تعداد بازدید: 3803

توصیه به دیگران 4

شنبه 11 بهمن 1393-15:34

استاندار مازندران:

عزل و نصب ها بر اساس تعامل /رویکرد ما درست است

گزارش+عکس+حاشیه نگاری مازندنومه از نشست مطبوعاتی استاندار مازندران/ ربیع فلاح: اگر نماينده مجلس با فردی مخالف باشد، آن فرد را انتخاب نمي كنيم/تخصيص ها در حدود 100 درصد بوده است/ضریب بودجه استان در سال 94 بيش از 34 درصد رشد داشته است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: نشست خبري استاندار مازندران و معاونان او با اصحاب رسانه و مطبوعات مازندران، عصر امروز در سالن همايش شماره يك استانداري مازندران برگزار شد.

در اين مراسم ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران- اظهار داشت: واقعيت هاي دوره انتقال دولت گذشته به دولت تدبير و اميد قابل كتمان نيست.

وي با بيان اينكه در شرايط بسيار حساسي دولت اعتدال مسئوليت اجرايي كشور را بر عهده گرفته است، افزود: شخص رئيس جمهوری و دولتمردان در راستاي تحقق شعارهاي دولت بسيار تلاش كرده اند.

استاندار مازندران با اشاره به وضعيت تورم 45 درصدي و رشد اقتصاد منفي در زمان انتقال دولت اظهار داشت: دولت تدبير و اميد با برنامه هاي اقتصادي و با تكيه بر منويات رهبري و بر اساس سياست هاي كلان كشور اقدام كرده است و در طول اين مدت هم تلاش شده که با تعامل سازنده با دنياي خارج و سازمان هاي بين المللي مشكلات اقتصادي كشور را كاهش دهد.

وي ادامه داد: كاهش نرخ تورم نشان دهنده انضباط مالي دولت و مجموعه مديريت اقتصادي كشور است كه اميدواريم در سال 95 آمار نرخ تورم تك رقمي شود.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با بيان اينكه هم اكنون 20 برابر اعتبارات عمراني پول در اختيار مردم است، افزود: اين موضوع مشكلات متعددي را در پي خواهد داشت، هر چند دولت تلاش كرده است تا با ايجاد اعتماد، به رونق فضاي كسب و كار همت گمارد.

وي به پيگيري طرح تحول سلامت در دولت اعتدال اشاره كرد و ابراز داشت: در استان نيز اين طرح با جديت در حال پيگيري است، بنده نيز دربازديد كلي از بيمارستان هاي مازندران شاهد بهبود ارتقاي وضع سلامت و درمان و همچنين رضايت نسبي مردم در بيمارستان ها بوده ام.

فلاح جلودار با اشاره به روند رو به رشد خدمت در بعد از انقلاب اسلامي و در قياس آماري با رژيم شاهنشاهي اظهار داشت: در سال 57 تنها 47 درصد مردم استان باسواد بودند كه اين رقم 64 درصد شهري و38 درصد روستايي است، اما در بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين رقم به 85 درصد باسواد در استان كه 90 درصد آن شهري و 80 درصد آن هم روستايي است، افزايش يافت.

وي با بيان اينكه تلاش كرديم با همراهي مردم سياست هاي دولت را در استان پياده كنيم، گفت: بودجه سال 93 رشد خوبي نسبت به سالهاي قبل داشته است و بايد تلاش كنيم تا سهم خود را از بودجه كشور دريافت كنيم.

استاندار مازندران به لزوم داشتن تلاش و اقدام سازنده در اين زمينه تاكيد كرد و ابراز داشت: بايد سعي شود ضمن اينكه سهم استاني را از بودجه دولت جذب كنيم بلكه بايد بتوانيم آثار عقب ماندگي سال هاي قبل را نيز جبران كنيم.

نماينده دولت و تدبير در مازندران گفت: براي اولين بار در سال 93 بودجه استان نسبت به نرم جمعيتي ما افزايش يافته است و تاكنون نيز تخصيص ها در حدود 100 درصد بوده است.

فلاح به تلاش مديران استان براي جذب بودجه هاي ملي اشاره كرد و گفت: تنها در يك قلم 150 ميليارد تومان اضافه بر سقف مورد نياز مازندران براي راه هاي مواصلاتي مانند جاده سوادكوه تخصيص داده شد كه اميدواريم اين كار را در موعد مقرر به پايان برسانيم.

