تعداد بازدید: 3281

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 7 شهريور 1384-0:0

نوار ساحلي بابلرود توريستي مي‌شود

طرح اجرايي پارك نوار ساحلي رودخانه‌ي «بابلرود» تا 20 شهريورماه امسال تدوين و به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران ارائه مي‌شود.



در اين طرح قرار است جزييات اجرايي فاز نخست طرح احداث پارك در طول نوار 24 كيلومتري ساحل «بابلرود» مشخص شود. در فاز نخست طرح، محوطه‌ي كنار «بابلرود» در شهر بابل بازسازي مي‌شود.
در اين طرح زمين‌هاي كنار رودخانه از شهر بابل تا ورودي به درياي مازندران، با احداث فضاي سبز و امكانات تفريحي به مناطقي توريستي تبديل مي‌شوند.
شهرداري بابل مجري اين طرح است اما سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران با توجه به ماهيت توريستي طرح، 85 ميليون تومان تسهيلات از اعتبارات سال 84 خود را در اختيار اين طرح مي‌گذارد.
به گفته‌ي «دلاور بزرگ‌نيا»، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران، قرار است كه در كنار ساحل رودخانه، امكاناتي چون مكان‌هاي تفريحي، پاركينگ، فضاهايي براي كمپينگ، سرويس‌هاي بهداشتي و فضاهاي سبز ايجاد شود.
او معتقد است كه اگر اعتبارات تامين شوند، تا پايان سال 84، بيش از 50 درصد از فاز نخست طرح انجام مي‌شود.
«بزرگ‌نيا» مي‌گويد: «بيش از 40 رودخانه بزرگ و كوچك در استان مازندران وجود دارد كه مي‌توان با حاشيه‌سازي و ايجاد فضاي سبز آنها را به قطب‌هايي براي جذب گردشگران تبديل كرد.
هم اكنون تنها در قسمتي از حاشيه‌‌ي رودخانه «بابلرود» كه در شهر بابلسر قرار دارد و دهانه‌ي ورودي رودخانه به درياي مازندران در آنجا واقع شده است، امكانات توريستي وجود دارد.
همين منطقه از پل بابلسر تا دريا، شب‌ها و روزهاي تعطيل، شلوغ‌ترين منطقه‌ي شهر است و گردشگران زيادي از شهرهاي اطراف و ديگر نقاط ايران به آنجا مي‌آيند.(chn)


    ©2013 APG.ir