تعداد بازدید: 3672

توصیه به دیگران 0

شنبه 27 دی 1393-18:6

باحضور نماینده مجلس و مسئولان دولتی؛

مشکلات میاندورود بررسی شد

 تعريض نشدن پل نکاچوب، بافت فرسوده شهری سورک، نبود تصمیم گیری نهایی در خصوص پروژه چهار راه آزادگان و مشکلات مسکن مهر سورک را از جمله مشکلات میاندورود است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: صبح امروز مياندورود ميزبان يكي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، معاون هماهنگي امور عمراني و چند تن از مديران كل استان مازندران در راستاي بررسي مشكلات این شهرستان بود.

ارسطو قادری -فرماندار میاندورود– در اين جلسه اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مردم نسبت به دولت امیدواری بیشتری پیدا کرده اند و نیاز است که در راستای مطالبات مردمی و رفع نیازهای مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به حساسیت خاص مردم در ایجاد پل ارتباطی بین دو شهرستان ساری و میاندورود و همچنین تردد مردم در این مسیر، توجه جدی به احداث و اتمام پل ارتباطی دو شهرستان را خواستار شد.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود تعريض نشدن پل نکاچوب، بافت فرسوده شهری سورک، نبود تصمیم گیری نهایی در خصوص پروژه چهار راه آزادگان و مشکلات مسکن مهر سورک را از جمله مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: در موضوع لایروبی و آبگرفتگی اراضی پایین دست اقدامات بسیار خوبی انجام شد، به گونه ای که مردم در آن مقطع زمانی به جای اینکه علیه دولت سخن بگویند له دولت بودند و از مدیران دفاع کردند، اما مطالبات پیمانکاران هنوز پرداخت نشده است.

فرماندار میاندورود با اشاره به اینکه 85 درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند، گفت: زیرساخت های شهرستان مناسب نیست و اعتبارات تخصیصی نیز برای رفع مشکلات اندک است که امیدواریم با تدبیر مدیران و مسئولان ذیربط این مشکل مرتفع شود.

*تبدیل منطقه امیر آباد به منطقه آزاد اقتصادی در دستور کار دولت و نمایندگان استان است،

سیدرمضان شجاعی کیاسری-نماینده مردم شهرستان های ساري و مياندورود - در این جلسه با بیان اینکه مشکلات چهاراره آزادگان سال ها است که پابرجاست، افزود: بالاخره باید مشخص شود که متولی امور عمرانی جاده اصلی بلوار امام رضا(ع) شهرداری سورک است و یا اداره کل راه و شهرسازی تا پس از آن اقدامات لازم انجام پذیرد.

شجاعی با اشاره به ضرورت تکمیل پل ارتباطی بین دو شهرستان گفت: با اینکار هم چشم انداز صنعت توریست در منطقه تقویت خواهد شد و هم مسافرانی که از شهرستانهای شرقی استان به ساری و میاندورود می آیند، از آن مسیر تردد می کنند.

وی سرعت انجام اینکار را نامناسب ارزیابی کرد و گفت:علی رغم اینکه اقدامات ابتدایی خوبی در این مسیر انجام شد، سرعت انجام کار کند است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه تبدیل منطقه امیر آباد به منطقه آزاد اقتصادی در دستور کار دولت و نمایندگان استان است، افزود: باید تلاش شود تا با اجرایی شدن هر چه سریعتر این پروژه به رونق اقتصادی و کسب و کار در این منطقه کمک کرد.

*مشکلات مسکن مهر سورک در دستور کار قرار دارد

علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران- نیز در این جلسه مشکلات شهرستان را به دلیل موانع اعتباری بسیار عدیده دانست و گفت: موانع موجود در شهرستان را پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به لزوم تسریع در این زمینه تاکید کرد و گفت: اکثر مشکلات مطرح شده جزء مواردی است که قابلیت پیگیری و حل شدن دارد که تلاش خواهیم کرد این مشکلات را رفع کنیم.