وي از افتتاح 1385 پروژه كوچك و بزرگ با اعتباري بالغ بر 648 ميليارد تومان در ايام دهه فجر در استان مازندران خبر داد و گفت: پروژه هاي مسكن مهر، توليدي، خدماتي و عمراني از جمله اين موارد است.

استاندار مازندران از اختصاص 1300 ميليارد تومان رديف اعتباري در بودجه سال 94 براي مازندران خبر داد و گفت: در بودجه سال 93 ضريب بودجه استان 4.07 درصد بوده است كه در بودجه سال 94 به 4.4 رسيده است كه بيش از 34 درصد رشد داشته است.

فلاح جلودار با اشاره به مشكلات تحريم بانك هاي كشور در خصوص جذب اعتبارات اشاره كرد و گفت: با توجه به تلاش هاي صورت گرفته توانستيم 150 ميليون يورو يعني در حدود 600 ميليارد تومان از بانك توسعه اسلامي در خواست اعتبار كنيم كه نامه جذب اين اعتبار از معاونت بخش خارجي وزارت اقتصاد و دارايي اخذ شده است.

وي ادامه داد: اين ميزان سرمايه گذاري در ارتباط با فاضلاب هاي استان است كه مشكلاتش كمتر از مشكلات پسماند نيست، چرا كه امروزه آلودگي آب هاي شرب مازندران يكي از مشكلات عمده و اساسي است.

استاندار مازندران به سرمايه گذاري 20 ميليون يوريي يعني 80 ميليارد توماني در بخش برق استان از بانك اكو خبر داد و گفت: در بخش نيرو نيز در حدود 350 ميليارد تومان سرمايه گذاري خواهد شد.

وي يكي ديگر از مشكلات استان را اراضي كنار ساحل عنوان كرد و گفت: بيش از شش هزار هكتار زمين با كلاس پايين داریم كه قابل كشت و زرع در استان نيست.

فلاح جلودار كل اعتبار سد هراز را تاكنون 10 ميليارد تومان دانست و ابراز داشت: كارهاي مربوط به فاينانس اين پروژه حل شده است و نامه مذكور در ميز شوراي اقتصاد كشور است كه با اعتباري بالغ بر 1300 ميليارد تومان در سال 94 اجرايي خواهد شد.

وي همچنين از احداث اتوبان 44 كيلومتري از هفت كيومتري قائمشهر خبر داد و گفت: اين آزاد راه شش بانده از هشت كيلومتري ساري خارج خواهد شد كه در حدود 1200 ميلياردتومان اعتبار كل پروژه است كه ظرف چند سال اجرايي خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: 1300 ميليارد تومان براي سرمايه گذاري بخش خصوصي مجوز صادر شده است كه انتظار مي رود اين رقم در سال 94 به 1700 ميليارد تومان برسد.

*چگونه مي گوييد در استان فضاي نااميدي و ياس وجود دارد؟

در ادامه جلسه خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند که استاندار و معاونان او پاسخگوي سوالات بودند.

استاندار مازندران در پاسخ به يكي از خبرنگاران كه از پاسخگو نبودن شخص استاندار، معاونان و مديران كل گلايه كرده بود، اظهار داشت: ما كاملا مقيد و پايبنديم و خيلي از انتقادها را نيز در جلسات مختلف پاسخ داده ايم، حتي بنده در بسياري از نشست ها گفته ام كسي سوالي ندارد و شما گفتيد خير. بنده اپيدمي عدم پاسخگويي به رسانه ها را در استان تكذيب مي كنم، اگر مصداق وجود دارد مطرح كنيد.

ربيع فلاح جلودار در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه گفته بود شما گفتيد: "آمار اشتغال و كار در دولت گذشته بهتر از اين دولت بوده است" آيا گفته خود را تاييد مي كنيد يا خير؟ اظهار داشت: سخن من در ارتباط با بانك خاصي بوده است. بنده اين موضوع را نگفته ام وگرنه مشكلاتي كه امروز وجود دارد نتيجه عملكرد همان دولت است. آن دولت غير از عدد سازي چه كاري انجام داده است؟ بنده قصد ندارم عملكرد دوستان را زير سوال ببرم، اما مشكلاتي كه بر روي دست اين دولت مانده است، نتيجه عملكرد همان دولت است.

