دی 1393-22:13

توفيقات دولت در تخصیص اعتبارات

استاندار مازندران: لبخند رضایت مردم برترين ارزش براي ماست

ربیع فلاح: در تمام شاخص هاي جرم شاهد تقليل آمارها بوده ايم/مشكلات پسماند استان را صد در صد حل مي كنيم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران- عصر امروز در جلسه شوراي اداري استان در سالن همايش شماره يك استانداري مازندران اظهار داشت: در سال اقتصاد و فرهنگ بايد عملكرد ستاد راهيان نور متفاوت تر از قبل باشد.

وي با بيان اينكه راهيان نور يك كار عظيم فرهنگي است كه هر ساله انجام مي شود، افزود: آسيب ها و مشكلات سال هاي قبل بايد اصلاح شود.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران ابرازداشت: سهم استان مازندران بايد نسبت به ساير استان ها بيشتر باشد، چرا كه در سالهاي دفاع مقدس رزمندگان و مردم اين سرزمين حضور فعالي در جبهه هاي جنگ داشتند.

فلاح جلودار با اشاره به ايام دهه فجر و گراميداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در سال دوم دولت تدبير و اميد بايد فضاي جشن هاي امسال هم به لحاظ كيفي و هم كمي متفاوت تر از سال قبل باشد.

وي به توفيقات دولت در تخصيص دو تا سه برابري اعتبارات نسبت به مدت مشابه در سال قبل اشاره كرد و ابرازداشت: برگزاري باشكوه مراسم راهپيمايي 22 بهمن نيز بايد در دستور كار قرار گيرد.

استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود به آمادگي مسئولان استان در غرب مازندران اشاره كرد و گفت: امسال اگر برف فراواني هم ببارد، اجازه نخواهيم داد روي زمين بماند تا مشكلاتي را ايجاد كند.

وي به بحث كيفيت نان و نظارت بر پخت آن توسط فرمانداران و مسئولان ذيربط تاكيد كرد و گفت: مردم نبايد احساس كنند كه با گذشت زمان گراني نان عادي شده است، بلكه بايد با نظارت بيشتر مردم از كيفيت نان ابراز رضايت كنند.

فلاح همچنين به طرح ساحل سبز در غرب مازندران نيز اشاره كرد و گفت: اين طرح در غرب مازندران و توسط بخش خصوصي در حال پيگيري و اجرا است تا فضايي متناسب با فرهنگ اسلامي براي استفاده مردم از سواحل ايجاد شود.

وي حل مشكلات 9 ساله كارگران نساجي مازندران و 15 ساله كارگران چيت سازي بهشهر را حاصل اقدامات و تدبير انجام شده مسئولان دانست و تاكيد كرد:همين امروز هم كارگران براي تشكر به دفتر ما آمده بودند كه البته ما نيازي به تشكر نداريم، بلكه به تلكيف و وظيفه خود عمل كرده ايم.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران از لبخند كارگران ابراز رضايت كرد و گفت: خنده مردم برترين ارزش براي بنده و همكاران من است.

وي گفت: در حال حاضر حضور فرمانداران در واحدهاي توليدي بسيار مهم است، چرا كه بسياري از مشكلات واحدهاي توليد صرفا با همين حضور و پيگيري موضوعات قابل حل است.

استاندار مازندران از هزينه 600 ميليارد توماني مردم مازندران در طي يكسال براي تلفن ثابت و سيار خبر داد و گفت: برگشت اين سرمايه به استان قابل تامل بود كه طي نشستي كه با وزير ارتباطات داشتيم پيگيري هايي انجام شد تا چند طرح زيرساختي در اين مورد توسط بخش خصوصي عملياتي شود.

وي شاخص هاي امنيتي استان مازندران در حال حاضر را در طول تاريخ بي سابقه دانست و تاكيد كرد: در تمام شاخص هاي جرم شاهد تقليل آمارها بوده ايم كه جزو استان هاي سرآمد كشور هستيم.

فلاح جلودار با بيان اينكه در استان مازندران آمادگي امنيتي بسيار خوبي براي استقبال از سرمايه گذاران وجود داردف افزود: بسياري از مسئولان حوزه امنيتي آماده همكاري و حمايت از سرمايه گذاران هستند.

نماينده دولت تدبير و اميد در مازندران در بخش پاياني سخنان خود به مشكلات حوزه پسماند در استان اشاره كرد و گفت: مشكلات پسماند استان را صد در صد حل مي كنيم.

وي به تفاهم انجام شده با رياست دانشگاه آزاد و تهيه زمين در اين خصوص اشاره كرد و گفت: قرار است تا از طريق پلاسما در درجه حرارت پنج هزار درجه با زباله سوزي و تبديل آن به انرژي اين مشلات حل شود.

