تعداد بازدید: 4432

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 16 بهمن 1393-21:51

فرماندار آمل: اهل مطالعه نیستم

گزارش روز چهارم نمایشگاه کتاب/شفیع زاده: اخبار را از سایت ها پیگیر هستم که گاهی این فرصت هم دست نمی دهد/گلشنی: نمايشگاه مازندران با توجه به جمعيت كمتر در مقياس كوچكتري برگزار شده است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: حسن شفیع زاده –فرماندار شهرستان آمل- در گفتگو با مازندنومه در یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران تصریح کرد: متاسفانه سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور اندک است و باید تلاش کرد تا با هماهنگی که بین مسئولان شهرداری، نهاد کتابخانه عمومی و دیگر دستگاه های مسئول برقرار می شود، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام برداریم.

فرماندار آمل با بیان اینکه اهل مطالعه نیستم، افزود: آن زمان که در آب و فاضلاب استان بودم بیشتر کتاب های تخصصی را مطالعه می کردم، اما در دستگاه اجرایی و در فرمانداری به دلیل زمان اندک فرصت مطالعه ندارم.

وی افزود: اخبار را از سایت ها پیگیر هستم که گاهی این فرصت هم دست نمی دهد.

شفیع زاده به نقش ویژه کتاب در زندگی انسان هم اشاره کرد و گفت: سایت ها ممکن است در دست افرادی باشد که بدون شناسنامه هر چیزی را بیان کنند، اما کسانی که کتاب تالیف می کنند عموما افراد اهل علم هستند که سندیت منابع دارند.

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود به پروژه های افتتاحی دهه فجر در آمل هم اشاره کرد و گفت: بالای هزار پروژه عمرانی، فرهنگی و ورزشی در آمل افتتاح خواهد شد.

نماینده دولت تدبیر و امید در آمل به گازرسانی 17 روستا اشاره کرد و گفت: افتتاح کارخانه سورتینگ برنج، کارخانه آرد آسیابان با اعتبار ده میلیارد تومان و افتتاح چندین پارک و 24 خانه بهداشت از جمله پروژه های دهه فجر است.

وی با اشاره به افتتاح جایگاه cngدر دابودشت و همچنین چندین سالن ورزشی در آمل ابراز داشت: بیمارستان 217 تختخوابی آمل هم به لحاظ فیزیکی کامل شده است اما تجهیزات و امکانات کامل نشده است و افتتاح این بیمارستان در این ایام منتفی است.

شفیع زاده از اعتبار 16 تا 17 میلیاردی برای تجهیزات این بیمارستان خبر داد و گفت: نماینده مردم آمل در خصوص پیگیری برای تکمیل تجهیز این بیمارستان قول همکاری داد.

فرماندار آمل در خصوص سخنران مراسم 22 بهمن امسال هم اظهار داشت: سخنران این مراسم حجت الاسلام دکتر سعید جوادی (مرتضی) فرزند علامه جوادی آملی است که ریاست موسسه علوم وحیانی اسرای قم را بر عهده دارد.

*آمل در سه شاخص از چهار شاخص اصلی دارای رتبه اول استان است

سیدآقا بزرگ حسینی-رییس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان آمل– با بیان اینکه آمل در بحث عضویت حایز رتبه اول استان، در مراجعان حائز رتبه دوم و در بحث امانت نیز رتبه اول استان را دارد، افزود: آمار نشان می دهد که آمل در سه شاخص از چهار شاخص اصلی دارای رتبه اول استان است.

این مسئول ابراز داشت: در هفته دولت کتابخانه امامزاده عبدالله و روستای وسطی کلا افتتاح خواهد شد و در منطقه واناامیری هم کتابخانه ای در دست ساخت داریم.

حسینی به رایزنی های صورت گرفته جهت افتتاح کتابخانه دیگری در حوزه شهری خبر داد و گفت: این کتابخانه در دو طبقه به مساحت 450 مترمربع آماده افتتاح است.

وی از ساخت کتابخانه دیگری با مشارکت دانشکده علوم قرآنی خبر داد و گفت: حق انتفاع این کتابخانه به اداره کتابخانه های عمومی واگذار خواهد شد.

*در حوزه تصنيف عمل كرده ايم

حجت الاسلام اسماعيل رمضاني-ریيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان آمل-هم گفت: متاسفانه غالب كتاب هاي ما جزو تاليفات است و در حوزه تصنيف كه به معناي توليد علم است متاسفانه ضعيف عمل كرده ايم كه لازمه ورود به اين عرصه فكر و انديشه جديد است.

وي با مقايسه بين كتابخواني و استفاده از سايت هاي مجازي اظهار داشت: قداست موجود در كتابخواني و فضاي معنوي و روحاني كتاب بسيار بيشتر از فضاي مجازي است، البته اگر چه فضاي مجازي زمان را كاهش داده است اما به نظر مي رسد سفارش معصومان در اين خصوص بيشتر متوجه كتاب است.

*نمايشگاه مازندران در مقياس كوچكتري برگزار شده است

حسن گلشني –مشاور معاون وزير ارشاد و ناظر نمايشگاه هاي استان-نيز در گفتگو با مازندنومه اظهار داشت: با توجه به عصر ديجيتال و كامپيوتر همه فكر مي كردند كه كتاب هاي مكتوب اثر خود را از دست داده است، اما واقعيت اين است كه چيزي جاي كتاب را نخواهد گرفت.

وي با بيان اينكه اگر بچه ها را از كودكي به كتاب خواندن عادت دهيم، پيشرفت ابزار موبايل و تكنولوژي به فرهنگ مطالعه صدمه نمي زند، افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستيم كه اين ابزار به فرهنگ كتاب و مطالعه آسيب زده است.

گلشني ابرازداشت: استقبال مردم خوب بوده است البته فكر مي كنم اگر نمايشگاه در داخل شهر برگزار مي شد، استقبال مردم قطعا بيشتر از حالت فعلي بود.

وي با بيان اينكه مسايلي كه در حوزه اعتبارات كشور رخ داده است باعث به وجود آمدن مشكلات مالي شده است، افزود: سياست وزارت ارشاد اين است كه بخشي از فعاليت هاي نمايشگاه ها را به تشكل هاي نشر واگذار كند.

اين مسئول گفت: در سال 94 پنج بخش از فعاليت هاي نمايشگاه كتاب تهران را تشكل هاي نشر برعهده خواهند داشت كه سياست كلي واگذاري تمامي بخش هاي نمايشگاه ها به تشكل هاي توانمند در طي سه تا پنج سال است.

گلشني مشكل اعتباري را يكي از عمده ترين مشكلات برگزاري نمايشگاه ها در سطح كشور عنوان كرد و اظهار داشت: براي مثال در سال 93 براي برگزاري نمايشگاه تهران در حدود 17 ميليارد تومان هزينه شد كه سه ميليارد تومان فقط براي اجاره مصلي پرداخت شده است.

وي به بازديد هاي اخير خود از نمايشگاه هاي خراسان رضوي و تبريز اشاره كرد و گفت: نمايشگاه مازندران با توجه به جمعيت كمتر در مقياس كوچكتري برگزار شده است.

* مطلب مرتبط:

استقبال رضایت بخش نیست

من سفیر کتاب 11 سال دارم!

وضع کتاب بدتر شده است/رمان نویس بوتیک زد

معاون وزیر ارشاد: برخی سالی یک کتاب هم نمی خوانند!



    ©2013 APG.ir