وي در پاسخ به بخش ديگري از سوال اين خبرنگار اظهار داشت: شعار اين دولت تدبير و اميد بوده است، شما چگونه مي گوييد در استان فضاي نااميدي و ياس وجود دارد؟ كدام اداره اي است كه پول قند و چايي همكاران خود را ندارد؟ شما معرفي كنید ما حتما مشكل آن دستگاه را حل خواهيم كرد.

*اگر نماينده مجلس با فردی مخالف باشد، او را انتخاب نمي كنيم

خبرنگار مازندنومه نيز در اين نشست اظهار داشت: آقاي استاندار به نظر مي رسد در بعضي از دستگاه ها و سازمان ها مديريت سيستمي صورت نمي پذيرد و دستگاه ها به صورت فردي عمل مي كنند. گاه انتصابات نيز خارج از اصولي است كه دوستان انتظار دارند اما فعلا" در اين قضيه وارد نمي شويم. به هر حال به نظر مي رسد سيستم يكپارچه مديريتي در بعضي از دستگاه هاي استان وجود ندارد و اگر كاري نيز انجام مي شود بر اساس لياقت و توانايي فردي برخی مدیران است.

بخش سورکی اظهار داشت: از يك سو انتصاب اين مديران غيرهماهنگ و از سوي ديگر نبود اطلاع رساني یکپارچه و سيستماتيك، باعث انتقاد و نارضايتي مردم و رسانه ها شده است به طوري كه مردم كمتر از اوضاع واقعي استان باخبرند. جناب استاندار، اگر اين موضوع را مي پذيريد لطفا بفرماييد چگونه مي توان هارموني ايجاد كرد، به گونه اي كه تنها يك صدای موزون از مجموعه دولت در استان شنيده شود؟

ربيع فلاح جلودار در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه با بيان اينكه ما بارها گفتيم كه دولت اعتدالي هستيم و بايد از همه ظرفيت هاي استان استفاده كنيم، افزود: در دولت هاي قبل متاسفانه اين گونه نبوده است و در اين دولت ما بايد فرهنگ اين موضوع را نيز نهادينه كنيم.

وي اظهار داشت: براي ما هم كار راحتي نيست چرا كه هم بايد ظرفيت پذيرش اين موضوع را به وجود بياوريم و هم كارهاي مردم را با توجه به رويكرد دولت پيش ببريم.

استاندار مازندران با بيان اينكه اگر عزل و نصبي صورت مي پذيرد، بر اساس موازين تعاملي است كه بر مجموعه مسئولان تاثيرگذار است، لذا اگر احساس كنيم كه در همين شرايط نماينده مجلس با فردی مخالف باشد، خيلي شفاف عرض مي كنم كه آن كار را انجام نمي دهيم، يعني آن فرد را انتخاب نمي كنيم.

وي ادامه داد: شايد نماينده اصلا همسو با دولت نيز نباشد، اما بالاخره نماينده استان ما است و مردم به او راي دادند، براي همين نياز است كه ما با او همكاري لازم را داشته باشيم.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران بيان كرد: ما چون اعتقاد داريم بايد در استان از تنش جلوگيري شود و آرامشي در استان به وجود بيايد، اين فشارها را علي رغم اينكه جزو اختيارات ما است، تعديل مي كنيم تا جهت پيشرفت استان بتوانيم تلاش كنيم.

وي در ادامه سخنان خود گفت: اين انتقاد شما را مي پذيريم كه بايد در راستاي بحث تبليغاتي گسترده تر و هوشيارتر عمل كنيم و نياز است كه تعامل بيشتري با مجموعه هايي چون شما داشته باشيم كه بنده هميشه مورد توجه شما بودم و اميدواريم كه اين نقيصه را به گونه اي شايسته حل كنيم.

*رويكرد ما بي احترامي نيست

استاندار مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری كه نسبت به حضور نداشتن رسانه هاي استان در ديدارهاي استاندار مازندران با مسئولان كشوري انتقاد كرده بود، ابراز داشت: رويكرد بنده بی توجهی به رسانه هاي استاني نيست. اگر رسانه در اين ديدارها حضور داشته باشد، حداقل براي بنده بهتر است، اما اينكه نخواستيم يا نمي خواهيم اين گونه نيست اين را هم به حساب همان سيستم تبليغاتي ما بگذاريد.