فلاح به حضور و آمادگي چند سرمايه گذار بخش خصوصي در اين خصوص اشاره كرد و گفت: مشكل اين دوستان تنها تامين زباله بوده است يعني ما به آنها زباله تحويل دهيم و آنها مشكلات اين حوزه را حل كنند.

*27هزار نفر سهميه مازندران در اردوي راهيان نور مازندران است

سردار محمدحسين بابايي–فرمانده سپاه كربلاي استان مازندران- نيز در اين جلسه با بيان اينكه مردم مازندران در ورودي شهر خرمشهر داراي يك اردوگاه دو هزار نفري هستند، افزود: اين اردوگاه امسال افتخار داشت كه راهيان نور را به كربلاي حسيني وصل كرد.

وي با بيان اينكه اردوي راهيان نور از ابتدا تا انتهاي سال انجام مي شود، گفت: 27هزار نفر سهميه مازندران در اردوي راهيان نور مازندران است.

فرمانده سپاه كربلا گفت :سه هزار و 500 نفر هم از دانشجويان به اردوي راهيان نور اعزام خواهند شد.

* كلنگ زني بزرگترين كانون فرهنگي مركز اسناد ملي در دهه فجر امسال

لطف الله محمدنژاد-رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران- نيز در اين جلسه با بيان اينكه اسناد و كتابخانه ملي از اتفاقات بسيار نادري است كه در دولت تدبير و اميد شكل گرفته است افزود: اين نياز به علت فرهنگي بودن استان احساس شد.

وي با اشاره به اينكه در زمان استانداران قبلي اين اتفاق نيفتاده است، گفت: اينكار را به فال نيك مي گيريم اما بايد به وظايف اين مركز نيز آشنا شد.

محمدنژاد با بيان اينكه قدرت هر كشوري در فرهنگ آن كشور است، افزود: اگر بخواهند برند هويتي كشور را بسنجند به موضوع فرهنگ آن مي پردازند.

مشار استاندار مازندران وظيفه مركز اسناد ملي را شناختن هويت ملي و فرهنگي مازندران دانست و تصريح كرد: مركز اسناد ملي موزه ميراث مكتوب و مركز بازخواني هويت و فرهنگ محلي استان است.

وي گفت: اميدواريم به كمك رسانه هاي محلي و شنيداري و مكتوب بتوانيم فرهنگ ناب و اصيل مازندراني را به نسل امروز انتقال دهيم.

محمدنژاد با بيان اينكه انديشگاه و پژوهشگاه را در مركز اسناد ملي تاسيس كرديم، گفت:انديشمندان در قالب NGOها و گروه هاي مردم نهاد هم در اين مركز فعال هستند كه نقد و بررسي كتاب انجام مي دهند.

وي از كلنگ زني بزرگترين كانون فرهنگي مركز اسناد ملي در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: اصل تاريخ اين است كه بسازيم و بنويسم تا نميريم.

*پروازهای ساری دوبی از 21 بهمن

موسي مشاء زميني –مديركل فرودگاه هاي مازندران-نيز در اين جلسه از برقراري پرواز ساري-دوبي از 21 بهمن ماه خبر داد و گفت: در هفته 192 پرواز به مقصد دوبي داريم در حالي كه مازندران جايگاهي در اين پرواز ها نداشت.

وي با بيان اينكه پروازهاي عتبات عاليات و حج جزو پروازهاي بين المللي محسوب نمي شود، افزود: با آغاز اين پرواز فرودگاه دشت ناز از مرز هوايي خارج خواهد شد و به سمت بين المللي سوق مي يابد.

مشاءزميني گفت: روزانه از دوبي به202 نقطه جهان پرواز صورت مي پذيرد كه با پرواز ساري به 203 نقطه خواهد رسيد و اسم ساري هم در فرودگاه دوبي خواهد درخشيد.

وي به طول سفر پرواز اشاره كرد و گفت: اين پرواز تنها يك ساعت و 45 دقيقه به طول خواهد كشيد كه با مدت پرواز از فرودگاه امام تهران به دوبي برابري خواهد كرد، در حالي كه در زمان و هزينه صرفه جوبي خواهد شد.

مديركل فرودگاه هاي مازندران همچنين گفت: پيش بيني مي شود هزينه رفت و برگشت اين سفر در حدود 610 تا 680 هزار تومان خواهد بود.


  • جمعه 26 دی 1393-15:6

    کار که از گریه بگذرد بر ان می خندند

    • منصور مشاکلایهپاسخ به این دیدگاه 1 0
      جمعه 26 دی 1393-1:24

      آقای استاندار ...مردم با یک جوک هم می خندند آیامردم غرب استان هم از عملکردهای شما لبخند رضایت می زنند؟؟؟؟؟؟


      ©2013 APG.ir