نبیان با اشاره به جلسه های مکرر در راستای رفع مشکلات مسکن مهر استان ابراز داشت: مشکلات مسکن مهر شهر سورک نیز در دستور کار قرار دارد، اما باید این مسایل، در نشست تخصصی مورد بررسی قرار گیرید.

وی در خصوص چهار راه آزادگان و بافت فرسوده شهری سورک نیز اظهار داشت: کلیه طرح ها و مصوبات مربوط، به اداره کل راه و شهرسازی ارجاع شود تا پس از طرح در کمیسیون های تخصصی این امر از سوی مسئولان کشوری برای تامین اعتبار مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه از سال 92 تا پایان آذر ماه امسال مبلغ سه میلیارد تومان توسط معاونت دفتر امور روستایی به میاندورود تخصیص داده شده است، افزود: یک میلیارد و 900 میلیون تومان از این مبلغ به بخش مرکزی و یک میلیارد و 100میلیون تومان هم به بخش گهرباران تخصیص داده ایم.

*در حوزه حریم و راه ها ضوابطی داریم

حیدر نوروزی-مدیرکل راه و شهرسازی مازندران- در این نشست به بازدید آقای کشاورزیان-معاون سازمان راهداری کشور- از پروژه پل ارتباطی ساری و میاندورود اشاره کرد و گفت: چند ابهام در این زمینه وجود داشت که قرار است این مسایل بررسی و با حل آن روند کار تسریع شود که البته برای تکمیل این پروژه نیازمند مساعدت و همکاری مالی از منابع استانی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه هر گونه مطالعات شهری و یا ایجاد زیرگذر، دوربرگردان و طرح احداث میدان باید در اتاق مشاوران اداره کل راه و شهرسازی بررسی شود، گفت: در حوزه حریم و راه ها ضوابطی داریم که حتما باید طرح ها جهت اجرا با آن تطبیق داده شود.

در پايان اين جلسه 16 بند در راستاي پيگيري مسايل و مشكلات شهري و شهرستاني مصوب شد كه يكي از مهم ترين اين مصوبات پيگيري ايجاد ميدان در چهار راه وركلا و همچنين پيگيري ادامه روند احداث پل ارتباطي بين دو شهرستان ساري و مياندورود بوده است.

همچنين پس از پايان اين نشست مديران از محل چهار راه آزادگان و مشكلات اين تقاطع بازديد كردند.

گفتنی است در اين جلسه مديركل ورزش و جوانان استان، مدير كل دفتر امور شهري، مديركل ستاد بحران، معاون دفتر امور روستايي و شوراهاي استان مازندران، مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي و جمع ديگري از مديران استاني و محلي حضور داشتند.


  • يکشنبه 28 دی 1393-13:32

    آقاي شجاعي . فكري براي جاده ساري به تاكام كه جنابعالي و فرماندارتان اتمام را تا پايان سال 1393 اعلام كرديد. لاان نزديك 3 ماه كه پيمانكار كار را رها كرد و رفت.

    • يکشنبه 28 دی 1393-12:26

      لطفا آقای شجاعی اگر وقت کردند فکری بحال جاده ساری کیاسر هم بکنند دیگه خیلی دیر شده!!!

      • جوانان اصلاح طلب ساريپاسخ به این دیدگاه 1 0
        يکشنبه 28 دی 1393-11:29

        چه عجب اقاي دكتر لطف نمودند و از ماشين پياده شدند....

        • يکشنبه 28 دی 1393-7:17

          تشكر
          اينجور جلسات كه بعدآز آن بازديدذميداني صورت ميگيردبسيارمفيدوكاربردي تراست
          ازنماينده پرتلاش وپيگيرشهرماند جناب شجاعي وتمامي مديران دلسوزاستان به نوبه خودتشكرميكنم اميدوارم پيگرتصميمات جلسه نيزباشند

          • يکشنبه 28 دی 1393-22:47

            البته هر چه به زمان انتخابات مجلس نزدیک میشویم تعداد این جلسات بی نتیجه بیشتر میشود


          ©2013 APG.ir