وي با بيان اينكه بايد از ظرفيت رسانه اي استان استفاده شود، افزود: اصلا رويكرد ما بي احترامي نيست، بالاخره شايد من هم چون خودم زياد اهل تبليغات نيستم، اين مسايل وجود دارد، اما در آينده حتما صندلي براي رسانه ها خالي خواهيم گذاشت.

در ادامه خبرنگار دیگری اظهار داشت: آقاي استاندار توجه بيش از اندازه شما به غرب استان با وجود اينكه بسياري از مديران استان منتسب به شرق استان هستند، اين شائبه را در بين مردم تقويت كرده كه شرق استان مورد بي مهري استاندار است. وي همچنين به شايعه هاي منطقه ويژه اقتصادي در مازندران اشاره كرد و گفت: آيا اين موضوع در خصوص بنداميرآباد صحت دارد و يا خير؟ همچنين در موضوع مسكن مهر بنده سوالي از آقاي نبيان دارم كه ايشان در جلسه اي درخصوص مشكلات مسكن مهر وعده كردند كه آسفالت محوطه اين مجموعه فرداي آن جلسه ساعت هفت صبح انجام شود، اما الان دو ماه گذشته است و كاري صورت نگرفته است. اين حرف هاي بدون عمل و شعاري ما را به ياد مديران دولت قبل مي اندازد.

علي نبيان-معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران- در اين خصوص اظهار داشت: بنده معاون هماهنگي امور عمراني هستم و بودجه و اعتباري در دستان بنده نيست، بلكه به استناد مديران كل و دستگاه هاي اجرايي حاضر در جلسه اقداماتي را انجام مي دهيم.

وي گفت: تامين اعتبار از سوي بنده صورت نمي گيرد، اين موضوع هم ابلاغ آن صورت پذيرفته است كه اميدواريم به زودي كار انجام شود، البته هر اتفاقي صورت پذيرد گوشه اي از بدهي ما به مردم و مشكلات مردم را حل خواهد كرد.

استاندار مازندران نيز در خصوص بخش ديگري از سخنان اين خبرنگار اظهار داشت: بنده بيش از 10 بار به بهشهر و شهرهاي شرقي استان سفر و مشكلات را از نزديك پيگيري كرده ام.

وي گفت: غرب و شرق استان به دليل فاصله اي كه از هم و از مركز استان دارند اين مسايل براي شان به وجود آمده است، اما با حضور مستمر مديران در غرب استان ديگر شائبه بي توجهي به غرب استان وجود ندارد و در خصوص شرق استان نيز مي پذيريم و قول مي دهيم كه تا پايان هفته دو بار به اين منطقه سفر كنيم.

ربيع فلاح همچنين در خصوص منظقه ويژه اقتصادي در مازندران اظهار داشت: ما هيچ منطقه اي را نامزد نكرده ايم، البته اين كار در دست بررسي است كه ما به هر حال بايد مسئولان منطقه آزاد كشور را براي اين امر متقاعد و نظر آنها را تامين كنيم.

وي ادامه داد: اين موضوع در دست بررسي است، البته هنوز گزينه خاصي در اين خصوص مورد نظر ما نيست و اميدواريم كه در سفر آينده رياست جمهوري حداقل مصوبه هيات دولت در اين خصوص را داشته باشيم.

در ادامه اين جلسه خبرنگار دیگری در خصوص گلايه هاي رسانه ها از عدم اطلاع رساني و همچنين مشكلات معيشتي خبرنگاران مطالبي را مطرح و اظهار داشت: حيات مطبوعات به اقتصادش وابسته است، در حالي كه شما در رده استانداران خوب كشور در راستاي تعامل با رسانه ها محسوب مي شويد اما مديران شما به مطبوعات ظلم مي كنند.

استاندار مازندران در اين خصوص اظهار داشت: اعتقاد به ايجاد تعامل دوطرفه بين مديران و رسانه دارم و در خصوص مشكلات معيشتي و اقتصادي خبرنگاران نيز مي توانيم زمينه هايي را به وجود بياوريم و كمك كنيم.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سرمايه گذاري در بخش گردشگري اظهار داشت: يكي از محورهاي توسعه استان كه تاكنون مغفول مانده بود، توجه به بخش ساحل و حوزه گردشگري دريايي بوده است.

