تعداد بازدید: 2340

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 شهريور 1384-0:0

ناطق بر مي گردد؟

با گذشت چند روز از خبر خروج ناطق نورى از شوراى هماهنگى نيروهاى انقلاب اسلامى هم چنان زواياى اين خبر در هاله اى از ابهام قرار دارد.


خروج على اكبر ناطق نورى از شوراى هماهنگى نيروهاى انقلاب همزمان با ۲۲ بهمن سال گذشته رخ داد.واكنش سياسى ناطق نورى پس از آن صورت گرفت كه اعلام نهايى شدن كانديداتورى على لاريجانى از سوى شوراى هماهنگى با وتوى حسين فدايى نماينده جمعيت ايثارگران در شوراى هماهنگى روبه رو شد. ناطق نورى از شوراى هماهنگى خارج شد و كانديداتورى على لاريجانى نيز در تعليق فرو رفت، اما با به ميدان آمدن دوباره على لاريجانى و نهايى شدن كانديداتورى وى ناطق نورى يك بار ديگر از پرده به درآمد.

 با اين حال در حدود ۱۰ روز پيش خبرگزارىها از خروج دوباره ناطق نورى از شوراى هماهنگى خبر دادند. خروجى كه برخى از ناظران سياسى آن را مرتبط با انتخابات دانستند. با اين حال در پى انتشار اين خبر سخنگوى شوراى هماهنگى چنين مسئله اى را تكذيب كرد. روز گذشته ولى راست نشينان هر يك با توضيحى بر ابهام اين داستان افزودند. حجت الاسلام سعيدى در حالى كه گويى خروج ناطق از شوراى هماهنگى را تائيد كرده از «تداوم تلاش ها براى بازگشت» اين ريش سفيد جبهه راست به شوراى هماهنگى خبر داده است. اين عضو جامعه روحانيت مبارز همچنين با تاكيد بر اين كه رفتن ناطق نورى به معناى مخالفت با شوراى هماهنگى نيست، اظهار داشت: ممكن است كه ايشان به لحاظ شخصى صلاح نداند كه در مجموعه بماند، اما مطمئناً به تداوم بقاى شورا كمك خواهند كرد. وى با اشاره به مسائلى كه موجب خروج ناطق نورى از شوراى هماهنگى شد، گفت: عواملى در شورا موجب شد كه روند كارى تغيير پيدا كند. بعضى از جريان هايى كه داخل شوراى هماهنگى بودند، با تحليل هايى كه خودشان داشتند، برداشت هايى كردند كه منجر به تك روى آنها شد و بعد هم در روند شورا اخلال ايجاد كردند.