وي از استقرار بيش از 15 شهر استان در كنار دريا و عدم بهره گيري از ظرفيت هاي دريايي سخن گفت و ابراز داشت: البته امسال طرح هاي سالم سازي خوبي اجرا شده بود كه با 52 درصد كاهش غريق در استان كارنامه مناسبي ارائه شده است.

استاندار مازندران گفت: سرمايه گذاري در بخش ساحل هنوز آغاز نشده است و اين كار نيازمند فرهنگ سازي براي مردم است، البته در دو مورد مجوزهاي لازم براي ايجاد و استقرار اسكله دريايي صادر شده است و بايد مسايل اداري را پشت سر بگذارد.

علي نبيان در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار داشت: در مورد مسكن مهر اتفاقاتي از گذشته رخ داده است كه اين مسايل را يك شبه و يك روزه نمي توان حل كرد.

وي با بيان اينكه پروژه هاي مسكن مهر مشكلات زيادي دارد، افزود: برخي از مشكلات اين واحد ها با تبديل وام 20 به 25 ميليون تومان حل شده و در مورد مسكن مهر مياركلا نيز اين وام از 25 به 30 ميليون تومان افزايش يافت.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران از افتتاح 10هزار واحد مسكن مهر در بابلسر با حضور معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد و گفت: هر هفته مشكلات مسكن مهر را در جلسات جداگانه بررسي مي كنيم.

استاندار مازندران نيز با بيان اينكه بنده مدير دولت سازندگي بوده ام و رابطه خوبي هم با جناب آيت الله هاشمي رفسنجاني دارم، افزود: بالاخره ايشان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند و رابطه خوبي هم با رئيس جمهوری دارند كه گزارش هاي مربوط به اقدامات استان را خدمت ايشان تقديم كرديم و ايشان هم قول مساعد در خصوص پيگيري مشكلات دادند.

استاندار مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با بيان اينكه بندرنوشهر بايد از حالت بن بست خارج شود، افزود: در خصوص خسارات سيل نيز اقدامات آني و فوري انجام شده است و مسايلي نيز كه مربوط به حمايت دولت از خسارت ديده گان بوده، انجام شده است و در برخي از موارد مشكلاتي را با بانك ها داشته ايم كه حل شده است.

*در حوزه رسانه ديدگاه استانداري صد در صدي است

معاون هماهنگي امور عمراني در خصوص مشكل زباله و پسماند استان كه مورد سوال چند خبرنگار بود، اظهار داشت: يكي از نتايج ديدار با آيت الله هاشمي رفسنجاني عقد توافق نامه اي با رياست دانشگاه آزاد اسلامي و استاندار مازندران در خصوص حل مشكلات زباله استان از روش پلاسما براي اولين بار در كشور است.

وي اظهار داشت: ايجاد كارخانه زباله سوز را در ساري و نوشهر در دستور كار داريم كه در سفر دكتر ابتكار-رياست سازمان حفاظت محيط زيست كشور- مجوز زيست محيطي آن در داخل استان صادر شد و در حدود 65 تا 70 درصد نيز پيشرفت فيزيكي دارد.

نبيان گفت: تمام تلاش استانداري و شهرداري ساري بر اين است كه اين كارخانه در ابتداي سال 95 مورد بهره برداري قرار گيرد.

عليرضا يونسي –معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- نيز در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار داشت: در خصوص مهار مواد مخدر و همچنين مناطق آلوده استان بررسي هاي كارشناسانه اي در شوراي تامين استان انجام شده است.

وي با بيان اينكه با همه تحقيقات به اين نتيجه رسيديم كه در حدود 30منطقه آلوده در استان داريم، افزود: اطلاعات مربوط را به سازمان هاي دست اندركار داده ايم.

يونسي با اشاره به دشواري كار در خصوص بهسازي و پاكسازي مناطق آلوده اظهار داشت: در محله اي با 375 خانوار و محله اي ديگر با 320 خانوار ورود پيدا كرديم و اين محلات را به سمت بهسازي و بازسازي پيش برديم.

وي با بيان اينكه اولين محله منطقه عباس آباد نكا بوده است، افزود: بيش از هزار نفر در اين منطقه سامان دهي و تمام 375 خانه در يك شب مورد بهسازي و عمليات پاكسازي قرار گرفت.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران ابراز داشت: اولين اقدام مهار اين مناطق و پس از آن طبقه بندي افراد بيمار، معتاد و...بوده است.

وي گفت: با توجه به آمارگيري نيروهاي انتظامي در خصوص مناطق بهسازي شده، آسيب هاي اين مناطق به زير 10 درصد رسيده است و در اين كار مهم بيش از 18 سازمان به طور مستقيم دخيل بوده اند.

يونسي به كاهش جرايم و آسيب ها در استان اشاره كرد و گفت: كشفيات مواد مخدر نيز در 9 ماهه اول امسال بيش از 3.5 تن و به اندازه دو برابر 9 ماهه اول سال قبل بوده است.

وي از شناسايي بسياري از كارگاه هاي تهيه و توليد مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: شبكه هاي توزيع مواد مخدر صنعتي نيز در استان شناسايي و اكثر انها زير ضربه رفتند.

يونسي اظهار داشت: در حوزه رسانه واقعا ديدگاه استانداري صد در صدي است و چيزي براي پنهان كردن نداريم، مگر جايي كه مصالح و منافع استان و كشور مورد نظر باشد كه شما هم حق مي دهيد موضوعات رسانه اي نشود.

*حاشيه ها

 *جلسه با 20دقيقه تاخير در ساعت 2.20 دقيقه با قرائت قرآن و سپس سرودي ملي جمهوري اسلامي آغاز شد. حسن خيريان پور-معاون توسعه مديريت و منابع انساني- اولين معاوني بود كه راس ساعت دو علي رغم عدم حضور ساير مسئولان، در جايگاه حاضر شد.

*جلسه پس از سخنان كوتاه و خيرمقدم احمد مظفري-مديركل روابط عمومي استان مازندران- به برمکی، رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان واگذار شد تا از خبرنگاران براي پرسش دعوت كند.

* خبرنگاري در سخنان خود گفت: فضاي ياس و نااميدي در استان وجود دارد و مردم در مراجعه به دستگاه هاي استان با اين پاسخ مواجهه مي شوند كه دولت پول ندارد و بودجه نداريم و حتي پول قند و چايي خود را نيز نمي توانيم تامين كنيم.

*خبرنگار فارس در اين نشست خطاب به استاندار گفت: شما مي دانيد كه بنده چقدر به شما علاقمندم، اما ناديده گرفتن ظرفيت رسانه اي استان براي شخص بنده پذيرفته نيست. بعد از سوال خبرنگار فارس در خصوص عدم حضور رسانه ها در ملاقات هاي استاندار مازندران با مسئولان كشوري يكي از خبرنگاران با صداي بلند و با بردن نام يكي از خبرنگاران با طنز گفت: بالاخره آقاي فلاني بودند كافي است!

*استاندار پس از استماع سخنان معاون هماهنگي امور عمراني به خبرنگار هفته نامه بهنگر در خصوص عدم آسفالت محوطه مسكن مهر نكا اظهار داشت: بالاخره وقتي اين انتقاد شده است پيگيري كنيد كه ان شالله مشكل حل شود.

*فلاح جلودار در پاسخ به عدم حضور مديران در شرق استان نيز گفت: آقاي يونسي كه حداقل كه هفته اي دوبار در رستمكلا و شرق استان حضور دارند.

* كوشكي-خبرنگار پيشكسوت مازندران-اظهار داشت: دستگاه هاي مختلف بودجه فرهنگي دارند، اكبرجوجه و حاج حسن شان به راه است، اما وقتي مي خواهند كمكي به مطبوعات كنند اشك تمساح مي ريزند.

*ربيع فلاح گفت: بنده پوششي در كارهايم ندارم و شفاف هستم و هيچ محدوديت و سانسوري هم از طرف ما صورت نمي پذيرد.

*استاندار مازندران در خصوص مشكلات معيشتي گفت: شما از بین خود نمايندگاني انتخاب كنيد تا راهكارهاي بهبود وضعيت معيشتي و پيشنهاد در خصوص برون رفت از مشكلات اقتصادي را بررسي كنند و در جلسه بعدي اگر اين موضوع دوباره مطرح شود بنده از شما گله خواهم كرد.

*استاندار مازندران ابراز داشت: از جزييات طرح هاي گردشگري جنگل به روز اطلاع دارم و حتي مي دانم در جلسه دفاعيه چه كسي چه حرفي را مي زند.

*در مجموع 30 خبرنگار براي سوال ثبت نام كردند كه بيش از 10 نفر در فرصت پيش رو سوالات خود را مطرح كردند.