 سعيدى هم چنين گفته است كه «با توجه به نوع روحيات ناطق نورى اميدواريم كه زمينه حضور ايشان فراهم شود.» با اين حال و به رغم چنين سخنانى محمدرضا باهنر دبير جامعه اسلامى مهندسين و عضو شوراى هماهنگى نيروهاى انقلاب به ايسكانيوز گفته است: ناطق نورى نقدهايى را به عملكرد برخى از بخش هاى اين شورا دارد و خواهان اصلاح در اين بخش ها است و اين به معنى تصميم وى براى خروج از شوراى هماهنگى نيست. باهنر همچنين درخصوص ركود عملكرد اين شورا با بيان اينكه هيچ مشكلى در روند فعاليت شوراى هماهنگى نيروهاى انقلاب وجود ندارد، تصريح كرد: اين تشكيلات بدون وجود مشكلى به فعاليت هاى خود ادامه مى دهد و علت حضور كم و زياد اين شورا در رسانه ها موقعيت زمانى و فعاليت هاى اجتماعى است كه معمولاً تشكيلات بعد از پروژه هاى انتخاباتى با آن روبه رو مى شوند. مجتبى شاكرى عضو شوراى مركزى جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامى نيز  تصريح كرده كه بحث خروج ناطق نورى به هيچ وجه مطرح نبوده و ناطق نورى گفته است من به مجموعه علاقه مندم و به عنوان يكى از اعضا در مجموعه باقى خواهم ماند. همچنين حميدرضا ترقى رئيس دفتر سياسى حزب موتلفه نيز روز گذشته با تاكيد بر اينكه بحث خروج ناطق نورى از شوراى هماهنگى در حال حاضر مطرح نيست، گفته است: «ايشان فعلاً حضورشان را در شورا مسكوت گذاشته اند.»
• تغييرات در شوراى هماهنگى
هم چنين همزمان با طرح بحث خروج ناطق نورى از شوراى هماهنگى برخى زمزمه ها درخصوص تغيير مشى و نگاه شوراى هماهنگى مطرح شده است. در حالى كه محمدنبى حبيبى از لزوم اتخاذ برخى راه كارها براى جلوگيرى از خروج ناطق نورى از شوراى هماهنگى سخن گفته و حميدرضا ترقى نيز گفته است كه در حال اصلاح اساسنامه شوراى هماهنگى هستيم تا طى يك روند دموكراتيك اعضاى شوراى هماهنگى انتخاب شوند، مجتبى شاكرى عضو جمعيت ايثارگران نيز در مقابل اين ديدگاه ها گفته است: شوراى هماهنگى نيروهاى انقلاب نهادى است كه مسئول پيگيرى نيروهاى انقلاب است و در انتخابات هم هشت نفر مطرح شدند كه به مجموعه اضافه شوند تا در تصميم سازى ها شركت داشته باشند، اما با انتخاب لاريجانى به عنوان نماينده نيروهاى انقلاب از طرف برخى چهره ها خود به خود پيوستن اعضاى جديد منتفى شد، اما نياز است كه با تركيب جديد وارد شويم و برنامه هاى خود را براى انتخابات آينده بررسى كنيم. وى افزوده است: تاكنون جلسات خاصى كه در آن تصميم سازى و يا ايجاد تغيير و روش در آن مطرح شود، نبوده ولى پس از انتخابات رياست جمهورى لازم است در آينده نزديك با تركيب جديد، فعاليت ها از سر گرفته شود. محمد ايمانى يادداشت نويس روزنامه كيهان نيز روز گذشته با نگارش يادداشتى ضمن اشاره به تلاش هاى «خط نفاق» در آينده نزديك لزوم ايستادگى در برابر اين نيرو ها را از سوى نيرو هاى انقلاب مورد تاكيد قرار داده و نوشته است: «اگر نيرو هاى انقلاب به حكم اسلام غايت نگر و آخرت گرا هستند- كه اغلب اينگونه اند و بايد باشند- نمى توانند با ميدان دادن به شياطين منافق و وسوسه گر، از مقصد بلند انقلاب غافل شوند و خداى ناكرده سياست زدگى و گروكشى را جايگزين تكليف گرايى كنند وگرنه مقوله اى مانند انتخابات كه نقطه قوت، فرصت بزرگ و نشانه بالندگى انقلاب است _ يا هر موضوع مثبت ديگرى _ خود تبديل به تهديدتراشى و فرصت سوزى خواهد شد.» او به اين ترتيب گفته است: «از اين زاويه احيا و بازتعريف شوراى هماهنگى نيرو هاى انقلاب به گونه اى كه همه نيرو هاى وفادار به انقلاب، اسلام، قانون اساسى و ولايت فقيه را دربرگيرد و اصطكاك و فاصله هاى موهوم را كم كند، مى تواند يكى از تدابير قابل تامل باشد.» بنابر اين اخبار و گزارش ها شواهد حاكى از آن است كه پس از خروج ناطق نورى از شوراى هماهنگى نيرو هاى نزديك به آبادگران و جمعيت ايثارگران به دنبال تغيير مشى شوراى هماهنگى هستند.(sharghnewspaper)



    ©2013 APG.ir