* ربيع فلاح اظهار داشت: در خصوص عزل و نصب ها چارچوب هايي براي تعيين شاخص و صلاحيت افراد داريم و اين به معناي قبول كلي از طرف ما نيست.

* وي ادامه داد: بالاخره مديركلي كه عوض شده است، وزيرش از او راضي بوده است و جايگزين او نيز كه به استان آمده نيروي قوي تري است. مديركل سابق بالاخره ظرفيتي دارد كه بايد از آن استفاده كنيم.

*فلاح به رايزني خود با معاون سياسي وزيركشور اشاره كرد و گفت: حتي ايشان نيز به بنده گفته اند كه بسياري از مديران اجرايي دولت قبل را ابقا كرده اند و اين نشان مي دهد رويكرد ما در استان درست بوده است.

*سردبير خبرگزاري تسنيم در اين نشست خطاب به استاندار گفت: نياز است تا هر يك از معاونان شما با مديران كل حوزه خود نشست هاي تخصصي برگزار كنند كه سوالات خبرنگاران پاسخ داده شود. وي به طنز گفت: اين طوري كه نمي شود شما فقط حرف مي زنيد و خسته مي شويد و معاونان نيز مي نشينند و گوش مي دهند!

*استاندار در پاسخ به كنايه خبرنگار مهر مبني بر اينكه از بازديدهاي صبحگاهي شما چه خبر اظهار داشت: خب مدير يك مجموعه مي تواند بسياري از كارها را در صبح پيگيري كند، همين كه از محيط جامعه تحت مديريت خود آگاهي كسب مي كنيد به شما براي مديريت آن كمك خواهد كرد.

*نبيان-معاون عمراني استانداري مازندران-در پاسخ به واكنش هفته نامه حلاج مبني بر انتقاد يكي از خبرنگاران از مديران دولت قبل گفت: ما همه كارمند نظام هستيم، سرباز نظاميم و بايد سربازي نظام را هم در اين مسايل مورد نظر قرار دهيم.

*علي نبيان-معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران-گفت: در موضوع زباله سوز با توجه به جلسه اي كه با حضور جناب آقاي دكتر لاريجاني -ريیس مجلس شوراي اسلامي- داشتيم، وی مشاور خود را براي پيگيري اينكار مامور كردند و با حضور مشاور لاریجانی جلسات متعددي در استان و در تهران برگزار شد.

*استاندار مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه قدس در خصوص اينكه از عملكرد خود راضي است يا خير گفت: بنده هر جوري بگويم شما برداشتي مي كنيد كه شايد به گونه اي شائبه داشته باشد، شما تشريف بياوريد دفتر بنده در گوشي به شما خواهم گفت.

*خبرنگار كياپرس از فشار برخي مديران در برابر انتقاد رسانه اي گلايه كرد و گفت: برخي چون تاب شنيدن واقعيات را ندارند از طريق اداره اي كه خبرنگار در آن مشغول به كار است و يا از طريق حراست اداره اقدام به تحت فشار قرار دادنش مي كنند تا اقعيات را منعكس نكند.

*يونسي –معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- گفت: در حوزه مطبوعات تا جايي كه دست ما باز باشد کمک می کنیم و اگر نتوانيم نيز عذرخواهي مي كنيم، چرا كه اعتقاد داريم با عذرخواهي انسان بزرگ مي شود.

*جلسه در ساعت 4.30 دقيقه پايان يافت و استاندار هم با اهداي هدايايي از خبرنگاران تجليل كرد.


  • دوشنبه 13 بهمن 1393-23:30

    آقای دکتر فلاح بی زحمت بگویید م... چکاره استانداری میباشد؟؟؟

    • دوشنبه 13 بهمن 1393-6:46

      ... اينهمه گني اختصاصص بودجه رشد داشته ما چيزي نديمي !!؟؟ يه كارخونه اي يه پروژه اي ....فقط چند تا تعطيلي كارخونه واخراج نيرو و...آها پنجاه نفر درسطح استان ره پارسال آزمون استخدامي خواستني جذب هاكنين كه هنوز جذب نينه

      • دوشنبه 13 بهمن 1393-16:30

        بله، گند دولت قبل رو ما داریم جکع می کنیم. کارخانه یک شبه ورشکست نمیشه. دو سه سال اخیر دولت دهم کارخانه ا را دچار ورشکستگی کرد که یکی یکی داریم خزان انها را می بینیم. این دولت هم داره نفت 40 دلاری می فروشه نه 120 دلاری. پول انباشته نفت رو رحیمی ها و زنجانی ها بردند

      • دوشنبه 13 بهمن 1393-0:11

        استاندار محترم ،آرام و راحت باش! ساری در خواب تلخ عقب ماندگی ست !
        استاندار گله از شما نیست !گله از نمایندگان مردم در مجلس و شوراست که آنها هم مثل شما حرف های قشنگ میزنن !
        اگر عبوری به این شهر همین رنگ و لعاب را نمیداد شهروندان به یک افسردگی اجتماعی دچار میشدند .

        • يکشنبه 12 بهمن 1393-16:57

          متاسفانه نمایندگان با دخالتهای نابجا راه را برای برنده شدن خوددر انتخابات بعدی هموار میکنند وتیم مستقر در استانداری برای بقای خود تن به تمام خواسته های آنها میدهند . در این بین تنها حلقه مفقوده همانا منافع مردم و برنامه های دولت تدبیر وامید میباشد وبس.خوش بگذره

          • يکشنبه 12 بهمن 1393-16:47

            سیستم استانداری ما یکپارچه نیست و درهم و مغشوش است. استاندار به عقبه خود نگاهی بیندازد. روابط عمومی شده ساقدوش استاندار. کارها ی اطلاع رسانی خوابیده

            • فیس بوک مازندنومه-2پاسخ به این دیدگاه
              يکشنبه 12 بهمن 1393-16:46

              متاسفانه از اول انقلاب و خصوصا از دوره دوم وسوم مجلس اين روش مرسوم شد و سال به سال بدتر هم شد . صلاحيت مطرح نبود و نيست و نخواهد بود فقط پاچه خواري و خود را چسباند ن به يكي از افراد و.....مي تواند ارزش آفرين باشد.ارزش كه چه عرض كنم بي ارزشي

              • فیس بوک مازندنومه-1پاسخ به این دیدگاه 4 1
                يکشنبه 12 بهمن 1393-16:45

                دکترفلاح تاکنون با همین روش نادرست، عمل کرده و مشکلات فراوانی در شهرستانها بوجودآورده است. نماینده فقط مورد مشورت قرار میگیرد واستاندار تصمیم نهایی اش را احتراماً به آگاهی او می رساند. به نماینده چه ربطی دارد درکار قوه مجریه دخالت کند؟ تجربه ثابت کرده که اکثر نمایندگان مجلس با انگیزه انتخابابی، دنبال یک«فرمانبُردار» هستند تا یک «فرماندار»!!.

                • جعفری از ساریپاسخ به این دیدگاه
                  دوشنبه 20 بهمن 1393-23:22

                  مدیر مسئول سایت مازندنومه با سلام،ما فکر میکردیم،در عالم قیاس شما بمراتب از...،سالم ترو بهترید،ولی وقتی شما را با ایشان می سنجم،پیش خود می گویم،صد رحمت خدا بر او باد،که حداقل شرط انصاف را رعایت می نماید،آخه جنابعالی خیلی افراطی وتند گرایش و سر سپردگی به جناح حاکم داری،برای اینکه اصلا نظرات مخالفان را در داخل کامنت قرارنمی دهی،این رفتار و منش و مرام اصحاب رسانه نیست،که این روش بسیارزشت ودور از شان خبرنگاری میباشد،خواهشا تا زمانیکه خود را اصلاح نکردی،از دیگران ایراد و خرده نگیر،و برای اثبات صداقت خود این متن را در داخل سایت قرار بده.

                  • سه شنبه 21 بهمن 1393-0:26

                    خواننده محترم، شما فقط در روز دوشنبه چند کامنت که البته حاوی اتهام های بدون سند و توهین به برخی مقامات استان بود با اسامی مختلف از جمله: صابر، راستگو، ناشناس و جعفری از ساری درج کردید که غیر از یک مورد بقیه نشان داده شد. برادر محترم، این که ما سرسپرده هستیم یا نه به خودمان ارتباط دارد و شما لازم نیست حرفه و کار ما را به ما یاد بدهید؛ ولی بدانید حیا چیز خوبی است. کمی منصف باشید و دروغ نگویید و با اسامی مختلف سعی در تخریب بدون سند مسئولان نداشته باشید


                ©2013 APG.ir